Režie:
Peter JacksonKamera:
Andrew LesnieHudba:
James Newton HowardHrají:
Naomi Watts, Jack Black, Adrien Brody, Andy Serkis, Jamie Bell, Lobo Chan, Colin Hanks, Evan Parke, Kyle Chandler, Thomas Kretschmann, Mark Hadlow, Craig Hall (více)VOD (4)
Obsahy(1)
New York, 1933. Bezohledný filmový producent Carl Denham hledá představitelku hlavní hrdinky do svého nového filmu. Naivní Ann Darrowová, která nemá žádné angažmá, jeho nabídku přijme a společně s ním a scénáristou Jackem Driscollem se vydají na záhadný Skull Island, ležící kdesi hluboko v Indickém oceánu. Tam filmaři objeví zapomenutou divokou civilizaci uctívající obrovskou opici jménem King Kong. Ann je vzápětí unesena zdejšími domorodci, kteří ji v rámci tradičního rituálu chtějí obětovat právě King Kongovi. Ten se do křehké blondýnky zamiluje. Mužům ze štábu se podaří zachránit Ann z jeho spárů. King Konga omámí, převezou do New Yorku, kde ho chce krutý Denham ukazovat veřejnosti a vydělat tak obrovské jmění. King Kongovi se podaří přetrhnout řetězy a při hledání Ann ukáže městu svou neuvěřitelnou sílu. (TV Nova)
(více)Videa (5)
Recenze (1 255)
V kontrastu s Hobití ságou přehodnocuji své názory a s klidným svědomím podotýkám, že King Kong je poslední film, kde mohl Peter Jackson fanouškům ukázat, že jim nechce jenom chcát do ksichtu. King Kongem ukázal, že ctí předlohu, že umí vytvořit atmosféru a že se nezdráhá ukázat akci tak nějak globálně, ne jen v tragicky rychlém stylu jako právě u Hobita. Dokonce dal prostor hercům. Úžasné. Postavy v Kongovi mají rozměr. Ziskuchtivý režisér, rozporuplný scenárista, odvahu hledající protagonista, mezi dobrem a zlem oscilující kapitán, ti všichni jsou nestálí a zcela na sebe strhávají pozornost, což je to nejlepší, co může být, protože u takových filmů to na sebe rvou právě ty loutky. Vzpomeňme na Jurský park. Zajímali někoho ti herci? Zde například Adrien Brody pouhým úšklebkem (při vystavování Konga v New Yorku) ukazuje, jak stejně prahne po slávě a mamonu, ačkoliv zajetí nestvůry odsuzuje. Maličkost. Miniaturní gesto a já vím, že to není jen opulentní reklama na trikové studio. Když na to přijde, ona vlastně hraje i ta gorila. Možná až moc, abych to zase nepřechválil. To je mimika, které se mnohdy nedočkáte u člověka, natož u gorily. Ale budiž, je to mytické monstrum, vše je možné. Velkým plusem je i přítomnost všech jiných gigantických potvor. Od megakomárů po dinosaury, kteří už jsou v reálném poměru. Je to pěkné a napínavé, ale možná to už pak začne nudit. Plusem je to jen pro skalní fanoušky. Je to prostě moc gigantické. Tedy závěrem. Sledování Jacksonova King Konga je jako žít s Lolo Ferrari. Chvíli je to o objevování hranic lékařského pokroku, ale později o poznání, že je to strašná kráva. ()
All right look, there's only one return, okay, and it ain't "of the King," it's "of the Jedi." A co tenhle návrat? Nemá ho sice v názvu a je taky od Jacksona, ale stojí zato. Odpouštím přepálenou stopáž úvodu (Hodina nudy než se dohrabou na ostrov. Zlo). Odpouštím Brodyho neuvěřitelný charakter (Z pisálka akčním hrdinou snadno a rychle? To snad ne). Odpouštím trochu krkolomnou stavbu příběhu a pár směšných triků. King Kong je velkolepý, vizuálně úchvatný a Jack Black hraje nejlepší postavu svého života. Hodně lidí ztratilo v Petera Jacksona víru. Moje se akorát posílila. ()
