Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 2139 a lidé se po globální ekologické katastrofě uzavřeli do obrovských měst. Ta jsou sužována nesmírně vysokou kriminalitou, kterou se snaží dostat pod kontrolu ochránci zákona, kteří jsou současně soudci a také katy. V Mega City One patří k nejobávanějším soudce Dredd. Ten pomůže svým dvěma kolegům v boji proti přesile a všechny členy gangu postřílí. Přestože násilí dosáhlo nezvládnutelné síly a věznice jsou přeplněné, odmítá vrchní soudce popravy za drobné přestupky a Dredd se mu musí za postřílený gang zodpovídat. Zatímco Dredd učí na Akademii budoucí soudce zacházet se speciálním vybavením a připravuje je na těžký úděl služby, uteče z vězení vrah Rico a podaří se mu proniknout do Mega City One. Tady už má připravenu supermoderní zbraň Lawgiver, kterou před časem ztratil během nebezpečného akce Dredd. Přestože je zbraň kódovaná na jeho DNA, funguje i v Ricových rukou... (TV Nova)

(více)

Recenze (385)

tron 

všechny recenze uživatele

Za pošpinenie kultovej anglickej predlohy si to zaslúži 2*, ale ak toto dáme bokom, zostane nám k dispozícii napriek mínusom (a že ich nie je málo) solídna deväťdesiatková fuška, ktorá si 3* snáď ako-tak zaslúži. Slyovi každopádne sci-fi fakt nesedia (Demolátor). Sudcovi Dreddovi ťažko vyčítať výtvarnú stránku. Veľkomesto budúcnosti je vďaka kameramanovi Adrianovi Biddleovi (Votrelci, 1492: Dobytie raja) temné a živé zároveň, ako Gotham od Burtona ladený do sci-fi. Zaujímavým dizajnom sa chvália dopravné prostriedky (cestné i lietajúce), ale tiež masky, kostýmy (pracoval na nich legendárny Gianni Versace), prilby, zbrane atď. Scenár je síce dynamický (ešte sa ani poriadne nezoznámime s Dreddom a už je obvinený z vraždy, potom stroskotanie v púšti a do toho roboti, kanibali, zrada, súdny proces...), ale zároveň jednoduchý a, nuž, hlúpy (to je aká náhoda, že Rob Schneider sedí hneď vedľa Dredda). Z hercov najlepšie vychádza Max von Sydow ako otec sudcov. Slušný je aj doživotný béčkar Armand Assante zo Striptízu v pozícii zlosyna. Sľubne mu kryje chrbát Jürgen Prochnow z Ponorky, vo vedľajšej úlohe sa mihne pošuk Ewan Bremner z Trainspottingu a rozprávačom nie je nikto menší, než klasik James Earl Jones. Stallone sa správa ako kretén, čo myslím si nie je práve najšťastnejší spôsob, ako stvárniť inkriminovanú postavu. Neviem, či jeho výkon spôsobili nezhody s režisérom, to, že predtým nepoznal Dredda (!), prípadne každé ráno vstával nesprávnou nohou (alebo rýchlo po naskočení na palubu pochopil, že toto bude prúser). Na mladučkú Diane Lane sa síce pekne pozerá, ale pôsobí ako myš, ktorú vyplašila mačka a nie ako niekto, kto je policajtom, sudcom a katom v jednej osobe. Vôbec, fanúšikov Dredda urazí množstvo vecí. To, že si (na rozdiel od komiksov) stále dáva dole prilbu je tým najmenším problémom. Viac ma zarazilo neustále apelovanie na jeho city (!), na čom je najškandalóznejšie to, že sa k nim vyjadruje on sám, čo je u tejto postavy v podstate až rúhanie. A hra s jeho rodinným zázemím... fotka Dredda ako dieťaťa... no, mne to nejako extra nevadilo, keďže som komiksovému Dreddovi nikdy neprišiel na chuť, ale verím, že ortodoxných fanúšikov to dodnes bytostne uráža. Sudcovia sú vykreslení pateticky, neschopne, je ľahké ich oklamať, aj pripraviť o život, najlepšie oboje naraz. V scéne s autopokutou si na nich dokonca trúfne drzý blbec, čo vyvrcholí tým, že mu Dredd uprostred hektickej ulice plne nevinných civilov obrovskou explóziou zlikviduje auto. Aj táto pasáže ukazuje, že film je robený na efekt a netreba nad ním premýšľať. Na hrubé nepochopenie charakteru postavy (a jej sveta) filmári mali právo, ale fanúšikovia zas mali právo vypískať ich. Čo sa týka Slyovej brutálnej kombinácie s Robom Schneiderom (s ktorým spolupracoval už v Demolátorovi), tak nefunguje. Mám Robov záchodový humor rád, ale jeho uvrieskaná komická postavička sa sem proste nehodí. Snímka je rozkročená medzi drsným a vcelku krvavým sci-fi a rodinným humorom; taká zúfalá kombinácia nemohla fungovať. Ťažko povedať, komu napadlo hodiť réžiu 90-miliónového akčného sci-fi s jednou z najväčších hollywoodskych hviezd 80. a prvej polovice 90. rokov na neskúseného 27-ročného Dannyho Cannona. Ten predtým natočil 3-miliónovú krimi Mladí Američania. To, čo mohlo vyzerať ako bizarné, ale zaujímavé a odvážne rozhodnutie, sa ukázalo byť tragickou voľbou. Až sa zdá, že jediným dôvodom, prečo si ho štúdio vybralo, bol jeho anglický pôvod. Nie je ale férové hádzať nefungujúci výsledok čisto na Dannyho plecia. S takým divným a mizerným scenárom (za ktorým paradoxne muži podpísaný pod Smrtonosnou pascou, 48 hodinami a  Terminátorom 2) nemohol podniknúť žiadny zázrak. A napokon to nebol megaprepadák. Mal síce zlé recenzie, ale na celom svete zarobil okolo 113 miliónov, čo malo k najväčším fiaskám desaťročia ďaleko. Tak či onak to Cannona ako filmového režiséra zničilo. Ešte zbedačene odrežíroval Viem, čo ste robili minulé leto 2 a skončil pri seriáloch. Siahnite každopádne radšej po Dreddovi z r. 2012, je vynikajúci. () (méně) (více)

