Epizody(8)
Obsahy(1)
Prahu dostihne vlastní teze o tom, že divácké návyky se nemění. A tak se pořad Dobré ráno, Brno! (II. série) na obrazovky zkrátka musí vrátit. Ředitel Plíhal má po počátečním průšvihu více štěstí než rozumu, když svolí, aby se režie ujala mladá krev. Nikdo by asi nečekal, že právě o režisérské křeslo tohoto pořadu se ale nakonec povede urputný boj. Odbojná nálada tak ovlivní i populární den otevřených dveří a revoluce vypukne na tradičním plese České televize, kde se konečně ukáže, kdo s kým je opravdu kamarád. (Česká televize)
(více)Recenze (48)
Tím, jak ve druhé sérii ubývaly momenty z natáčení Dobrého rána, tím taky ubývalo humoru. I když i tady se najde spousta vtipných hlášek a situací, třeba návštěva Marhoula v prvním díle byla úplně geniální. Stejně jako v předchozí sérii drží vysokou laťku seriálu Kolařík, dost jsem se bavil i při scénách s ředitelem Brněnskýho studia v podání pro mě neznámýho Dušana Hřebíčka. Naopak chyběla postava bezdomovce v podání Slováka, těch pár scén z druhé série, ve kterých byl, jasně ukázalo, že upozadit ho byla chyba. Sice hodnotím druhou sérii jako o něco horší, každopádně jsem se ale těšil na každý pondělí, že se dobře pobavím a to mi bylo dopřáno. ()
Nadprůměr současné seriálové tvorby po stránce technické i výpravné. Detailní vyladěnost. Šimravost dodává trefný popis situace v ČT - přezaměstnanost molochu, plýtvání prostředky na plesy a rauty, ty pak chybějí na tvorbu jako takovou. Béčkoví zaměstnanci si vyměňují pozice i genetické informace a v mezičase tvoří přenosy pochybné kvality. Po stránce scénáristické je dílo kolísavé, jak jsme u Prušinovského už zvyklí (např. Most! - zde byly skvělé jen 3 epizody z osmi). V Dobré ráno, Brno! je podíl silných epizod proti slabším vyšší, což zdejší amatérští hodnotící docení až časem. Máme tedy Most! a Brno!, co bude následovat příště? ()
Druhá série má menší spád nez první. Ale nedá se jí upřít milá sebeironie. Navíc tedy tady začíná postupně víc a víc budit sympatie postava Simony Lewandovské, u níž jsem v sérii minulé doufala ve smrt krutou a strašnou. Další sympatickou osobou je Daniela Špinar, která to jistě v životě neměla a nemá snadné, takže její schopnost ještě si na téma sebeuvědomění zažertovat si zaslouží potlesk sama o sobě. Moderátor Cyril je v téhle sérii vlastně také o poznání sympatičtější. Naprosto okouzlující je pak i hrdina posledního dílu, beran Tonda. ()
K první řadě jsem měl sice pár výhrad, ale nakonec jsem si ji hodně oblíbil a některé díly si pustil i opakovaně. Přidávám se tedy k těm, kteří uvítali oznámení, že se nekončí. U jedničky jsem se stal skoro fanouškem seriálu. Jenže, jak se na první řadu můžu dívat i opakovaně, tady můžu celkem zoodpovědně říct, že až na první a možná pár okamžiků z toho posledního, (který byl jednoznačně druhý nejlepší a bavil mě) si už tady znovu žádný další díl nepustím. Na jedničce Brna jsem především oceňoval televizní prostředí a televizácký humor. O ten šlo. Těšil jsem se tedy, že ho do mně s pokračováním poperou ve dvojnásobné nebo alespoň stávající míře. Mé nadšení se ještě zdvojnásobilo po skvělém prvním díle. Ten byl super. A geniálně sebeparodující Václav Marhoul v něm mimochodem předvedl půvabnou variaci na cimrmanovský Záskok.:D Už jsem chtěl skoro vykřikovat, že tady máme potenciál na dlouhodobý komediální koncept z prostředí televize, ve kterém by šlo dlouho pokračovat.:D Ze začátku to vypadalo fakt