Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Animovaný
  • Drama
  • Krátkometrážní
  • Fantasy

Recenze (163)

plakát

Spider-Man: Daleko od domova (2019) 

Ačkoliv mě školní prostředí Hollandovo Spider-Mana zas tolik nezaujalo, školní výlet je celkem originál zápletka, a Watts dokázal vybrat zajímavé prostředí (Hurá Praha! (teda spíš Liberec), ikdyž mi karneval nepřipadal moc ''hezky česky''). Hollandovo ukecaný teenage Spidey se mi možná ze všech tří Parkerů líbí nejméně, i přesto to Holland umí zahrát, a rád bych s ním počítal i mimo tuto trilogii. Co mě nejvíc dostalo byl Jake Gyllenhaal, jehož Mysterio je pro mě nejlepší hrdina (...) všech Spider-filmů a doufám, že se ještě v budoucnu vrátí. V prvním dílu byla fakt hrozná akce (tedy jen záchrana letadla a nějaké menší bitvy), tady je to ovšem úplně naopak, efekty jedou na sto procent, a na to, že Pavouk bojuje proti Elementals je to celkem skvěle pojaté (nebudu zacházet do spoilerů). Pojítko s MCU v podobě Nicka Furyho bylo příjemné zpestření, o to víc mě mrzí, že potitulková scéna úplně zabila vztah, který vznikl mezi Parkerem a Furym. Jinak se ale jedná o jeden z nejlepších Spider-filmů a já se nemůžu dočkat na finále trilogie. 90%

plakát

M.O.D.O.K. (2021) (TV seriál) 

Nevím, nečekal jsem mnoho, ale chtěl jsem se aspoň trochu zasmát, a to se u deseti epizod povedlo asi dvakrát. Seriál láká poměrně dobrými dabéry, a také má být pro dospělé, avšak toho vůbec nevyužívá a humor mi připadal spíš pro mladší publikum, které se ale musí vyznat v různé americké popkultuře. Příběhově to není špatné, ale ve výsledku jsem spíš zklamaný, a pokud bych měl doporučit top pobavení, tak nikoliv M.O.D.O.K.a ale Harley Quinn. 6/10

plakát

Neporazitelný (2021) (TV seriál) 

Zezačátku se to tváří jako typický origin mladého superhrdiny a má to podobný feel jako počátky Spider-Mana. S tím rozdílem, že jeho otec je nejsilnější hrdina s tím nejhustším knírem ve vesmíru. Animace je boží, nejvíce mě bavily scény, kde Invincible létal, zkrátka akční scény se hodně povedly. A není to jen létání, obzvláště v druhé polovině se rozpoutají úplná, ale fakt naprosto největší jatka, která jsem kdy v animácích viděl. Finále je asi ta nejbrutálnější a nejděsivější krvárna co jde se supersílou vytvořit, a obzvláště se mi líbí důraz na reálnost, kdy v každém filmu hrdinové zachrání svět, zatleskají si a odejdou, ale už vůbec není kladen důraz na to, kolik lidí bylo zraněno, či až zemřelo. Tak to tady není a obzvláště ve finále je to znát nejsilněji. Dalším kladem jsou dabéři, kdy velká jména jako J.K. Simmons, Steven Yeun, Malese Jow, Goggins, Quinto a Beetz opravdu kladou důraz na fakt, že se Amazon nesnaží o nějakou levnou adaptaci. Pro mě se jedná o nejlepší animovaný seriál, po boku Harley Quinn. Komiks jsem nečetl, ale určitě se to chystám napravit, protože jde o hodně chválené dílo.

plakát

Světlo a stíny (2021) (TV seriál) 

Musím pochválit především dvě věci a to skvělé vytvoření nového fantasy světa (knihu však přeskočím) a také dobře vybrané herce, kdy si určitým způsobem oblíbíte všechny postavy. Vložení ruské vizáže do fantasy světa se ukázalo jako nevšední, byť originální nápad. Vytknu jen mírnou předvídatelnost, že je v celku lehké, poznat kdo je hlavní nepřítelem, a co se týče určité love story dvou postav, ta byla také jasná díky tomu, že obsadili do rolí tak hezké tvářičky (tímto nemyslím hlavní duo). Jinak se v seriálu objevuje dost nemožných náhod, které příběhu hrají do karet. Bena Barnese jsem si oblíbil jako Jigsawa v Punisherovi, zde také zaválel ale nejvíc mě zaujal Freddy Carter, jehož neustále zasmušilý výraz, kulhání a celkový vzhled z něj dělají toho nejvíc cool zloděje, za poslední dobu. 80%

plakát

The Falcon and the Winter Soldier (2021) (TV seriál) 

