Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Komedie
  • Drama
  • Krátkometrážní
  • Dokumentární

Recenze (923)

plakát

Futurama - Série 8 (2023) (série) 

Jsem stále fanoušek prvních 4-5 řad, mám rád ty postavy a ten svět. Ale prostě s každou reinkarnací je Futurama o trošku horší. Epizody o Amazonu, Vánocích a Zappovi jsou fajn, ale většinu času jsou vtipy slabší a často se tady Futurama pokouší reflektovat současná témata (Bitcoiny nebo Covid) a málokdy jí to vyjde. Zvlášť epizoda o Covidu-19 jsou prostě ohrané vtipy, které jsme slyšeli za těch pár let mnohokrát (Haha Zoom, haha vakcínové konspirace, haha). Futurama má problém narozdíl od South Parku, že prostě dělají epizodu 2 roky, takže odkazy na současné události jsou prostě pasé. Překlad od Disney+ je taky velmi daleko od geniálního překladu Primy Cool. Dokáže docela zabít vtipy a prostě jsem si nezvykl na nové překlady, které jsou doslovnější (Velmi křehké obvody jsou nyní Všechny moje obvody, Krajní dveře/parodie na Krajní meze jsou nyní Děsivé dveře/zrcadlo). Futurama, společně s Rozčarováním a Simpsonovi tedy propadá do projektů Greoninga, které se od jeho původních děl o dost zhoršily.

plakát

Show Jerryho Seinfelda - Série 2 (1991) (série) 

Druhá série je o něco lepší než první, ale co jsem slyšel od 3. sérky to začne být skutečně pecka. Takže se těším. Epizoda s Čínskou restaurací byla skvělá. Úžasné využití jedné lokace. Velmi New Yorský seriál.

plakát

Hroch (1973) odpad!

Normalizační film, který se pokusil satirizovat pražské jaro? Nebo z něj udělat absurdní surreálnou komedii? Taškařici? Každopádně film, který bych asi nedoporučil nikomu. Ani jako zajímavou kuriozitu. Zpočátku si užíváte jistou absurditu filmu a toho, co se tvůrci snaží říct, ale s dalšími minutami jste jen otrávení a uondaní. To, jak ten film dokáže podělat i ty nejjednodušší a celkem funkční vtipy je neuvěřitelné. Doslova občas je pointa zamumlána, nebo překřičena někým jiným a nebo není dobře odkomunikovaná. Vlastně jsem nepochopil, proč vlastně byl Hroch důležitý a proč museli zlý ministr a profesor kolem něj postavit Kampaň. Nakonec je i strašné, že hroch (a Hroch) vlastně zmizí na druhou polovinu filmu a namísto něho sledujeme lapálie zpěvačky, novinářů a politiků. Nakonec se dav směje zlému politikovi/filmové variaci na Dubčeka (fráze socialismus s lidskou tváří je zmíněna v ultimátní padoušském monologu) a vlastně mi to bylo jedno. Film u kterého si jsem jistý, že se soudruzi nad scénářem poplácávali po zádech, jak to geniálně vymysleli a v postprodukční opici jim došlo, že to totálně nedává smysl.

plakát

Dobrý král Václav (1994) (TV film) odpad!

Velký špatný. Produkce amerického křesťanského kanálu The Family Channel, který vedl televangelista Pat Robertson, který měl donedávna pořad na Foxu. S historií to nemá nic společného a technicky je to špatné. Kazí to velmi malý rozpočet, scénář který je generický jak hovado a celková nuda a šeď. Happy ending je taky stupidní. Viděno z VHSripu.

plakát

Immortalitas (2012) 

Takže zaprvé - tenhle film je špatný. Ne vtipně špatný, ale velmi zajímavě špatný. Dokážu si představit kdyby film vznikl v osmdesátkách nebo devadesátkách s praktickými triky a většímu budgetem šlo by o kultovní klasiku. Jsou zde jasné inspirace Ghost Riderem, Constantinem a spoustou dalších superhrdinů, kteří podepsali smlouvu s ďáblem. Jsou zde inspirace i střílečkami v několika pasážích z prvního pohledu. Ďábel vypadá jako mladý Two-face z Batmana. Je tu zajímavá práce s náboženskými traumaty i slovenskou historií v druhé světové válce. Film nápaditě přirovnává sdělování informací nacistům a smlouvu s ďáblem. Přijde mi jako jasné přirovnání lidstva, které se Bohu vymklo z kontroly s robotí apokalypsou, která se zase vymkla z kontroly lidstvu. FUTURISTICKÝ ROK 2021. Neuvěřitelné je i to, že hlavního hrdinu oživí symbolický sex s mrtvou manželkou. Zajímavé ve špatném slova smyslu jsou také režijní volby. V jedné scéně, aby režisér simuloval blikající světla, prostě stříhá na tmavou obrazovku. Tvůrci zjevně nakoupili spoustu 3D objektů, lens flairů a pluginů do Afterů a rozhodli se je využít s nadějí, že vše bude vypadat jako hollywoodský snímek. To se bohužel nepovedlo. To samé s filtry a barvením, které působí jakože tvůrce poprvé objevil editaci fotek na Instagramu. Je zde docela zajímavý záběr s exorcismem zhruba ve dvacáté minutě filmu. Vytknout se dají také dialogy, které jsou velmi doslovné. Postavy prostě nahlas říkají svoje pozice a to, co si myslí. Ocenit se dá výběr prostředí, který skutečně působí apokalypticky. Hlavní problém je taky, že se to půlku filmu bincá a pak dojdeme na celkem zajímavou pointu s rajskou zahradou. A hele nahý zadek! Konec filmu opravdu nasadí korunu a je vtipný jako blázen, srovnatelný se zvratem ze Zardoze. Jakožto amatérský film, dá se to ocenit. Jestli mi však někdo bude tvrdit, že to stálo víc než tisíc slovenských eur, tak se musím za tvůrce trochu stydět.