nadějně a opravdu jsem se těšil, co bude dál. Líbil se mi nápad s jakýmsi navrátem z mrtvých. Těšil jsem se na další podobné zápletky... Navíc mělo Dobré ráno Brno 2 skvělou pozici doplnit v zimní premiérové televizní nabídce rodinnější nedělní Smysl pro tumor. Sešup prostě přišel hned s druhým dílem, který byl oproti prvnímu až nápadně horší. Já se tak těšil ,,starou školu´´ Mirka vracejícího se do prace s odhodláním postavit se proti progresivnímu Šmardovi....těšil jsem se, až budeme vracet gauč.:D atd. A ano, ono tohle všechno v podstatě proběhlo, ale v hodně zkráceném řízení. Když se místo toho ve druhém díle řešilo, že Mirek leží na cízí terase a u koho budeme bydlet, už tehdy jsem byl poněkud rozčarován. A to rozčarování bohužel po podstatnou čásť série vydrželo a ukázalo se, že ten slabší druhý díl nebyl náhoda. Mirek z druhé řady už pro mě prostě nebyl ten Mirek z řady první. Jednak byl trochu odsunut na vedlejší kolej jinými. A taky charismatického antihrdinu a rutinnéra, který dokáže překvapit svou nepředvídatelností a chtěl by se usmířit s dcerou nahradil senilní hajzl, co snad ani nemůže být svéprávný, když žere koňské žrádlo (jako bylo to celkem vtipné: ale WTF?). Kromě napráskání Šmardy a toho, že si v závěru oblíkne sako ho za celou řadu vidíme dělat velké nic. Návrat do televize se většinou odbyde pár scénami. Spíše se jenom mluví, o tom, že v práci spí. Ale potencionál této zápletky mi přišel nevyužitý a starosti s hosty taky dost odpadly. Ono bohužel i s Mirkovým opakem Šmardou to nedopadlo úplně nejlíp. Mohly se rozvinutěji zobrazit jeho úmělecké nápady, zájem o poezii a pokusy o nastartování konceptu. Ale ani tohle se nikdy pořádně nerozjelo. Tak jsem po skončení každého dílu doufal v naději příští týden...A on nakonec jako opravář kol a nazdar. Prušinovský asi měl pořád dobré ambice a nahodil i ve druhé řadě zajímavá témata, ale nedokázal je rozvrhnout a více se jim pověnovat. Po (skvělém!) prvním díle jsem četl rozhovor s Prušinovským, kde zajímavě mluvil o tom, že éra televizního vysílání končí, nastala doba internetu a druhá série tedy bude i o odcházení. Přišlo mi skvělé, že o něčem takovém český režisér pracující pro ČT přemýšlí a chce o tom točit. Pokud byla jednička zamýšlena jako pocta České televizi, tak druhá řada mohla uzavřít kruh určitou sebereflexí, pohledem do budoucna a předáním žezla nové generaci.. Fakt jsem z Prušinovských slov čekal možná opravdu něco jiného. Ten mezigenerační střet v televizi toho sliboval víc. Některé avizované zápletky na toto téma (jako první víral ČT) sice opět proběhnou, ale zase jim není věnováno tolik prostoru. Místo toho to jde tak nějak od ničeho k ničemu. Je tady několik debilních zápletek (zvukaři - o ničem ) a babrání se ve vztazích, které se stejně spíš rozpadá, takže se z Dobrého rána Brna občas stává spíš jen Brno. Navíc satiru občas nahrazuje takový záchodovější typ humoru a jde to z kopce. Vedle toho ale fakt pořád prosakuje něco vtipného, chytrého a trefného, co má přesah. Ale já se prostě docela divím jakým směrem se rozhodl takto neotřelý projekt zčásti vydat. A nazval bych to směrem větší vztahovky, což mi moc nevyhovuje. Obzlášť pokud Prušinovský dělal pokračování sám od sebe, protože chtěl dovyprávět příběh. Tři hvězdy jsou za skvělý první díl, za skvělé doprovodné songy (hlavně v titulcích , někdy to vypadalo jako by na ně Prušinovský vyplýtval polovinu invence.:D)...no a taky za to, že mi