Reklama

Reklama

Metoda Markovič: Hojer

(seriál)
  • Česko Hojer (pracovní název) (více)
Trailer
Česko, 2024, 5 h 47 min (Minutáž: 57–62 min)

Režie:

Pavel Soukup

Scénář:

Jaroslav Hruška

Kamera:

Ondřej Belica

Hudba:

Janny Richter

Hrají:

Petr Lněnička, Petr Uhlík, Sarah Haváčová, Václav Neužil ml., Adam Mišík, David Prachař, Michal Isteník, Vojtěch Kotek, Dano Heriban, Petr Reif (více)
(další profese)

VOD (1)

Epizody(6)

Obsahy(1)

Co se stane, když zlu nastavíte lidskou tvář? Skutečný příběh muže, který se díky své metodě stal kriminalistickou legendou. Seriál podle případů kriminalisty Jiřího Markoviče se zaměřuje především na jeho výjimečný vztah se sériovým vrahem Ladislavem Hojerem. Bez příkras ukazuje reálnou policejní práci v tehdejším ČSSR. Odehrává se v několika časových rovinách a na pozadí nejděsivějších vražd 70. a 80. let. (Voyo)

(více)

Recenze uživatele kingik k tomuto seriálu (3)

Možnost léčby (2024) (E01) 

Geniální i tak trochu genitální záležitost. Jakmile v příjmení Hujer zaměníte písmenko, tak vznikne Hojer. A je zaděláno na problém. Rázem z Rudé mlhy dob dávno minulých nevyjde komická postavička, ale bezcitný sadistický vrah a kanibal k tomu. A žádná žena před ním není v bezpečí. Na podzim neblahého roku 1981 poprvé udeřil, a to neměl dost ještě čtyřikrát, a případ zavražděné a znásilněné ženy do svých rukou přebírá tehdejší pražský kriminalistický tým pod vedením Jiřího Markoviče. Rozbíhá se kolotoč vyšetřování a výslechů, kdy vyšetřovatelé sice větří stopu, ale definitivní naději jim poskytne až chovanec psychiatrické léčebny, kterému se vrah se svým ohavným činem svěřil. Seriál dostal od počátku velmi temné a znepokojivé pojetí. Petr Lněnička, který na sebe za celou hereckou kariéru dokázal spíše zapůsobit v dabingu, do socialistického ošacení vklouzl náramně zkušeně a jeho Markovič první epizodě vládne. Samotný autor vražd se ale na scéně ještě neobjevil, což by se mělo změnit hned v příští epizodě. Dobové reálie, líčení herců a celková výprava vystihují danou dobu velmi věrohodně. Celé je to poutavě natočeno, ačkoliv tempo není nikterak závratné. Dialogy fungují a překvapivě je i čas na drobné komediální vsuvky. Režisér Pavel Soukup přišel s vrcholným seriálem, kdy divák bude netrpělivě očekávat každou příští epizodu. Jen je škoda, že Nova to nejlepší ukryje na Voyo, nepochlubí se náhlou kvalitou tvorby a místo toho diváky po večerech ohlupuje neskutečnými seriálovými  výtvory v podobě zvratků. 10|10 ()

Ženská oběť (2024) (E02) 

Bestiální vrah už je pod policejním zámkem. Nenápadný mladík ze sklenářství je podroben táhlým výslechům a také rekonstrukci zločinu vraždy, při níž málem uškrtil figurantku. V této druhé epizodě sledujeme střet major Markovič vs. slizký vrah Hojer. A jde především o psychologické hrátky, které obraz od obrazu přidávají na intenzitě. A pak na konci toho vrah sepíše seznam svých dosavadních obětí, docela tajuplný, čímž policejní vyšetřovatele zaskočí. Celou epizodu dominuje Petr Uhlík, neprovařený herec, který ještě donedávna patřil k skrytým talentům. A najednou vyloupne mistrnou kreaci sadisty, který v českých kinematografických vodách nebude hned tak dostižen a překonán. Petr Lněnička jako vyšetřovatel je mu skvělým protihráčem. Režisér Pavel Soukup zariskoval a většinu epizody nechal na dialogové fázi. Divák tak má větší možnost seznámit se s vrahem, zabrousit při domovní prohlídce do jeho soukromí a zjistit, že je to úchyl se vším všudy, ač při výslechu tak nechce působit. Znepokojivé vyznění si série přenesla z první epizody do druhé, drží se přehlednosti a dovedně útočí na divácké emoce. 10|10 ()

Rodinná záležitost (2024) (E04) 

Série dospěla do bodu, kdy opadá jeho atmosférická intenzita. Hojerovi se nedostává prostoru předvést se v plném světle zvrhlosti, takže do popředí se dostává vyšetřovatelovo rodinné zázemí, oběd s kolegou v rodinném kruhu a nahota v posteli po sexuálním aktu. Druhý kriminalista předestře své trable s rakovinou své manželky. Dojde na poslední rekonstrukci z oficiálních policejních záznamů. Tou je vražda mladé ženy a nepodařené znásilnění ve vlakovém kupé z doby, kdy Hojer sloužil na vojně. Pojídání hromady salámu obviněným u výslechu pak zřejmě poukazuje na to, že existují lepší jídla než jsou lidské orgány. Hojer se pak posléze chce písemnou formou doznat k dalším činům, nadřízené vedení je ale razantně proti, aby nedošlo k zpochybnění celého vyšetřování tím, že si obviněný začne vymýšlet, A okamžitě chce případ uzavřít. Jsou ještě před námi dvě epizody, oficiální oběti jsou známy, takže hrozí dojezd, co bude představovat vraha v poněkud lítostivém duchu. Ostatně Markovič něco takového už dávno praktikuje, docela to i přehání se svojí benevolencí a nechybí mnoho, aby brutální maniak zasedl u jeho rodinného stolu ke společné večeři. Chtělo by to návrat mrazivé atmosféry z předešlých tří epizod, tentokrát to v tomto ohledu bylo výrazně slabší. Stále ale platí, že tato série trůní nad veškerou produkcí kriminálních seriálů z dílny Novy. A je stále zahrána s bravurou a zrežírována promyšlenou formou. 7|10 ()

Reklama

Reklama