Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Horor

Recenze (47)

plakát

Kaskadér (2024) 

Pocta všem kaskadérům a kaskadérkám. Což znamená hromadu akce, efektních výbuchů, honiček, rozbitého skla, soubojů na zemi, ve vzduchu, na jiných planetách... Pak dlouho, dlouho nic a přijde řada i na romantickou linku filmu. Místy prosákne i trocha toho situačního humoru. Ale celé se to bere hrozně vážně. Film působí jako jeden velký pomník kaskadérskému řemeslu, notně zasypaný velkou láskou k akci a samotným kaskadérským výkonům. To vše korunované rockovými baladami a hity od Kiss, AC/DC nebo Bon Jovi (proč?!?) a pošilháváním po starých dobrých časech, kdy všechny nebezpečné scény dělali lidé, ne VFX. Přístup "smíchám všechno, co mám rád, a ono to zafunguje" v mém případě způsobil zahlcenost a pocit, že jsem těch sladkostí prostě snědla moc.

plakát

Přicházejí v noci (2017) 

O životě v lesích za časů epidemie smrtícího viru. Minimalistické. Syrové. Pomalé. Jak moc paranoidní byste pro přežití byli vy?

plakát

Nech svět světem (2023) 

Postupné prorůstání blíže nespecifikované apokalypsy do života dvou rodin, které se náhodou sešly v jednom domě. Budování tíživé atmosféry krok za krokem. Pozvolné odhalování lidských charakterů v krizových situacích. Preppeřina těžká dřina. Tak pozor, ať jste připraveni a raději nebuďte sami!

plakát

Premiantka (2024) 

Psát, nebo nepsat? A když psát, tak musí z mlžných lesů vyjít talentovaná, mystériem (panenství/sexu) obestřená, krásná dívka a trochu svým géniem poškádlit vyčpělého učitele/spisovatele. Ale k tomu, aby měl film drive, nepomůže vysypat z korby náklaďáku pár jinotajných úryvků prózy nebo poezie. Ani rádoby kontroverzní dynamika vztahu nadaná studentka a učitel, který chce od života víc. Ani Martin Freeman a Jenna Ortega. Není to pak ani uvěřitelné, ani zábavné.

plakát

Rivalové (2024) 

Tuhle hru "umíme" hrát všichni. Nejde totiž o tenis, ale o vztahy. Trailer mě neoslovil, vyzněl jako banální milostný trojúhelník v kulisách tenisových kurtů. Příslib lechtivých scén, byť s nádhernou Zendayou, nestačí. Zatímco film předčil má očekávání! V kinosále jsem si přišla jako na tribuně. Neustále ve střehu sledovat časové roviny bylo jako sledovat let míčku z jedné strany hřiště na druhou. Cast skvělý, Josh O'Connor si scény umně kradl pro sebe. Hodně mě oslovily netradiční záběry a úhly. Dunivá, řízná hudba Trenta Reznora & Atticuse Rosse hrnula film před sebou. Chytré (a zábavné) vztahové drama!

plakát

Občanská válka (2024) 

Road movie o nesourodé partičce novinářů a novinářek, která se vydala ulovit senzaci. Cesta do DC za posledním rozhovorem se Schrödingerovým prezidentem (možná ještě žije, možná ne) vede skrz občanskou válkou zmítané Státy. Takový hon na bájné zvíře. Je to také cesta iniciační, jak se stát správně odpojenou válečnou fotografkou, po které krutosti okolního světa beze stopy stečou a která je v ideálním případě ještě stihne bezchybně zachytit. Snímku se daří vybudovat napětí, nechybí překvapivé momenty i vizuálně poutavé obrazy. Často nejkrvavější okamžiky doprovází líbivá, feelgood hudba, která jen podtrhuje odtržení od reality. Otázkou ale zůstává, proč jsou USA, tam kde jsou, kdo jsou strany na opačných stranách barikády a co vlastně chtějí... Pomyslná nestrannost pressu pro film nefunguje. Chyběl mi smyl toho všeho - takové vyprázdněné bububu.

