Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Slavnou legendu o venkovské dívce, která slyšela boží hlasy a dokázala v rozvrácené Francii 15. století vnuknout slabému králi vůli po znovusjednocení země, sama vzburcovat vyčerpané královo vojsko a postavit se do první bojové linie, o dívce, již vítala celá Francie jako vytouženou Pannu orleánskou, není třeba blíže představovat. Známe ji jistě z mnoha literárních i filmových podob. Film, který natočili kanadští tvůrci na přelomu roku 1998/99 - převážně v českých exteriérech a na Barrandově, za velké účasti českého štábu - je dalším, zcela novým zpracováním této nesmrtelné legendy. Jako představitelku titulní role snad vůbec poprvé zvolili dívku téměř stejného věku - teprve sedmnáctiletou Leelee Sobieskiovou. Přestože je tak mladičká a na pohled nenápadná, má už za sebou několik filmových rolí a je doslova vycházející hvězdou. Její nevinná, ještě dětská tvář (která je prý podle dochovaných portrétů skutečné Johance až nápadně podobná) je doprovázena udivující odvahou (téměř všechny scény, včetně jezdeckých a bojových, točila sama) a hereckou suverenitou, takže chvílemi máte pocit, že sledujete skutečnou, historickou postavu Johanky z Arku.

Pro naše diváky je však zajímavá i skutečnost, že film se za podstatné účasti české produkce natáčel téměř celý u nás, v Čechách. Za čtyři měsíce náročného natáčení (často v krutých mrazech) se početný štáb přesouval mezi Křivoklátem, Pernštejnem, Chebem, Loktem, Landštejnem, Žebrákem a Točníkem. Na Barrandově vyrostly kulisy Johančiny rodné vesnice. V komparsu si zahrály stovky českých statistů, ale i našich zkušených, mezinárodně uznávaných kaskadérů, šermířů a jezdců. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (87)

L.Hellhor 

všechny recenze uživatele

Stejně jako u Excalibru i tady si myslím, že je to nejkrásnější zpracování daného příběhu (chtěl jsem napsat legendy, ale tohle je víc historické než fantasy). Hlavní hrdinka je opravdu krásná a církev opravdu lačná po moci. Jean de Metz je sympaťák a vůbec je nádhera se na to dívat. Bessonovu Johanku jsem neviděl, ale ani po ní zvlášť netoužím. Milla Jovovich na mě na plakátu působí až moc krvelačně a ošklivě a já si nechci kazit dojem z takto hodnověrně zfilmovaného příběhu u kterého mi na konci i ukápla slza. ()

CSSML 

všechny recenze uživatele

Leelee Sobieski zahrála sv. Janu z Arku výtečně, ale ze srovnání s Florence Delay nemůže vyjít vítězně. Nevím přesně, co ji chybělo – snad oduševnělost tváře, vnitřní klid či francouzský původ. Rozhodují drobnosti. Samotný film trpí zvláště z zpočátku snahou obsáhnout celý život světice – postavy jsou na jednom místě, vymění si několik vět a následuje další místo. Od poloviny filmu se místa naštěstí střídají už méně. Na filmu je také znát nižší rozpočet. ()

Reklama

Fleetguard 

všechny recenze uživatele

Christian Duguay natočil velice zdařilí film, který takřka ve všech bodech zcela přehrává film Luca Bessona (který byl natočen takřka ve stejnou dobu) a to i bez známích jmen. Zejména bych chtěl upozornit na představitelku Johanky Leelee Sobieski, která svou mnohem známější kolegini Millu Jovovich zcela převálcovala. Za poznámku pak určitě stojí, že Johanka CH.Duguaye se natáčela v čechách. ()

Narya89 

všechny recenze uživatele

Příběh sám o sobě mě vždycky hrozně dojímal, protože se dokážu lehce ztotožnit s bojovnicí za dobro, která nenachází tak úplně pochopení. Příklady takového chování najde člověk i v každodenním životě a o to právě jde, o nadčasový rámec celého vyprávění. Jste vyvolení, ale podle lidí jste blázni, chcete zlepšit svět a druzí vás jen využijí...odedávný konflikt dobra a zla, nevinnosti a protřelých intrik se dostane hluboko pod kůži, stejně jako mladičká Leelee Sobieski, které lze věřit každé slovo. Krásné, nespravedlivé, pravdivé, ale stále krásné. ()

MariusDee 

všechny recenze uživatele

Samozřejmě se také nevyhnu srovnání s Bessonovou Johankou, ale asi v poněkud jiném světle. Bessonova Johanka měla řadu mínusů, bezesporu. Přesto na mne v konečném důsledku působila mnohem lepším dojmem, než toto televizní zpracování. U tohoto dílka bych ocenil příběh, který je podáván mnohem věrohodněji, bez mysteriózního balastu a pompéznosti Bessonovy verze. Já ale nechtěl vidět historicky věrohodný film, to se raději podívám do literatury nebo na dokumenty. Já chtěl vidět zfilmovanou legendu o Panně Orleánské, a to mi Besson více méně poskytnul. Co mi na tomto snímku vadí, je především jeho skromná typicky televizní výprava. Dále mi vadí české hrady, které byly pro natáčení použity. Na jednu stranu sice patriotsky hřálo, že naše hrady budou známy i v zahraničí, ale divácký prožitek to pro mne dosti sráželo. Prostě mám zafixované, že Pernstějn je jednou Pernštejn a ne nějaký Chinon. Také charakter Johanky byl bezpochyby střízlivěji uchopen, ale tím pro mne ztrácela atraktivitu, navíc Leelee je sice krásná žena, ale její herecký projev mi přišel plochý. Možná trochu nespravedlivě mne toto dílko prostě oslovilo méně. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (11)

  • "V bitvách byly scény, kdy koně padají v útoku. Proti nám pouštěli šípy a byla přesně určena místa, kde kůň padne. Musí se to vypočítat tak, aby se právě v tom místě střetl se šípy. ty jsou duralové, s gumovými špičkami a při  dopadu se bortí. Vypouštějí se z trubek, najednou jich letí asi sto padesát," řekl kaskadér Martin Hanuš. (JOhanka.1412)
  • Film se za podstatné účasti české produkce natáčel téměř celý v Čechách. Za čtyři měsíce náročného natáčení (často v krutých mrazech) se početný štáb přesouval mezi Křivoklátem, Pernštejnem, Chebem, Loktem, Landštejnem, Valdštejnem, Žebrákem a Točníkem. Na Barrandově vyrostly kulisy Johančiny rodné vesnice. V komparsu si zahrály stovky českých statistů, ale i našich zkušených, mezinárodně uznávaných kaskadérů, šermířů a jezdců. (Lucas87)
  • Brnění kaskadérů bylo vyrobeno z kůže, meče a přilby byly kovové, připraveny byly i verze z plastu či gumy. (JOhanka.1412)

Reklama

Reklama