Reklama

Reklama

Obsahy(1)

S filmem Příšerky, s.r.o. pootevřete dveře do světa podivných figurek a rošťáků, kteří rozesmívají každého přímo ďábelským smíchem. James P. Sullivan a Mike Wazowski pracují v továrně Příšerky, s.r.o., největší společnosti v Monstropolis, která přeměňuje křik na elektrickou energii. Všichni tam věří, že děti ze světa lidí jsou nebezpečné a žádná příšerka se jich nesmí dotknout, Proto všechna ta monstra dokonale vyděsí, když se do jejich světa nedopatřením dostane malá holčička Boo. Sulley a Mike dělají vše proto, aby ji bezpečně vrátili do jejího dětského pokoje, odkud se ztratila. Čekají je ale přímo příšerné překážky, než se jim to povede. Nikdo nikdy ještě nevymyslel film, ve kterém by se objevilo tolik podivuhodných postaviček a příšerek, Spolu s dokonalými dialogy a neuvěřitelným humorem pro děti i dospělé se tato komedie okamžitě od svého vzniku zařadila mezi největší světové hity! (Magic Box)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (670)

tron 

všechny recenze uživatele

„Práve som si spomenul, aké to bolo, keď ťa moje oko videlo prvý raz.“ Johna Goodmana (a sem tam i Billyho Crystala) mám rád, pestrofarebné, veselé a originálne pixarovské svety zbožňujem od TOY STORY 2 a keď som ako malý videl DETSKÚ HRU, dával som si počas nasledujúcich nocí dobrý pozor, aby mi z postele nevisela noha alebo ruka. Takže MONSTERS, A.S. mám rád. Vrátane rozkošnej Boo a jej „cica cica“. Príliš mi neprekáža dokonca ani to, že snímka je orientovaná na detského diváka viac, než má Pixar vo zvyku. Veď už kvôli všetkým tým farebným figúrkam (a vlastne farebnému úplne všetkému) návšteva sveta príšer stojí za to. Bohužiaľ, koniec sa do predchádzajúceho deja vôbec nehodí (a nik mi nevyhovorí, že chlapci a dievčatá z Pixaru nemajú odvahu na niečo temnejšie. MAJÚ, tým som si istý.). Čerešničkou na torte sú „pokazené“ zábery, občasné odkazy pre geekov („Rezervoval som stôl u Harryhausena.“) a výborný vtip na pokračovanie (ustavičná kontaminácia smoliarskej príšerky). Ale mňa tento inak plus mínus podarený kúsok nikdy príliš nebavil. Kino Považan NMnV 2002 ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Další dobrej animák od Pixaru, kterej stojí hlavně na výborným nápadu se strašícíma příšerama, ale podle mě je trošku přeceňovanej, Pixar má na svým kontě daleko lepší kousky, tohle patří k takovýmu nadprůměru. Třeba mně osobně moc nebraly ty postavy, až na Sulleyho mě žádná nějak extra nezaujala a nebavila ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Jedeme na dětský křik a pláč, protože ve světě strašidel jde jednoduše o plnění pracovních povinností. Platí tam za hlavní zdroj energie a velké závody se předhánějí v tom, kdo urve víc. Výkonní bubáci tak mají na růžích ustláno. Tedy jak se to vezme. Tak či onak platí, že Pixar toho času uměl výborně zrežírovat výtečné scénáře, navíc o počítačové stránce se netřeba bavit už vůbec. Jednička tak těšila nespočtem nápadů, slovními přestřelkami obou hlavních hrdinů (v originále Billy Crystal a John Goodman), nahlížením pod strašidelnickou pokličku a celkově příjemnou atmosférou v bijáku pro celou rodinu. Ač tedy v závěru i přes dietní stopáž lehce vadneme. Naštěstí ale neplatí, že by byl dospělý divák upozaděný. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Jedna z mojich najobľúbenejších Pixaroviek nápadito čerpá z hororového žánru, čo sa týka rôznych potvôr a ich správania. Hlavným plusom je ale parádne ústredné duo, ktoré si ma získalo od prvej sekundy a bavilo ma ich pošťuchovanie. No a aj zápletka sa Pixaru vydarila asi ako vždy v tej dobe. Je to jeden z tých filmov u ktorého zbožňujem SK dabing, ktorý je vtipnejší ako originál. 10/10. