Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Dobrodružný

Recenze (452)

plakát

Hugo a jeho velký objev (2011) 

Stává se to jednou za mnoho let - člověk si jen tak naslepo vyrazí do kina na film, o kterém ví jen to, že ho natočil oblíbený tvůrce. Do sedačky usedne neznaje jediného záběru, neb trailerům se poslední dobou snaží důsledně vyhýbat... a pak to příjde - stane se svědkem filmového zázraku! Martyho niterné vyznání lásky k filmu mě v kině šokovalo natolik, že jsem druhý den vyrazil do kina znovu. Ač se jedná spíše o jednoduchý komorní příběh, výprava filmu je prostě velkolepá. Když se k tomu přičte parádně využité 3D, je pro SKUTEČNÉHO filmového fanouška návštěva kina jasnou povinností! Potěšující je i skutečnost, že za vizuální stránkou filmu nezaostávají ani ostatní složky - herecké výkony či hudba. K hercům nezbývá než dodat, že casting se mimořádně povedl - dětští herci jsou opravdu skvěle vybraní. Výtečná Chloë samozřejmě nikterak nepřekvapila, ostatně skvělá byla už v Kick-Ass, ovšem senzační Asa Butterfield je pro mě objevem roku a velkým příslibem do budoucna! Dospělí herci jim báječně sekundovali, ať už jde o Bena Kingsleyho (který hrál jako o život a upřímně mě mrzí, že si toho nevšimli akademici), Sachu Baron Cohena v nezvykle civilní roli, tak i ostatní ansámbl typově nádherně vybraných postaviček pařížského nádraží - květinářka, kavárnice, trafikant a... knihkupec Cristophera Lee, který na plátně přímo zářil! Atmosféru filmu výtečně doplňuje nevšední hudební kompozice, kterou má na svědomí Howard Shore, jenž je plná líbivých motivů, které si s chutí v duchu pobrukuji. Shrnutí - Marty natočil brilantní film a pokud s mým tvrzením někdo náhodou nesouhlasí a bude tvrdit že Hugo a jeho velký objev je jedna velká nuda (jak čtu v řadě místních komentářů), věřte že chyba není v Martym, jenž filmy umí točit, chyba je v těch divácích, kteří se na filmy neumí koukat. Zajímalo by mě totiž, jestli někdo z těch co dali nízké hodnocení, třeba vůbec zná tuhle součástku a její význam v dějinách kinematografie. Přečetl jsem si poctivě všechny, opravdu všechny komentáře a některé výkřiky typu nuda, nuda a zase nuda mě nepřestávají udivovat. Ano, věřím tomu že popkornožrouti se u Huga mohou nudit, divák se slušným filmovým přehledem se však nebude nudit ani sekundu - promakaný vizuál, krásné kamerové jízdy v dokonalém 3D provedení, špičkoví herci i v malých rolích a k tomu i občasné pomrkávání na diváky se širokým filmovým a kulturním přehledem, od začátku do konce prostě JE na co koukat. Závěrem mi nezbývá než souhlasit s uživatelem starbrejkrem, který to ve svém komentáři shrul do jediné výstižné věty - kdo nemá rád Huga, nemůže mít rád film jako takový. Amen! (Pozn. pokud někdo ze čtenářů netuší o jakou klíčovou součástku všech mechanických kamer a promítaček se jedná, odpověď najde zde)

plakát

Srážka s mimozemšťanem (2011) 

První průměrný film dua Pegg/Frost. Příčinou bude nejspíš absence Edgara Wrighta. Paul není špatný, ale fanoušci filmů Hot Fuzz a Shaun of the Dead jsou zvyklí na jiný nářez. Paul na uvedené filmy nemá ani náhodou. Škoda :-(

plakát

Captain America: První Avenger (2011) 

Bál jsem se, že film bude nesnesitelně proamericky vlastenecký. Netřeba se bát, opravdu je vlastenecký, ale snesitelně (na rozdíl od strašlivého Dne nezávislosti). Příběh nikterak nepřekvapí ani takového komiksového neználka jako jsem já, klišé od prvních minut až do konce. Na druhou stranu, hrdina je dostatečně sympatický, "bondgirl" hezká, Tommy snesitelný, efekty špičkové. V rámci žánru nadprůměr. 70%

plakát

Šmoulové (2011) 