pořád zůstala ta slabost pro televizácký humor a prostředí. A v jiném seriálu už si ho zase dlouho zřejmě neužiji vůbec. Pár pěkných věcicek přeci jen potěšilo (Kameníková jako Sněhurka, Šteindler s Absolnovou, kde nechybí ani narážka na PanMámu, den otevřených dveří ČT). Jako při provedení mi přišlo, že dochází nápady, přitom potenciál to pořád mělo. První díl fakt super, pak docela dlouho (snad až na trojku, která si docela udržila linku s televizi) nic a už bych se skoro až nedivil, kdyby to někdo vzdal. Já jsem spíš jen prostě čekal, jak se to rozjede a byl jsem zvědavý, kam děj posunou. No a pak mi přišlo, že se to od šestého dílu zase trochu zvedlo ( jenom už z toho totálně vypadlo to Dobré ráno, což je hroooozná škoda, ale zase mě pobavila originální omluva a nově přidaná postava Kláry v šestce.) Poslední díl by byl už fakt celkem fajn...možná jen kdyby neměl být poslední. Taky jsem se rád v posledním díle podíval na ples ČT a uzavřel jsem s ním i svou vlastní letošní plesovou sezónu. To zase bylo fajn. Dění s plesu mě navíc fakt bavilo a potěšilo. Tam se tvůrci na chvilku hezky vrátili ke kořenům a podlinka s zaměstnancem roku i s jejím vypointováním připomněla ty nejlepší momenty z první řady. Na plese jsem si i užil konečně nějaká pěkná camea v podobě Výborné, Kubala a hlavně Lábuse. Jo, to se povedlo! Jen tu Špinar jsem nějak nepochopil, v této řadě si Prušinovský obecně nějak oblíbil LGBT prvky. S tím představením to šlo vymyslet nějak vtipněji jako třeba v IT Crowd, ale jako vyvrcholení dejme tomu... Hlavně mi vadilo odbyté zakončení v suchopádné podobě puštěných vysvětlující titulků. To opravdu vypadalo jako naprostá rezignace a snaha to nějak narychlo dotutlat. Je paradoxní, že otevřený pochmurný konec z jedničky nakonec působí lépe a důstojněji. Mirek se obětoval pro tým, doplatil na svůj život...Ale tohle nám mělo říct, co? Z brněnského herce Jana Kolaříka udělal tenhle seriál hvězdu. Je to fakt zajímavej týpek, na kterýho bych si docela rád zašel do divadla. Ale tentokrát mě tentokrát bohužel tolik nevyniknul, vzhledem k tomu, jak byl jeho Mirek napsaný. Takže za tuhle řadu speciálně pochválím mně naprosto neznamého Dušana Hřebíčka, který byl ale jako ředitel naprosto skvělý a po celou dobu perfektně autentický. A Tereza Volanová taky super v obou řadách. Kuchař Slávek je vlastně rovněž taky fajn.:D () (méně) (více)
vlastně stejné jako první série. Opět tu jsou momenty, které ukazují Prušinovského genialitu kde se nebojí skloubit satiru, humor, vážné téma a bizár, ale taky je tu dost hluchých míst, které si klidně mohl odpustit. O Dobré ráno a trefování se do televize už tu prakticky vůbec nejde a osudy postav až na výjimky nakonec nejsou extra zajímavé a jako úplné finále druhá série obstojí tak na půl. Velký palec nahoru pro Zuzanu Zlatohlávkovou, která si všechny scény ve kterých je krade s přehledem pro sebe...60% ()
Galerie (125)
Photo © Česká televize / Radek Miča
Zajímavosti (9)
- V závěrečných titulcích jsou dvakrát za sebou uvedeny 3 postavy v pořadí Ivo Plíhal (Dušan Hřebíček), Horst (Roman Nevěčný), Mára (Vladimír Hauser). (mikulin)
- V epizodě si můžeme na zdi vedle zasedací místnosti všimnout dvou plakátů. Jeden je na seriál Trpaslík (od r. 2017) a druhý na Snědou tíseň ze seriálu MOST! (od r. 2019). (Leopard105)
- U Cyrila (Ondřej Kokorský) na zahradě si s ním Andrea (Simona Lewandowská) ťukne lahváčem s etiketou Samobrno. (mikulin)
Reklama