Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Dokumentární

Recenze (539)

plakát

Verdikt (1974) 

Kontemplativní drama z prostředí manipulovatelné justice skvěle ztvárněné Gabinem. Toto realistické drama si pro sebe urvala Sofia Loren v roli histrionské melodramatické italské máti, což nepřekvapí, eliminovat ji dokázal po jejím boku jen Mastroianni. A asi na tom nic nezmění ani chvála Gabina z řad odborné kritiky, která tento jeho dramatický výkon považovala za jeden z nejlepších v celé jeho kariéře. Cayatteova režie proti tomuto pojetí neprotestuje a zahrané je to naprosto perfektně. Takže přes veškerou angažovanost snímku je to především herecký koncert, ale to jistě není špatné zjištění. 85% Produkce: Compagnia Cinematografica Champion

plakát

Sedmá rota za úplňku (1977) 

Trojka kupodivu ve Francii propadla. Přitom není o nic horší než první filmy. Mondy dál jemně perlí a je to luxusní ryze galská vtipná zábava, která mohla a měla být delší než chabých 80 minut. Pozor na dabing, ten původní od ČST Praha má někde lepší překlad, ale znalci evidentně nedají dopustit na ten véháeskový, tento doporučuji i já - Mondy/Přeučil ("...každý máme svou sítˇ a vzájemně se do toho nepleteme"). Film ve své době běžel v kinech v originálním znění s titulky, takže původní dabing od FSB tady neexistuje.

plakát

Tammy (2014) 

Kde se objeví nejlépe placená americká herečka Melissa, tam tráva deset let neroste (a je řádně zdupaná země). Produkce: RatPac-Dune Entertainment

plakát

Zabiják (1972) 

Marseille, pobřeží jižní Francie, všudy přítomná déeska a náhodně do záběru zatoulaná Škoda 100, která se zjevuje ve francouzských filmech sedumdesátých let relativně často. (Dnes kdy Francouzi okukují jak má vypadat auto subprémiové třídy, Škoda v fr. filmu nepřekvapí, ale že tam jezdily i v 70. letech asi teda ne v úplně velmi malé míře mě překvapuje.) Co nepřekvapí jsou Gabin a Blier - v jejich rozepřích o policejní taktice hrají to co od nich známe z počátku sedumdesátek. De La Patellière mohl odvést o něco lepší práci, střih a soundtrack taktéž není ideální, Vinklářův dabing je hrozný, ale jako jedna z kriminálek té doby se skvělým Gabinem a Blierem to rozhodně stojí za podívání. Další neopolar, kde dominuje realismus nad akcí. 70% Produkce: C.O.F.C.I.

plakát

Ženská na vrcholu (2019) odpad!

Je to k pláči když amatéři točí filmy. Proč to dělají, možná je to baví, možná proto že mohou, možná čistě pro nějaký ten finanční zisk (Lenka Kny si své veledílo produkovala ve své produkční společnosti). Co mi na tom vadilo nejvíce, bylo, že se to snažilo vykrádat Poledňákové velrybu. Naštěstí je scénář tak zpatlaný, děj žádný a tvůrčí, filmařské a vypravěčské schopnosti autorů díla tak nicotné, že k plagiátu dojít nemůže. Snad mělo pro herce význam si zajet do Tater, něco oddrmolit, nadýchat se čerstvého vzduchu a šup zpět do Prahy, protože je místy vidět že je jim účast v této taškařici nepříjemmná. Kdybych měl najít něco kladného, tak to je asi práce maskérů, kdy v jednom záběru vypadal z určitého úhlu na pár sekund polívka v sukni docela k světu. Produkce: BLUE TIME Praha

plakát

Osmy (2014) (TV film) 

Už asi po sté řešímě dobu normalizace, takže jsem měl strach, že to bude nějaká další hřebejkárna. Ale strach má velké oči a tak mohu zkonstatovat že Strach umí, že Strach má jen velké uši a po celou dobu jsem se nenudil, bylo to dokonce zábavné, Trojanovi hlavní role sedla a zahrál výborně, v kvitesenční roli exceloval Miroslav Krobot a ke konci jsem si dokonce říkal, že to mohlo být delší a že by to sneslo i kinofilmový formát při konfrontaci s jinými tuzemskými veledíly určenými do kina. Možná trochu nadhodnocuji, ale ten pocit kdy můžu s klidnýn svědomím kliknout na neopotřebené čtyři hvězdy mi za to u současné domácí tvorby stojí. Produkce: Česká televize

plakát

Taková normální rodinka (2008) odpad!

Todle snad jde přímo proti předloze Fan Vavřincové, amatérština ze které není úniku, pro kterou není omluvy. Ta dřina nepříjemně se tvářících neherců aby se ve filmu z humoristické knihy objevilo něco úsměvného je kolosální. Jediné co mě usmiřuje s existencí tohoto veledíla je, že po tomto debaklu autor zasedl ke svému psacímu stolu, otevřel zásuvku, z ní vytáhl svou čézetu pětasedumdesát, zasunul do ní plný zásobník s náboji 9 mm Luger, natáhl závěr, přiložil hlaveň ke spánku a zmáčknul spoušť. Budiž mu země lehká. Produkce: In Film Praha

plakát

Valachiho svědectví (1972) 

Film ukazuje mafii jako sociální fenomén, ale je to více zápis svědectví než hluboká sonda. Ve 30. letech dvojčata WTC nestála a dobové veterány vedle křižníků 60. let jsou také lapsus. Charles Bronson je jako indián vždy ve své kůži. Problém je, že zde nemá roli Siouxe, ale mafiána, na kterého jeho klasický vrásčitý výraz čumákem do zdi narazivšího bulldoga jednoduše nestačí. O to víc vynikne skvělý Ventura ve vedlejší roli. Produkce: Dino De Laurentiis Company

plakát

Coco Chanel & Igor Stravinsky (2009) 

U nás téměř neznámá Anna Mouglalis si Coco zahrála s glaciálním klidem a svým elegantním vystupováním vypadá jako by modeling vyměnila za herectví jen kvůli této roli. Je mnohem přesvědčivější než Tatou ve filmu Coco Chanel. Počáteční Svěcení jara se jeví jako úmorné, když film dál plyne v pomalém tempu komorního dramatu. Vztah Cannel a Stravinského je monotématickým filmem možná záměrně nadhodnocen, efekt amour fou tu zkrátka není, ale snímek dokáže být docela podmanivý, vizuálně přesvědčivý, temně melancholický a prostý manýrismu. Odpovídá tak modernímu světu který Channel spoluvytvářela. Coco Chanel & Igor Stravinsky s image festivalového filmu nemá dokonalý scénář a k neduhům patří i bolestně mechanická mise en scène, ale ve srovnání s filmem od Anne Fontaine je tohle pravá nefalšovaná haute couture. Produkce: Eurowide Film Production

plakát

Tři mušketýři (1993) 

Ve velkovýrobně továrny na sny se nějak moc zasnili... 50% Produkce: Walt Disney Pictures