plakát

The Curse (2023) (seriál) 

The Curse si budu pamatovat. Možná ne úplně pro děj, ale kvůli pocitům, které ve mně vyvolával. Diskomfort. Stud. Trapnost. Místy jsem musela sledování přerušit, jak intenzivní wtf?!? nepříjemno jsem pociťovala. A přitom se jedná o nevinný příběh dvou wannabe filantropů, kteří chtějí ve vyloučené lokalitě páchat dobro a stavět soběstačné domovy. Protože to nedělají z čisté dobroty duše, tak o tom rovnou natáčí TV show. Jenže eko domy svým designem zabíjí ptáky. Hyperkorektní přístup znesnadňuje komunikaci všemi směry. A trojlístek hlavních postav si vás prostě nemá šanci získat: přemotivovaná a od reality odtržená bílá mesiáška (Emma Stone), její neslaný, nemasný manžel, který exceluje v trapnostech (Nathan Fielder), a producent, co chce z vysoka sr*t na svět, ale když ten náhodou začne sr*t na něj, rozloží se (Benny Safdie). Disociace. Amputace. Imploze. Samotné domy fungují jako zrcadlo zobrazující pokřivený odraz světa. Satirická reflexe světa, který se rozhodnou zlepšit diletanti. Celé to působí jako jenga - prostě jen čekáte, kdo vytáhne ten pomyslný poslední kámen a věž se mu sesune k zemi. A jako Ariadnina červená nit se seriálem vine ona kletba. Nebo? Je to tak originálně divný, až je to skvělý!

plakát

Obchodníci s bolestí (2023) 

Když jsou peníze tou jedinou mantrou... Systém zdravotnické péče a pojištění v USA moc nefunguje. O tom už kdysi Michael Moore natočil výborný dokument Sicko. Situaci o něco zlepšil tzv. Obamacare, federální zákon z roku 2010. Ale to, že se ve Státech často neřeší příčina bolesti, ale jen se tlumí projevy, tomu zákon až tolik nepomohl. Prevence, rehabilitace, dlouhodobá léčba stojí peníze. Tedy skvělé podhoubí pro pořádný byznys ve farmaceutickém odvětví. Šup sem s pár všespásnými medikamenty! Ostatně Obchodníci s bolestí začínají v roce 2011. Trochu se s těmi ohlédnutími za analgetiky, která rozvrací americkou společnost, v posledních pár letech roztrhnul. pytel. A tohle není zrovna ten nejvyvedenější počin. Celé je to takový jeden velký, nablýskaný podvod (na diváctvo). Doporučuji výborný seriál Absťák věnovaný epidemii závislosti na opiátech a rozvratu mnoha rodin a komunit. O něco méně povedený, ale také koukatelný seriál na stejné téma, jen vyprávěný z pohledu bad guys z Purdue Pharma, Zabiják bolesti.

plakát

Obchodník se smrtí (2005) 

Když jsem film před téměř dvaceti lety viděla poprvé, byla jsem nadšenější. Nevím, zda je to tím, že už mi téma nepřijde tak třaskavé. Otupělost dnešní doby? Možná je to tím, že vizuálně, dynamikou a dialogy v něčem zestárnul. Přirozený vývoj? Přesto se jedná o kvalitní film, který otevírá oči (pokud vám zrovna jedním z nich neprochází kulka) ohledně možné/pravděpodobné/skutečné mašinerie válečných konfliktů a zbrojního průmyslu. Postava Jurije Orlova je inspirovaná reálnou osobou ruského pašeráka a prodejce zbraní Viktora Bouta, kterého USA v roce 2022 jako vězně vyměnily s Ruskem za basketbalistku Brittney Griner a už v roce 2023 kandidoval v regionálních volbách. Film společně například s Krvavým diamantem patří do kategorie příběhů o tom, jak si "vyspělý" svět na post-koloniální Africe stále mastí kapsy.