Reklama

Reklama

Epizody(3)

Recenze (33)

vyfuk 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

To Voyo je jasně jinde. Ta tvorba je v něčem nějak v plenkách. V něčem docela v pohodě, v něčem totálně patetická až hloupá. Jenže mapování takovéhoto příběhu je děláno tak, aby člověk věděl o co vůbec šlo, tak oukej. Je jasné, že filmařsky je kvalita dost ambivalentní, ale jako kdo ví? Časem Voyo snad bude konkurence. Teď má zajímavá témata, ale tím to končí. ()

angel74 

všechny recenze uživatele

Na začátek kariéry Ivety Bartošové si vzpomínám, jako by to bylo včera. První série věnující se tomuto období má sice spoustu nedostatků, ale stejně jsem se u některých momentů upřímně dojímala. Herecký výkon Anny Fialové v titulní roli je natolik přesvědčivý, že v ní tragicky zesnulou zpěvačku opravdu vidím, ačkoliv jí není vůbec podobná. Pokud tedy chtěli tvůrci navodit především Ivetinu esenci, tak se jim to, myslím, povedlo. (70%) ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ve třech epizodách jsme zatím měli možnost sledovat vzestup popové zpěvačky Ivety Bartošové v letech 1983-1988 od regionálních pokusů po celostátní úspěch dua Bartošová - Sepéši. Znalci se mohou jen usmívat nad zjednodušením pohádkového příběhu, ale pokud tvůrci sami ve spolupráci s rodinou chtěli "jen" zachytit esenci mladé dívky, která se stala za výjimečných okolností ženou, mohou výsledný tvar akceptovat. Nemá smysl pátrat po detailech, po tom, jak šly jednotlivé události přesně za sebou, ani lamentovat nad tím, že se vše odehrává v prázdných ulicích, v několika málo interiérech a místy je to spíš parodie hodná České sody, než cokoli jiného. Tým šel po pocitech, kostýmní návrhářka vycházela z povrchní rešerše, ale hlavně sama ze sebe a tak to celé šlo hlavně naproti pamětníkům, kteří v té době sami zažívali cosi podobného. Ať už šlo o přechod do Prahy z malého města nebo vesnice nebo více prožívali první lásky na diskotékách. ()

fabecc1222 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Popravdě jsem vůbec nečekal, že by mě prvni řada příběhu o Bartošové dokázala takhle strhnout, ale tvůrci dokázali s předem určeným materiálem tak dobře pracovat, a tak dobře vystihnout jednotlivé reálné charaktery, že celá řada prostě nemá skoro žádné hluché místo. Krom toho tu vidíme hned několik hereckých objevů a překvapení, kdy krom klasicky přesných Chmely či Hanuše vidíme asi největší letošní herecký objev, Annu Fialovou, které zdatně sekunduje Vojtěch Vodochodský. Příběh ústředního dua Bartošová - Sepeši ukazuje pohled na absolutně odlišné charaktery, a odlišný přístup k showbyznysu a obecně životu. Bartošové charakter však bohužel pro ni samotnou předznamenává to, že si s ní bude po zbytek jejího života každý dělat do chce. P.S.: Vsuvka s vojákem v každém díle je absolutně zbytečná, nic neříkající, a vůbec nechápu, proč jí tvůrci do série zařadili. ()

javlapippi 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jedna mladá talentovaná a naivná sa rozhodne preraziť v drsnom svete socialistického šoubiznisu. K tomu jej dopomáha jeden o niečo menej talentovaný a o hodne menej naivný kurevník/žiarlivec. A zatiaľ čo pred objektívmi to hrajú na zamilovaný párik, v súkromí je to podstatne menej ružové. Naivná sa postupne zbavuje naivity a uvedomuje si vlastnú cenu. Menej talentovanému jeho nedostatky pozvoľna dôjdu po pár prepleskoch (najlepší je ten od ostrieľaného producenta/skladateľa), a chystá sa na zázračný duševný prerod, ktorý mu ale prekazí tragický skon. To, že sa životopisné filmy líšia od reality je bežné, takže neprekvapia nezodpovedajúci počet príbuzenstva, časové posuny o rok hore-dolu a celé vynechané životné etapy (Rytířov Balet a Janečkove Kroky by kľudne postačili na jednu ďalšiu kapitolu). Dobová atmosféra sa podarila iba v niektorých interiéroch (doma u Bartošovcov, zábery z dedinskej svatby v detstve, kulturák v Jihlave, prvé televízne vystúpenie), pretvoriť pražské exteriéry na osemdesiate roky by asi bolo príliš nákladné a diskotékové zábery v záverečnej časti sú plné komparzistov, ktorí sa o dobovosť tuším už ani nepokúšajú. Inak je celý seriál v takom polozahmlenom opare rôznych odtieňov, Sepéši recitujúci Ivete verše namodro mi evokoval Štěpána z druhého pokračovania básnikov, čo neviem, či bol zámer. Zaujímavé su vsuvky s mladým vojakom, ktorý si cez Ivetu kompenzuje nedostatky vo vlastnom citovom živote a zdá sa, že jej vzhľad a tvorba mali aj nemalý afrodiziakálny účinok. Malo to svoje momenty, Iveta, Petr, tatík Bartoš aj Štaidl zahraní skvele a napriek spomenutým nedostatkom si prípadnú ďalšiu sériu nenechám ujsť. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (9)

  • Nádraží, ze kterého Iveta (Anna Fialová) odjíždí do Prahy a pak se na něj vrací, je v Lužné u Rakovníka, nikoliv ve Frenštátu pod Radhoštěm, jak by se dalo čekat. Nehledě na to, že proti předpisům vystupuje z vlaku na druhou stranu, než je staniční budova. (jujec)
  • Na premiéru první série dorazili i členové rodiny Ivety Bartošové, konkrétně její syn Artur Štaidl a sestra Ivana Bartošová. Ta se stejně jako Iveta věnovala v mládí zpěvu. Kvůli stejným iniciálům se svojí slavnější sestrou si během své krátké pěvecké kariéry říkala Viana. Nakonec však svět hudby opustila a přestěhovala se do zahraničí. Po mnoha letech však v roce 2022 zazpívala písně své sestry na vzpomínkovém koncertu s názvem „Ve jménu Ivety“. (lucij68ee14)
  • Ve snímku představuje Ladislav Štaidl (Ondřej Brzobohatý) Ivetě (Anna Fialová) písničku „Málo mě zná“ v roce 1988 (cca v čase 01:07:00), přitom tato skladba vznikla již v roce 1987. Navíc Iveta po smrti Petre Sepéšiho (Vojtěch Vodochodský) rozhodně nebyla doma a dál zpívala. (jujec)

Reklama

Reklama