Je to King Kong se vším všudy, takže tajemný ostrov, drsní domorodci, dinosauři a přerostlý gorilák, potom blondýna a Empire State a dvouplošníky. Mě na film vytáhla přítelkyně, ta se nejdřív bála, pak nudila, já už na konci napovídal "zabte ho konečně ať můžu jít domů". Celkově bych zhodnotil slovy méně je více, ubrat na efektech a dojemnosti, přidat na tajemnu. ()
King Kong, král rozporů. A jednoznačně dobrý film. Líbil se mi víc, než jsem čekal, ačkoliv souhlasím prakticky se všemi „obecnými“ připomínkami. Romantická linka je skutečně nešikovně skrouhnutá, rafting s parníkem dle mého naprosto zbytečný, stopáž nadsazená a monotematických sto minut s novými a hnusnějšími příšerkami bez hlubšího smyslu a posléze i zábavnosti doslova ubíjející. Hodně jsem se bál triků. A oprávněně. Kvalita Kongovo provedení se láme mezi záběry od hrudi nahoru a obrázky celku. Zatímco detaily na obličej jsou fantasticky renderované, digitální onanie od hlavy až k patě mají k realističnosti, nebo alespoň uvěřitelnosti extrémně daleko. To mi zabilo bruslící scénu, proto jsem nechápavě kroutil hlavou, když se od krásné Naomini tváře přebíhá na Kongovo nezvládnuté třepání plastovou panenkou. Ani moc nechápu, kde se stala chyba. Proč je New York tak úžasný, zatímco z každého láskyplného pohledu v džungli čučí bluescreen snad až do vedlejšího sálu. Vždyť i to žonglování je digitální... zbytečně. Emoce mi proto neposílal oční kontakt Konga s blonďatou ultrakrasavicí, ale sám Jackson, jenž v mnoha momentech ukazuje svou filmařskou velikost. Newyorské entré, oběť pro Konga a hlavně pozvolný a konečně dokonale soudržný závěr mě přesvědčili, že Kong si těch 70% zaslouží. I když Jack Black zastiňuje všechny v dosahu sta námořních mil, i když Jacksonovo zalíbení v zeleném pozadí je mnohdy kontraproduktivní (zadní projekce s běžící Ann a T-rexovým okem fakt nemá daleko k 50. rokům), i když skvělou honičku s taxíky pohřbí přestylizovaný nástup Naomi v prázdné ulici a ačkoliv skok o tyči nebo rozmazané framey považuju za špičku ve svém oboru (tedy v trapnosti). Jsem zkrátka spokojen, protože po útěku před brontosaury, snad nejostudnější scéně v áčkovém blockbusteru od dob hokeje v Batman a Robin, bych alespoň ty slabé čtyři hvězdy nečekal. Příště ať Peter ubere z plynu a poslouchá své rádce v otázkách obludnosti některých pasáží a bude zase trochu líp. ()
Nejsem vyznavačem Petera Jacksona (Pána prstenů jsem viděl jen jednou a stačilo mi to do konce života), ale nejsem ani jeho zatratitelem (třeba Přízraky nebo Vesmírní kanibalové jsou skvělý filmy), přestože kvůli tomuhle filmu bych nad ním tu hůl možná i zlomil. Z dramatu udělal jen další lacinej blábol plnej triků a uslzených očí a logických kiksů. Nejde a nikdy mi nešlo o triky. To není věc, podle které hodnotím film, jestli se mi líbí nebo ne. Ale tady se mi nelíbily skoro vůbec (mluvím o tricích co se týká Kongova světa, ne našeho, ten byl skvělej). Je zajímavý, že ve srovnání s verzí z roku 