Recenze (3 957)
Hodiny zoufalství (1990)
Úžasně nudný home invasion thriller. I když u Cimina mě to ani v nejmenším nepřekvapuje.
Rytíři spravedlnosti (2020)
Sympatický a funkční žánrový mix o vyrovnávání se se ztrátou, zoufalé snaze v ní najít smysl, terapii pomstou a o kauzalitě. Ten humor mě docela míjel, ale jako drama-thriller s trochou střílení mě to bavilo a Mikkelsen a Kaas jsou skvělí.
Apokalypsa (1979)
Miluju říční a jungle filmy, ale do Apokalypsy jsem musel dospět - dlouho mi přišla opulentní, ale nezáživná (!) a až když jsem se na ni nedávno podíval znova, poprvé mi přišla naprosto úžasná. Jednotlivé epizody z cesty po řece, které nám dávají nahlédnout podoby vietnamského konfliktu, jsou šílené i zábavné (Duvall), rozjímavý monolog hrdiny pomáhá reflektovat válku i budí zvědavost ohledně hledaného Kurtze a závěrečného střetnutí s ním, výprava je epická a Martinu Sheenovi věříte drsnost i zranitelnost jeho postavy.
Ďábelská svůdkyně (1994)
Fajn noir dobře napsanými dialogy a s výbornou Fiorentino a Pullmanem.
Oběti války (1989)
To dilema jsem Foxovi fakt nezáviděl. A právě v tom jsou Oběti války nejsilnější a odtud pramení jejich napětí - ztotožněním se s Foxovou postavou a zuřivým přemýšlením, co bych na jeho místě udělal já. Fox byl typově výborná volba, Penn je taky správně nenáviděníhodný.
WandaVision (2021) (seriál)
Městečko Pleasantville/USS Callister nešťastně rozpatlané na seriálové ploše. Prozíval jsem se prvními pěti díly a to ladění do sitcomů mě brutálně nebavilo - 25 minut pitomoučkého retro sitcomu a k tomu 1 minuta Twilight Zone je pro mě dost neuspokojivý poměr. A když se to ve čtvrtém díle zvrhlo do Akt X (či čeho), o moc větší zábavu to nepřineslo. A taky jsem měl dost problém s postavami, které mi byly dost ukradené.
Bílý tygr (2021)
Silné drama o schopném chudákovi, který se snaží vymanit z chudoby, ale jen velice těžko se zbavuje sluhovské mentality, vštěpované indickou společností.
Fitzcarraldo (1982)
Herzog a Kinski po deseti letech back in jungle a je to ještě větší šleha než předtím. Nádherná výprava, famózní kamera a skvělý Kinski jako mimózní milovník opery, neúspěšný podnikatel a dobrodruh mixující dětskou naivitu a umanutostí, jištěný svou milující ženou. Ultimátní dobrodružný příběh.
El Dorado (1988)
Saurovo El Dorado trumfuje Herzogova Aguirreho ve všem kromě představitele hlavní role - na mladého Kinskiho se děda Antonutti prostě nechytá. Ale jinak je to výpravnější, dějovější, lépe rozpracovávající postavy (Dona Ines, která pro svou ochranu střídá partnery), historicky přesnější a filmařsky srovnatelné. Byť ke konci už bylo všechno to paranoidní vraždění až komické. Každopádně pokud vás to téma zajímá, nenechte si ujít ani jeden z obou filmů.
Jako v bavlnce (2020)
Po Slibné mladé ženě další svižný, hravý a zábavný thriller, který ještě víc riskuje se svou antihrdinkou, jíž fakt nejde fandit, narozdíl od jejího protihráče. Problém je ale spíš v závěru, kde to trochu ztratí drajv a začne to být trochu moc přepálené. Pike potvrzuje, že jí prvotřídní mrchy jdou a Dinklage je tradičně fajn.