plakát

Dezertér - Série 2 (2023) (série) 

Zápletky jsou větší, emoce silnější, ale občas logika hapruje. Hloupá rozhodnutí se dají pochopit u záklaďáků, hůř u rotmistra. Navíc dva ze třech případů jsou vyřešeny naprostou náhodou nebo deus ex machinou. Avšak stejnak ten seriál mám rád. Prostředí je zajímavé, morální otázky velmi k přemýšlení, téma resonuje i mimo Koreu. Epizoda z pohraničí hlídky má skvělou atmosféru srovnatelnou s Park Chan Wookovou JSA: Join Security Area nebo i Twin Peaks. Epizoda s vlakem připomene Vlak do Busanu, který se dokonce částečně myslím odehrával na stejném nádraží. Stále mám rád postavy a jsou to strašní sympaťáci. Akce je víc než v první sérii a je velmi dobrá. Herectví je civilní a pohyby kamery a cinematografii je velmi promyšlená. Takhle si představuji korejskou quality-tv. "Tell my am I crazy now?"

plakát

Jak na... s Johnem Wilsonem - Série 3 (2023) (série) 

Další skvělá série, škoda, že už poslední. John Wilson se ocitá v místě mimo signál, na veřejných záchodcích i na replice Titaniku. Předposlední epizoda si skvěle hraje s realitou tohoto pořadu. Poslední skvěle sérii uzavře s mluvením o reinkarnaci a smrti. A dostaneme spoustu bizarních situací a postav nejen z New Yorku. Poslední rozhovor v poslední epizodě mi dal trochu mráz po zádech, upřímně. Snad John dostane ještě někdy možnost ve svých filmech pokračovat a snad dokáže splatit tu hypotéku, kterou si vzal v druhé sérii. Geniální, originální, fascinující.

plakát

Jack a obři (2013) 

Mám rád spoustu herců (Nicolas Hoult jako Petr z Veliké je boží, to samé McGregor nebo Ian McShane) a kostýmy jsou hezké. Problém je ten původní nápad. Udělat velkolepou fantasy z příběhu o Jackovi a fazoli je prostě stupidní námět. A i když občas hlášky fungujou, tak jako celek je to totální blbost, která se nedá brát vážně i když se většinu času tak bere. Scénář se občas snaží - jsou tak dobré call-backy a příběh je dost promyšlený, jen to sakra nedokáže překonat ten základní nápad. Líbili se mi montáže, kdy vidíme podobné vyrůstání Jacka a Isabelly, triky jsou špatné až na pár vyjímek. Naprosto pochopitelný propadák. Film pro nikoho. Není to pro děti a starší na to nepůjdou kvůli založení na velmi primitivní pohádce.

plakát

Adventure Time: Fionna & Cake - Simon Petrikov (2023) (epizoda) 

Zatím dobrý rozjezd a vypadá to na pokračování Času na dobrodružství. Zde vidíme, co se stalo s Ice Kingem, poté co se znova stal normálním člověkem. Znovu potkáváme dospělého Finna, tentokrát bez Jakea (RIP). První epizoda sleduje Fionnu ve světě, který je podobný tomu našemu. Stále je to fajn, skoro veškerý cast a tvůrci se vrací, takže spokojenost.

plakát

Tajemství Karmy (2020) odpad!

Bro thinks he's Atlas Mraků. Založeno na skutečné události. Ezoblábol, který je ještě domrvený tím, že byl naprosto přestříhán a přepsán producentem filmu - režisérská verze prý existuje, jmenuje se Dimenze (2022). Další, kdo se na téhle verzi podílel byl Keoni Waxman, který poslední dobou dělá nízkoroupočtové rychlokvaškové filmy s Stevenem Seagalem. To, co byla asi trochu šílená explorace názorů Dalibora Stracha na život, vesmír a tak vůbec, se změnilo na naprostý chaos. Jsou zde scény, kde to vypadá, že se pokoušejí o Star Wars (postava Františka píše vysokorozpočtovou sci-fi), je zde historická část i současnost. Film je předabovaný a titulky vyprávějí zcela jiný příběh než anglické dialogy. Hlavní hrdina je celý film v klinické smrti, kde je oživován Michalem Suchánkem. Jedna z vedlejších postav je hraná Brendanem Fraserem, který je zde v trojroli pilota, pilota a mimozemšťana.  Pouhé tři roky předtím než získal Oskara za Velrybu. Jestli se dá něco pochválit, tak jsou to letadlové bitky/přelety, které museli dát práci. Příběh je nesrozumitelný, triky a kostýmy strašné a postavy a děje prostě nudné. Kdyby šlo aspoň o autorskou vizi dokážu si představit ocenění divnosti tohoto projektu, ale tohle je evidentně přestříhaná verze věci, která byla původně o něčem jiném. Takže odpad?