1933 tato vypadá jako stará a tamta mi přišla, jako kdyby ji mohli klidně natočit i dnes. Ten svět, co je v tomto zpracování zobrazenej totiž takhle nevypadal. A to poznáme z již zmíněného původního zpracování a také z ostatních filmů z té doby. Ulice za krize nebyly přecpány automobily, nemotal se tam obrovský dav lidí. Lidé tehdy neměli peníze ani na zápalky, takže prodávali obrovské nádherné limuzíny za pouhých sto dolarů hotově (viděl jsem autentické foto). Neměli by ani na tu cestu domů, ani na nějakej pitomej lístek do divadla. To jen tak na okraj k logickým kopancům. Například zvláštní proudy kolem ostrova, které si tečou, jak se jim zachce a neberou si nějaké servítky s nějakou lodí ne nepodobné římskému bájnému víru Charybdě či Poeově víru Maelstromu a zmítají s ní jako s korkovým špuntem. Co je ale mnohem důležitější je osazenstvo ostrova (a teď vynechme ty komické domorodé postavičky téměř snad přišlé z Vikingů s Antoniem Banderasem). Spíš mě zajímá to stádo brontosaurů, které se při počuchu několika deinonychů (možná, nebo to byli nějací jiní malí masožravci), kteří jim prostě nemohli nijak uškodit, splašilo. A následná honička s "herci" a její zakončení a vůbec zpracování této scény. Nebo ti unavení a zmatení tyranosauři, kteří neuloví člověka, přestože jim nedělá problémy nabrat 50 km rychlost (a pokud někdo neví, nejrychlejší člověk běžel asi 36,1km/h a to byl trénovanej sportovec a vydržel to jen 100 m), a kteří mají čuch jak žralok (tihle samozřejmě ve vzduchu) a zuby ostrý jak žiletky a stisk pevnej jak několikatunovej lis. A přesto při finálním souboji Kongovi ani nezčepejřili svýma zubama lysinku na prdeli. Vlastně pardon, on není gorila, on lysinku na prdeli nemá A když přejdeme k titulní postavě, člověku se chce až plakat, co té opici udělali. Tedy ne Naomi Wattsové, ale Kongovi a ne Carl Denham a pár dvojplošníků, ale pan režisér a pan scénárista. Nepopírám, Kongovi se to blonďatý vyžle zalíbit muselo, jinak by kvůli němu tolikrát nebojoval už v 1933, ale co je moc, to je moc. Kong zde snad málem slzel a kdyby mohl mluvit, vykřičel by do světa to své och a ach a že miluje a že se mu chce lítat. A k tomu ještě ta pseudo herečka, která měla zůstat v prasátku Babe a nepokoušet se předstírat, že hraje. Ty její představení pouze pro Konga, to mě málem zvedlo ze židle, jako Vtip zabiják z Létajícího cirkusu Monty Pythona. Co se týká délky filmu, prostříhání by to nezachránilo. 3 hodiny jsou strašný, dvě hodiny by byly lepší, ale nula by byla doslova pohádková. A teď už by mě jen zajímalo, kdy si začnou plnit sny i naši režiséři a natočí remake třeba Kristiána (ale v té chvíli jim začnu říkat reshitéři). () (méně) (více)
Galerie (157)
Zajímavosti (78)
- Ve filmu se měl objevit - přesněji, měl být zastřelen - nelétavý pták moa. Scéna byla nakonec vystřižena. (Jirka_Šč)
- Digitální New York, vytvořený pro trikové scény, čítal 90 tisíc propracovaných modelů domů. (HellFire)
- Naomi Watts (Ann Darrow) o pečlivosti týmu výtvarníků: "Detaily byly neuvěřitelné. Když jste v kulisách New Yorku vešli do kašírované restaurace, našli jste v popelníku cigaretový vajgl..." (NIRO)
Reklama