Reklama

Reklama

Epizody(3)

Recenze (33)

Olík 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nevím, zda budou následovat další díly, protože jestli tohle měl být konec, tak to je jako zaplést se s Pomejem, Macurou, Martuccim a Rychtářem dohromady. Každopádně svou recenzi píši po zhlédnutí třetí epizody (Snad nám to vyjde). Pohádka o tom jak princezna Diana československého potažmo českého popu o iluze a nevinnost přišla, která víc něž samotnou Bartošovou, znázorňuje obraz toho druhého červenajícího se jelimánka. Oceňuji především zdařilou retro vizuální stránku, stylizaci do postav (především Brzobohatý a Vodochodský), nebo absenci některých elementů, které by dost možná rušili vyprávění. Ale tady asi s pozitivy končíme. Jinak jde o filmařsky ne úplně dotaženou telenovelu s několika totálními fuck upy, nepřesnostmi, zbytečným balastem okolo a viditelnou absencí větší invence některých profesí. Promo lákalo na něco, co nakonec jenom nesměle nakouklo. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Pořád si říkám, že by jediným kladem Ivety nemělo být to, že v podstatě bulvární televize natočila o (víceméně) bulvární zpěvačce nebulvární seriál. Jenomže - co dál? Vizuál je vymazlený a promyšlený, herci výborní, Michal Samir strávil v rešerších pět let, ale na výsledku je to znát jen napůl - je dobře, že poznáváme Bartošovou nejen jako popovou panenku, hrozba od mužů jejího života je taky dostatečně naznačená, ale to je tak bohužel vše. Je dobře, že se tvůrci rozhodli ve vyprávění pokračovat, aspoň se člověk může opatrně těšit. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Překážek moc překonat nemusela. Alespoň tehdy. Na zkouškách takhle nikdy nezazpívala, udiveně reaguje (mimochodem skvělá) sbormistryně Jana Boušková. Jihlava má být katapultem pro chlapce a děvčata od Aše až po Košice. Skončila vysoko, ale na nepostupovém místě, přesto za ni domů do Beskyd přijíždí (mimochodem skvělý) producent Igor Chmela s dalším účastníkem talentované soutěže Petrem Sepešim, kteří jí mají pomoct (a hlavně sobě) do vyšších pater československé pop music. I když otec (mimochodem skvělý) Miroslav Hanuš nesouhlasí, pohádka může brzy pokračovat, zatímco pasivní, neustále zasněná či vyplašená Iveta se ani nemusí moc snažit či někomu vzdorovat. Zatímco Sepéši (ač Ivetě hlasově nestačí) míří vysoko, ona místy „jen“ vyžaduje důkazy lásky od lidí, kterým je ukradená. Scénář dělá vše za ni, ona prostě jen ve vhodný okamžik potká třeba Ladislava Štaidla. Herecky mi duo Fialová a Vodochodský sedělo. Praze chybí šedivost, životu v komunistické diktatuře se vyhýbáme. Výsledek si nechce nikoho rozhádat, což ovšem vede k jakési beztvarosti. Třetí epizoda za mě nejsilnější. ()

javlapippi 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jedna mladá talentovaná a naivná sa rozhodne preraziť v drsnom svete socialistického šoubiznisu. K tomu jej dopomáha jeden o niečo menej talentovaný a o hodne menej naivný kurevník/žiarlivec. A zatiaľ čo pred objektívmi to hrajú na zamilovaný párik, v súkromí je to podstatne menej ružové. Naivná sa postupne zbavuje naivity a uvedomuje si vlastnú cenu. Menej talentovanému jeho nedostatky pozvoľna dôjdu po pár prepleskoch (najlepší je ten od ostrieľaného producenta/skladateľa), a chystá sa na zázračný duševný prerod, ktorý mu ale prekazí tragický skon. To, že sa životopisné filmy líšia od reality je bežné, takže neprekvapia nezodpovedajúci počet príbuzenstva, časové posuny o rok hore-dolu a celé vynechané životné etapy (Rytířov Balet a Janečkove Kroky by kľudne postačili na jednu ďalšiu kapitolu). Dobová atmosféra sa podarila iba v niektorých interiéroch (doma u Bartošovcov, zábery z dedinskej svatby v detstve, kulturák v Jihlave, prvé televízne vystúpenie), pretvoriť pražské exteriéry na osemdesiate roky by asi bolo príliš nákladné a diskotékové zábery v záverečnej časti sú plné komparzistov, ktorí sa o dobovosť tuším už ani nepokúšajú. Inak je celý seriál v takom polozahmlenom opare rôznych odtieňov, Sepéši recitujúci Ivete verše namodro mi evokoval Štěpána z druhého pokračovania básnikov, čo neviem, či bol zámer. Zaujímavé su vsuvky s mladým vojakom, ktorý si cez Ivetu kompenzuje nedostatky vo vlastnom citovom živote a zdá sa, že jej vzhľad a tvorba mali aj nemalý afrodiziakálny účinok. Malo to svoje momenty, Iveta, Petr, tatík Bartoš aj Štaidl zahraní skvele a napriek spomenutým nedostatkom si prípadnú ďalšiu sériu nenechám ujsť. ()

vyfuk 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

To Voyo je jasně jinde. Ta tvorba je v něčem nějak v plenkách. V něčem docela v pohodě, v něčem totálně patetická až hloupá. Jenže mapování takovéhoto příběhu je děláno tak, aby člověk věděl o co vůbec šlo, tak oukej. Je jasné, že filmařsky je kvalita dost ambivalentní, ale jako kdo ví? Časem Voyo snad bude konkurence. Teď má zajímavá témata, ale tím to končí. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (9)

  • Iveta (Anna Fialová) jede s rodiči v novém autě z domova do Jihlavy na soutěž „Mladá píseň Jihlava“. Auto má SPZ: ZRA-28-60. Taková značka příslušela okresu Žďár nad Sázavou. V té době muselo být každé auto majitelem registrováno v okrese trvalého bydliště, což u Bartošů byl okres Frýdek-Místek. Dále je sporné, jestli v roce 1983 měl Žďár nad Sázavou za označením ZR už i písmeno A. (bearmeedek)
  • Anna Fialová (Iveta) v pořadu 7 pádů Honzy Dědka (od r. 2012) prozradila, že jí během premiéry první série sestra zesnulé zpěvačky Ivana Bartošová smekla poklonu a řekla, že v herečce svoji sestru Ivetu opravdu viděla. Anna Fialová v několika rozhovorech prozradila, že cílem tvůrců bylo především navodit Ivetinu esenci. (lucij68ee14)
  • Ve snímku představuje Ladislav Štaidl (Ondřej Brzobohatý) Ivetě (Anna Fialová) písničku „Málo mě zná“ v roce 1988 (cca v čase 01:07:00), přitom tato skladba vznikla již v roce 1987. Navíc Iveta po smrti Petre Sepéšiho (Vojtěch Vodochodský) rozhodně nebyla doma a dál zpívala. (jujec)

Reklama

Reklama