Celkově spokojenost, ale musíme se všichni smířit s tím, že MCU seriály nejsou to nejlepší, nejepičtější, nej-cokoliv, co existuje, nebo alespoň určitě ne to, co všichni tvůrci slibují. Už poněkolikáté je seriál přirovnáván k CA: Winter Soldierovi, avšak moc podobností, co se týče kvality příběhu a akce, zde nevidím. Co určitě musím pochválit je obsazení, to je vskutku perfektní - asi nejoblíbenější bude vždy Daniel Brühl, který si všechen čas, kdy v seriálu je, krade pro sebe. Novým překvapením je pro mě Wyatt Russell, na jehož zpodobnění psycho-kapitána jsem se těšil již od začátku. Jinak je tu taky Sebastian Stan, jehož veteránské scény patřily k těm nejemotivnějším ze seriálu. A ačkoliv Mackieho Falcon mě ve filmech celkem otravoval svými sidekickovskými hláškami, zde si poprvé projde určitým vývojem. Co mi ovšem dost vadí u prvních dvou zmíněných postav je čas, který jim je věnován. Seriál má šest epizod, což se někdy jevilo jako málo i hodně (epizoda 5). Brühlův Zemo je v seriálu (jako hlavní postava) pouze dvě epizody, a docela jsem postrádal význam, proč ho tam přivedli, protože i přesto, že měl skvělé scény, tak jeho role zde k ničemu nebyla. Russelův Captain America, byl v každé epizodě tak 4 minuty, většinou pouze na akční scény, které sice byly super, ale já se hlavně těšil na znázornění vojáka s PTSD, jehož Captain je skvělým vojákem, nikoliv dobrý člověkem. Jeho veteránské problémy a PTSD však byly nakousnuty pouze ve dvou scénách a jeho vývoj v anti-hrdinu nebyl úplně přirozený, prostě bych si s ním přál víc soucítit, jako se podařilo Netflixu u Daredevilovo Dexe (který má s Walkerem určité podobnosti). Pak je tu Flag-Smasher, kdy i přesto, že to herečka zahrála perfektně, tak jsem tak nějak nepochopil její několikavteřinový přerod z protestující holky na masovou vražedkyni. Sharon, jsem odjakživa nemusel, a její character arc ve finále dost postrádá smysl. Někdy je zde až moc politiky, kdy je najednou kapitánův štít popisován jako archa úmluvy, nebo-li největší symbol, který však v minulosti moc rozebírán nebyl. Škoda, že nebylo rozebíráno více Walkerovo PTSD, to mi připadá o dost zajímavější, určitě než celá epizoda věnovaná opravě lodi. I tak jsem nadšeně vyčkával na každý pátek, a i přesto, že WandaVision mě zasáhla o něco víc, tak se nejedná o špatný seriál. 8/10

plakát

The Cloverfield Paradox (2018) 

Tahle trilogie je film od filmu horší. Začínáme perfektním Cloverfieldem, jehož shaky found footage, naplňuje hororovou atmosférou a i přesto, že ve filmu nejsou nějaká známá jména, tak to zapůsobilo o hodně víc, než filmy následující. Dvojka už měla pestřejší obsazení, ale celkem mě nudilo omezení na podzemní bunkr, jen se třemi postavami. Třetí díl má Daniela Brühla, Elizabeth Debicki a Gugu, a ačkoliv tihle tři patří mezi mnou oblíbenou MCU smetánku, tak ani zde to nezachrání. Je tu skupinka vědců, kteří jsou absolutně nezajímaví, corny hlášek je tu hodně (velí v nich idiotský vědec s tváří Chrise O'Dowda), a film se snaží abychom při něm neusnuli, takže tam hází ''napínavou'' akci různých typů, ale nevím nevím, šilhající oko, nebo lezoucí ruka ve mně napětí nevyvolaly, ani nijak nepobavily, spíš to patří mezi wtf momenty, ne pozitivně myšlené, mysteriózní wtf, ale spíš, kdo takovou blbost mohl vymyslet. U všech dílů se nejvíc těšíte na monstrum, a pokud se o něm něco dozvíme, ale ani v jednom dílu nebylo nic vysvětleno, a samotné monstrum se objeví jen na dvě vteřiny. Což je škoda a nevyužitý potenciál. 50%

plakát

Liga spravedlnosti Zacka Snydera (2021) 

