Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Horor
  • Animovaný

Poslední recenze (1 383)

plakát

Temný případ (2014) (seriál) 

Série 1: 3/5, Série 2: 1/5, Série 3: 1/5, Série 4: 0/5

plakát

Batman se vrací (1992) odpad!

Prvního Burtonova Batmana jsem viděl až zpětně v roce 2015 - tedy až poté, co jsem měl za sebou Nolanovu trilogii. Dovedu si představit, že ve své době (nebo u nás po revoluci, kdy se k nám tyhle filmy dostaly) to mohlo vzbudit jistý úžas, ale já mám už jiné zarámování. Holt když divák nejdřív vidí akci s batmobilem v Temným Rytíři (nebo Batmanovi z roku 2022) a pak vidí to, co se předvádí zde, tak nad tou papundelkovostí může leda tak kroutit hlavou. Uznávám, že to je celkově jistém smyslu výtvarně zajímavé, protože Buton si umí vyhrát s mizantscénou a celé to působí jako jakási potemnělá pohádka. S tím principiálně nemám problém. V žádném jiném ohledu to ale nefunguje. Celé to působí strašně uměle a utahaně. Celé je to taaaaak blbě odvyprávěné i zahrané. Dialogy čpí papírem a herecký přednes vzbuzuje pocity trapnosti. U mě to tedy naplňuje kategorii tvůrčího selhání. Jsem tou vyumělkovanou slátaninou jen znechucen. Dobrý leda tak pro děcka, nostalgií stižené jedince a ty, co si 30 let nedali rewatch a stále mají za to, že to funguje.

plakát

Zlatá sedmdesátá (1998) (seriál) odpad!

Blbej sitcom plnej infantilnosti a umělýho smíchu.

Poslední hodnocení (3 063)

Batman se vrací (1992)

odpad! 16.06.2024

Zlatá sedmdesátá (1998) (seriál)

odpad! 15.06.2024

Junior Bonner (1972)

odpad! 09.06.2024

Svatá (2024) (TV film)

odpad! 02.06.2024

Nenápadný půvab buržoazie (1972)

30.05.2024

Medvěd - Série 1 (2022) (série) (S01)

30.05.2024

Medvěd - Série 2 (2023) (série) (S02)

30.05.2024

South Park: The End of Obesity (2024) (TV film)

25.05.2024

Boy Kills World (2023)

odpad! 24.05.2024

Reklama

Poslední deníček (9)

96. ročník Oscarů za rok 2023

Tak se 13 nominacemi vévodí Oscarům přeceňovanej Oppenheimer.
Vzápětí vysvětlím, proč to ani zdaleka není tak dobrej film, jak se obecně myslí a proč by si větší uznání zasloužily dva jiné (podstatně dokonalejší) filmy:
- Jeden z těch dvou sice získal 10 nominací, ale Oppík již dominoval Zlatym Glóbům a předpokládá se, že bude dominovat i Oscarům, z toho důvodu, že Nolan ještě žádnýho plešouna nemá, ač se ví, že by ho už asi nějakou dobu mít měl a dědkovská akademie vám ho dá spíše za biografii velké osobnosti než za sci-fi nebo třeba superhrdinský film.
- Je rovněž vypozorováno, že velcí režiséři někdy dostávají očekávané ocenění právě za slabší film, své kariéry. Takový Scorsese ho dostal až v roce 2007 za Skrytou Identitu a já si myslím, že si by si dalšího zasloužil za své dosud nejambicióznější dílo, o němž by šlo prohlásit (i vyargumentovat), že je jeho mistrovským. Nolan si za to své banálního a nabubřelé naopak plešouna nezaslouží.


Oppenheimer má 3h stopáž a v tomto prostoru pojednává o 30 letém časovém období a příliš mnoha motivech, z nich žádný nemůže být dostatečně prokreslen na to, aby se stal zajímavým. Svědčí o tom i banální pointa filmu, jejíž poselství je známo od dob studené války.
- Dle mého by Nolan udělal lépe, kdyby více akcentoval odvrácenou tvář úspěchu, problematiku vysokých ambic, protagonistovu psychologii a pointou bylo "Pozor na to, co tvoříte a na čem se podílíte" spíše než: "Víte, že se atomovkama můžeme vyhladit?"

Killers of the Flower Moon (10 nominací) tematizují ve 3,5h stopáži podstatně užší události z 20s, tudíž to není tak rozkročené, může to jít tematicky hlouběji a výsledkem je podstatně sevřenější dílo, které svým významem spíše opodstatňuje svou existenci i požadovanou dobu pozornosti.

Nehledě pak k tomu, že Scorsese poskytl i vizuálně atraktivnější a pestřejší podívanou. V Oppenheimerovi se valnou část stopáže postavy dohadují v různých místnostech.
- A né, že by mi vadily komorní filmy, kde spolu postavy diskutují v jedný místnosti. Mnoho takových naopak zbožňuji, protože mívají skvěle vystavěný scénář: bývají dialogově a tematicky propracovaný.

Oppenheimer je překombinovaný, aby nebylo poznat, že je poměrně plytký (navzdory tomu, že se dotýká mnoho samo o sobě zajímavých témat: psychologie/vnitřní pochody protagonisty, etiky, mccarthismus, geopolitika té doby i fyzika...). Takhle do široka rozkročený materiál není příliš nevhodný k filmovému zpracování. 

Naštěstí pro Nolana i studia Universal divácký i finanční úspěch filmu nezávisí čistě na jeho objektivních kvalitách, ale v rámci nejprestižnějšího oceňování kinematografie by na nich záviset mohlo (avšak víme, že tomu tak nebývá). Kdyby tomu tak ale bylo, hlavními rivaly by museli být Scorseseho Zabijáci a Asterovo bojící se Beau.

Právě "Beau is Afraid" v kinech projel, ač je to mistrovské dílo, které je obsahově plné, tematicky relevantní, formálně přesné a velmi zábavné k tomu. Rozhodně je to pak jeden z nejoriginálnějších filmů posledních let.
Počet nominací: 0

Nechť je tedy toto bráno jako doporučení.

96. ročník Oscarů za rok 2023