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Sudca Dredd je filmom, ktorý vznikol v období kedy sa začal komiksový žáner predierať aj do filmu. Iste rok 1995 nebol v ničom prevratný. Do vtedy vznikol Superman, Tri diely Batmana, Punisher. Sudca Dredd je plnohodnotným béčkovým filmom. Má úžasnú výpravu, ktorá v sebe miesi to najlepšie s Blade Runnera, Úteku z New Yorku a myslím si, že sa stal aj jednou z inšpirácií k Piatemu Elementu. Máme tu typického ukecaného a uvreštaného poskoka Roba Schneidera, ktorý sa tu predstavuje v úlohách, ktoré mu sedeli najviac - ešte predtým ako spojil svoje sily so Sandlerom a vybral sa cestou stupídných komédií. Máme tu prehrávajúceho Stalloneho, ktorý hláškuje ako zmyslov zbavený a nebyť tej pútavosti a toho, že sa to neberie príliš vážne, bol by to asi najhorší herecký výkon v celej jeho kariére. Film má skvelé tempo, na svoju dobu veľmi pútavé akčné scény a kopec sympatických postáv, ktoré akoby len zabudli hrať. Jedna z mojich výtiek putuje priamo k hlavnému zloduchovi, ktorý nato, že mal byť opakom Dredda, bol veľmi neprekvapivý. Inak je to jedno z mojich osobných gulity pleasure. ()

Reklama

mis-ko 

všechny recenze uživatele

Každého priaznivca comicsového Dredda (a teda aj mňa) prekvapujú najmä dve veci. 1) Ako je možné, že Dredd, chodiaca zbierka zákonov a ich nekompromisný vykonávateľ, zrazu pochybuje o ich korektnosti. 2) Ako je možné, že si tu všetci sedíme a píšeme hlúposti, keď každý kto uvidí Dreddovu tvár bez helmy, následne zomiera. A ako dodatok: 3) Ako je možné, že om tomu dal až 1*? ()

zelvopyr 

všechny recenze uživatele

Ano. Před časem jsem jako první viděl remake z roku 2012. A byl to naprosto zbytečný remake, sterilizovaný, nijak zvlášť brutálnější, minus komická postavička (zde celkem fungující). Proč remakisti nemohou pochopit, že lidem nestačí bez mozku očesaný původní scénář, CGI a vystřihnutí stříkající krve, aby na film formálně mohla novorozeňata a prodalo se hodně popcornu. Tady je to poctivě zahrané (béčkově, ale což), poctivé kulisy bez greenscreenu a celkem i příběh. A ještě ten vintage feeling devadesátek. Skoro až za 4. ()

Ivoshek odpad!

všechny recenze uživatele

Tenle film je svatokrádež. Nelze zkrátka natočit ultra násilnou komiksovou předlohu tak, aby byla mládeži přístupná. ... ... ... A to jsem v hodnocení nebral v potaz idiotský scénář s neméně idiotskými dialogy a herecké výkony na úrovni ochotníků ze Sagvanova Ústí. To už bych tomu musel dát mínusové body. ()

Galerie (64)

Zajímavosti (20)

  • Než se ke komponování soundtracku dostal Alan Silvestri, byl původně vybrán David Arnold a po něm Jerry Goldsmith. Goldsmith něco málo materiálu dokonce nejen složil, ale také nahrál a jeho hudba zní v traileru filmu. (D.Moore)
  • Film je založen na komiksu, který poprvé vyšel v komiksové knize "2000 AD". (Chatterer)
  • Kostým, který nosí Soudce Dredd (Sylvester Stallone), navrh známý módní návrhář Giani Versace. (StevenW.)

Související novinky

Dredd – věčný potížista?

Dredd – věčný potížista?

10.10.2011

Dotáčky, přetáčky, producentský sestřih, naštvaný režisér, zmatený výsledný produkt. Vzpomínáte? Tohle všechno provázelo vznik Stalloneovy komiksové adaptace Soudce Dredd z poloviny 90. let. Osud má… (více)

„Já jsem 3D zákon!“

„Já jsem 3D zákon!“

15.05.2010

Kultovní komiks ze stránek britského magazínu 2000 AD Soudce Dredd se už jedné filmové adaptace dočkal. I přes na svou dobu vysoký rozpočet a trefně vybraného hlavního představitele šlo o propadák,… (více)

Komiksové reparáty

Komiksové reparáty

24.12.2008

Těžko říct, jestli za to může Nolan a jeho veleúspěšný restart Batmana. Každopádně Hollywood se teď vrhl na spoustu komiksů, jejichž filmové verze vznikly ani ne před dvěmi dekádami. A slibuje nové,… (více)

Reklama

Reklama