Tak jsme se konečně dočkali! Asi zde nemusím vypisovat složitou historii hnutí SnyderCut, které dalo vzniku nespočtu fanoušků, ale i haterů. Čím více se přibližovalo datum premiéry, tím více obě strany panikařily, já se nepřikláním asi k žádné straně (určitě nejsem Snyder fangirl ani hater), ale rozhodně jsem názoru, že Snyderova vize (a první dva filmy) měly krásný nádech, který dělalo filmy od Dc unikátními, a musím říct, že mě Muž z Oceli a Úsvit Spravedlnosti nadchly o dost více, než stav, v jakém se Dc Universe nachází teď, tedy filmy jako Birds of Prey a Aquaman ve mně vzbuzují jen odpor a snahu o kopírování úspěchu Marvelu. A ačkoliv jsem se na film poměrně těšil, tak mě docela zklamal. Všichni neustále opakovali, jak to bude něco úplně jiného než Whedonova verze. A ačkoliv původně byla ukázána asi jen čtvrtina tohoto filmu, tak mi připadá (až na maličkosti) úplně stejný. Co zde bylo jiného? Byl zde Uxas (v malém množství), kterého jsem si ovšem oblíbil o dost více, než Steppenwolfa, který mě ani po redesignu nijak nenadchl. Jinak zde dostal více prostoru Cyborg (a dost se změnil k lepšímu) a nějaké kecy o Anti-Life Equation. Nic víc. Superman, na kterého jsme se všichni těšili, zabírá tak 5%, nic nového s ním zde neuvidíte, jen pár vyšperkovaných akčních scén. Jaký význam tady má Martian Manhunter? To třeba vůbec vysvětleno nebylo, takže ho tam Snyder dal asi jen proto, aby potěšil skalní Dc fanoušky, což já sice jsem, ale připadalo mi to dost násilně přidané. Závěrečná Knightmare sekvence taky bez důvodu. Prostě Snyder navnazoval (a vše vykřepčil dopředu), takže ve finále se žádné překvapení nekonalo, a nic moc velkého se nestalo. Poslední věc co vytknu, jsou zpomalovačky, které kdyby jich bylo málo, tak je opomenu, ale tady jich bylo v každé akční scéně aspoň pět....Kam se poděla ta boží akce z Man of Steel? Tady jsem se skoro koukal na hodinky... Soundtrack Junkie XL byl bravůrní při akčních scénách, ale jinak mě ty 'epické' chorály tak nezasáhly, jak Snyder požadoval. Ve výsledku je to o trochu lepší, určitě lépe sestříhané a ne tak nuceně vtipné jako Whedonova verze. Ale že bych se o tom nadšeně rozpěvoval, jako u Watchmenů nebo Muži z Oceli, to určitě ne. 60%

plakát

Monstrum (2008) 

Ještě nikdy jsem nebyl tak napjatý až prasknutí jako u tohoto hororu. Možná se to bude jevit jako zvláštní, ale nebylo to kvůli příšerám, ale spíš k té shaky kameře, ze které se mi až dělalo špatně a při útěku před monstrem se to zmnohonásobilo. Ani bych si nevšiml krátké stopáže, protože to jede od začátku do konce.

plakát

WandaVision (2021) (TV seriál) 

Marvel posouvá na nový level a ubírá se trochu odvážnějším a šílenějším směrem. WandaVision je hlavně důkaz, že není potřeba tuny akce a hlášek (jak je tomu zvykem snad u všech filmů), aby dokázal zabavit. Středobodem seriálu je pro mě Paul Bettany, kterého považuju za jednoho z nejlepších herců MCU, a ačkoliv se VIsion řadí k nejsilnějším Avengerům, tak ve filmech byl poměrně znehodnocen a neměl skoro vůbec prostor. Tady je sice větší důraz na Scarlet Witch, ale i tak zde dostáváme velkou porci Visionovo charakteru. Ačkoliv jsem ji zprvu moc nemusel i Elizabeth Olsen se vyvinula z eye-candy na úctyhodnou herečku. Zprvu jsem si užíval Kathryn Hahn jako Agness, avšak v druhé půlce seriálu se proměnila z dost vtipné postavy na starou klišé bábu, která se dokáže buď smát nebo naříkat, samozřejmě chyba není v herečce, spíš to scénáristi dobře nenapsali. Co trochu zkazilo dojem seriálu byl příliš velký hype, kdy Marvel spolu s herci navnazovali na něco, co svět ještě neviděl a že bude mít seriál dalekosáhlé důsledky na 100 let dopředu. Fanoušci se z toho mohli zbláznit a na internetu se hned objeví milion teorií o tom, jak Wandin pes je Mephisto, zničehonic přijde Reed Richards nebo že Wanda vytvoří mutanty. Nic z toho se nestane, a to nepovažuju za spoiler, spíš za zkrocení Vašich fantazií. Prvek sitcomu ovšem (většinou) zábavný byl, ale musím říct, že mě více bavila první polovina seriálu. Ve finále už sice byla typická mlátička, ale i tak zapůsobilo dojemným rozloučením s jistou postavou. 90%

Reklama

Reklama