Přehrávající Azaria se s přimhouřením oka snést dal, manželé Winslowovi byli hrozní, ale suverénně nejstrašnější byli ti modří trpaslíci. Chyba bude nejspíš v předloze, něco takového snese televizní obrazovka v kreslené dvacetiminutové epizodě, ale jako hraný celovečerní film pro velké plátno námět neobstojí. Nebo že by byla chyba ve mně?

plakát

Auta 2 (2011) 

Druhá Auta nejspíš budou nejslabším animákem, který dosud Pixar stvořil, na druhou stranu to ani není žádný průser. Cílovou skupinou filmu jsou malé děti, nebo ještě jinak, cílovou skupinou jsou ještě menší děti než v případě jedničky, proto asi takové rozčarování. Dospělý divák buď film nějak přetrpí, nebo zkusí přistoupit na Lasseterovu hru a bude se bavit spoustou skrytých fórků, určených jemu. 70%

plakát

Machete (2010) 

Akční / Krimi / Thriller / Komedie? Co je to za blbost? Tohle je jen a pouze komedie. Komedie nedosahující kvalit Planety Teror, ale nemůže být posvícení každý den.

plakát

Tintinova dobrodružství (2011) 

Upozorňuji všechny, že následující text obsahuje spoilery!!! Zápory, které mi po celou dobu projekce pily krev - 1) Toho hyperinteligentního čokla bych s chutí zadávil. 2) Klišé č.1 - extrémně tupí policajti Kadlec a Tkadlec. 3) Klišé č.2 - scénátisté potřebují rozbít lodičku (důležité pro posun děje), tak necháme otevřené okno, kterým jakoby náhodou proleze kočka, která se pochopitelně začne honit s hyperinteligentním psem. Tintítko se jim v honičce snaží zabránit, bohužel velmi nemotorným způsobem, takže celá akce je uměle směřována k vysněnému cíli - rozbití lodičky... Takových mňamek bylo ve filmu daleko víc. Stevene, to sis mohl opravdu odpustit. - - - Hlavní hrdina vypadá na čtrnáct, takhle si reportéra nepředstavuji. Ožralý kapitán a jeho pirátské halucinace, to už je podle mě absolutní úlet. Otázkou je, nakolik za to může Spielberg a nakolik Žervé (nebo jak si vlasně Tintítkův tvůrce říkal). Humor - byl tam nějaký? Nebo jinak - byl tam nějaký, který by neby infantilní až na půdu? Dávám celé tři hvězdičky, přestože jsem se po celou dobu projekce nudil. Proč celé tři? Jednak proto, že nejsem znalec Tintítkova universa a všechny mnou vyjmenované zápory vlastně mohou být ve skutečnosti klady. A za druhé, technická stránka filmu je jedním slovem FENOMENÁLNÍ!

plakát

Nákaza (2011) 

Soderbergh divákovi servíruje hutné menu, uvařené z oblíbených ingrediencí - napětí, strachu, paniky. Škoda jen nepříliš výpravné výpravy a několika nedotažených dějových linek, především ta s Marion Cotillard působila naprosto zbytečným dojmem. Mít k dispozici vypilovanější scénář, mohl vzniknout výjimečný film. Takhle se musí divák spokojit jen s filmem velmi dobrým.

plakát

Drive (2011) 

Refnův předchozí opus (Valhalla Rising) jsem nedokoukal. Přišel mi neskutečně utahaný, byť uznám, že to bylo spíš vinou mdlého příběhu. Drive je ale jiná liga, Drive má "drajv". Scénář je neotřelý, ale režie... je skvostná. Refn má skvělý cit pro krásné obrázky, kamera je do detailu promyšlená a korunu tomu nasazují hudba a střih. Hudebně-obrazovou stránku filmu jsem si naposledy takhle vychutnal u Social Network (který mi však přišel o chloupek lepší). Váhám mezi čtyřmi a pěti hvězdičkami, prozatím dám za čtyři s tím, že po druhém shlédnutí případně přidám. Pozn. Drive je klubový film, nenechte se oklamat žánrem Akční / Drama / Krimi / Thriller, je to prostě art. Divácky přístupný art.