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Je tomu skutečně už 20 let! V roce 2001 po dvou prvních dílech Toy Story a Životu brouka spatřila světlo světa čtvrtá pixarovka, která po světě hraček a světě hmyzu představila svět příšerek. Pixar se už tehdy mohl opřít o výraznou pověst a i když za rok 2001 první udílení Oscara za nejlepší animovaný film Pixaru vyfoukl první Shrek, z Příšerek s.r.o. se přesto stala animovaná klasika, která o své kouzlo ani po dvou dekádách prakticky nepřišla. Pete Docker později pro Pixar též jako režisér realizoval animáky Vzhůru do oblak, V hlavě a Duši, právě Příšerky s. r. o. pro něj ovšem byli prvotinou, která předpověděla, že Docker bude nejspíš patřit mezi nejtalentovanější tvůrce v Pixaru. Společně s Johnem Lassaterem či Joe Ranftem byl Docker u Pixaru od samotného počátku, přišel i právě s náměty pro první dvě Toy Story. Příšerky s. r. o. ovšem byli zcela jeho projektem, kde Docker už tehdy naznačil, že umí pracovat s emocemi. Příšerky s. r. o. z dnešního pohledu přesně naplňují to, co dělá typickou brilantní pixarovku. Neskutečně promakaný svět do nejmenších detailů, výrazná kreativita, od sebe snadno odlišitelné příšerky, kdy je každá jiná a především skutečně pokroková práce s animací. Pitvat se v roce 2001 s 2, 3 miliony chlupů, kdy renderování jednoho framu v průměru trvalo 12 hodin možná hraničí se šílenstvím, zároveň ovšem dokazuje poctivost kreativců v Pixaru v praxi. A po dvou dekádách je ta animace nadále perfektní. Vznikli dost možná emocionálně silnější pixarovky s hlubším příběhem, přesto jde ovšem o parádní záležitost, která pověst tohohle studia též částečně utvářela. Nejen v rámci pokroku moderní animace, ale též skutečně v tom, jak to celé dokáže být nejen neskutečně zábavné, ale i skutečně chytré a v jistém ohledu dodat něco jako kritiku korporátních společností. I tímto typem sofistikovanosti jsou pixarovky proslulé a i díky tomu perfektně fungují jako podívaná pro celou rodinu. Pete Docker už tehdy dokázal stvořit animák, který dokáže emočně rozladit i chlapa jako horu. K absenci suchých ok Příšerky s. r. o. rázem vybízeli více než obě Toy Story dohromady a to i přesto, že většinu času jsou Příšerky s. r. o. především skutečně zábavnou komedií, která je plná těch chytrých gagů a hrátek. Ze Sullyho, Mikea Wazowskiho i malé Boo se rychle stala sympatická trojice, se kterou se jejich divoké dobrodružství tráví strašně snadno, Randall Boggs se stal výrazným protivníkem, na kterém se animátoři solidně vyřádili a pak jsou tu i výrazné vedlejší postavy jako Yeti či Roz. Na ty postavy se i po letech vzpomíná snadno. Šlo jednoduše o neskutečně kreativní a kouzelnou podívanou, která předvedla, že se Pixar očividně hodlá překonávat, to ostatně potvrdil v následujících letech s filmy jako Hledá se Nemo, Úžasňákovi, Ratatouille či zmíněnými dalšími filmy Petea Dockera. Na klasické filmové pokračování nakonec nikdy nedošlo, prequel Univerzita pro příšerky ovšem Sullymu a Mikeovi Wazowskimu rozhodně neudělal ostudu a seriál Monsters at Work na příběh Sullyho, Mikea a dalších hrdinů z města Monstropolis důstojně navazuje. Důležité je ovšem především to, že ani po 20 letech Příšerky s. r. o. své kouzlo neztratili. A nic nenasvědčuje tomu, že by se to mělo v následujících letech změnit..... () (méně) (více)

Galerie (130)

Zajímavosti (59)

  • Zkratka žlutých agentů CDA znamená Child Detection Agency čili Agentura pro odhalování dětí. (Jifo)
  • Ray Harryhausen bol priekopník v stop-motion animácii. Sushi reštaurácia vo filme sa volá "U Harryhausena". (Zdroj: ČSFD)
  • V původním scénáři se Randall jmenoval Ned a Sulley zase Johnson. Druhý jmenovaný měl mít také hnědou srst a dolní končetiny v podobě chapadel. (Dlee)

Související novinky

Jak to vypadá s Příšerkami s.r.o.?

Jak to vypadá s Příšerkami s.r.o.?

10.04.2019

Server The Hollywood Reporter přišel s informací potvrzující předchozí plány studia Disney oživit sérii Příšerky s.r.o. na chystané streamovací službě Disney+. Seriálový projekt nese název Monsters… (více)

Hugh Jackman ve městě duchů

Hugh Jackman ve městě duchů

05.05.2009

Produkční společnost Seed Productions, kterou vlastní Hugh Jackman, zřejmě spojí síly se studiem Disney. To právě zakoupilo práva na blížící se komiks Ghostopolis. Hugh bude produkovat filmovou… (více)

Reklama

Reklama