Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Úspěšný film Jana Hřebejka plný tragikomických příběhů a osudových setkání, přátelství, smíření i odpuštění... Komedie, která vás rozpláče, drama, které vás rozesměje – zní v podtitulu úspěšného snímku renomovaného dua HřebejkJarchovský. Každý se někdy někam před něčím snaží uprchnout a právě tento film je působivým osobním průvodcem ve světě uprchlíků v nás i kolem nás, zažívajících nejen své každodenní starosti, ale obávajících se někdy víc sami sebe, než okolního světa. Ve skvělých hereckých výkonech vede film diváka přes nejednu humornou situaci k hlubšímu zamyšlení nad vkladem každého z nás do tohoto světa... (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (515)

Eddard 

všechny recenze uživatele

Ten film je skutečně hodně hořký a smutný - to se musí Hřebejkovi nechat, že se odvážil opustit svou pevnost nostalgie, kde byl pevný v kramflecích a pokusil se nám sdělit co ho u nás (na světě vůbec, v naší malé zemi zejména) trápí. Lidi jsou zahořklí, zklamaní a otupělí, bezohlední, sobečtí, zrádní, násilničtí, sprostí, víceméně bez výjimky rasisti (v různé míře samozřejmě) a nikdo s tím jak to tak vypadá nic nedělá (a ani nechce - viz scéna na policejní záchytce, aneb "pánové si přáli ještě med")... Osobně tedy nemám problém s tím, o čem film vypráví, ale spíš v tom jak to dělá. Paralelní, prolínající se příběhy několika lidí se společnou pointou, to je v současné době poměrně moderní a osvědčený model vyprávění (Podfuck, Magnolie, Amores perros, 21 gramů, ...), ovšem Hřebejk jakoby ho využíval jen a pouze proto. Všechny postavy kromě policisty Františka a Martina a jeho matky Věry jsou prakticky ploché a z charakterového hlediska hodně nevýrazné (i když třeba svým způsobem zábavné - duo Liška, Daniel). A hlavně - i když celé poselství filmu je samo o sobě poměrně silné a nosné, celý film postrádá... jak to říct? Šmrnc, něco co by z něj dělalo ucelené dílo. V rámci naší kinematografie se přesto stále jedná o silný nadprůměr. 70% ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Vlastně je to spíše na dvě a půl hvězdičky. Žánr komedie se v tomhle filmu vyskytuje spíše náznakově - zasmál jsem se asi 2x, a vlastně to nebylo ani úsměvné, spíše takové hořké. Ale na hořké téma jsem již viděl spousty filmů, a všechny byly natočeny lépe, zručněji a hlavně - urovnaněji. Celý film na mě totiž skutečně působil neurovnaně, což možná byl záměr, možná moje nepochopení. Jinými slovy - po Pelíšcích a hlavně Musíme si pomáhat měl u mě Jan Hřebejk otevřenu "nebeskou bránu". Po Pupendu a hlavně Horem pádem se ta brána s velkým rachotem zabouchla a nejsem si jist, zda budu mít na příští Hřebejkův film vůbec náladu, protože bych pak už taky mohl mít chuť klíč od té brány hodit do kanálu... ()

Reklama

EdaS 

všechny recenze uživatele

Velmi modelový, křečovitý, hysterický a hlavně strašně negativistický pokus o zobrazení současnosti. Jednotlivé postavy jsou karikatury, není v nich skutečný život. Fascinuje mě, jak snímek od režiséra původně velmi hladivých a smířlivých filmů najednou kope na všechny strany. Všichni co neemigrovali jsou vylíčeni jako rasistické svině, ať už zjevné nebo skryté. Velmi špatný je Macháček s Duškem, přehrává i Tříska s Vašáryovou. Závěrečné paralelní prostřihy sparťanských fanoušků a černocha v dresu Sparty na pláži mi přišly jako z nějaké parodie na sociální dramata. ()

belldandy 

všechny recenze uživatele

Celé je to s tím Jarchovským a Hřebejkem o tom, že oni bohužel netočí filmy o lidech, ale o tezích. Postavy v jejich filmech pak slouží jen jako věšáky na ony teze. Byl-li v Musíme si pomáhat někdo Němec nebo Žid, byla to vlastně celá jeho charakteristika. Dále pak jako ono ztělesnění Němce, Čecha či Žida poukazoval na nějaký morální problém. Zrovna tak v Horem pádem v podstatě všechny postavy slouží jako zobrazení nějakého životního postoje vyplívajícího ze soužití vícero ras. Tyto teze jsou režisérovi a scénaristovi bohužel cenější než příběh a ten tím samozřejmě trpí. Takový film je spíš plakátem než osobní výpovědí. S Hřebojovými názory se v zásadě ztotožňuji, ale pokud jde o mě, film by měl být (i) něčím jiným než deklarací správných postojů ke světu. (No a teď trochu hra, kdo je kdo? František je skinhaed, ale Milušku a dítě chce víc než svou ideologii. Milušce na rase nezáleží, ale je přesvědčená, že dítěti by dokázala dát rozhodně víc než jeho ubohá uprchlická maminka. Věra je ztělesněním ideje nemám rád rasisty a Cikány a ve skutečnosti trpí svým smutným životem o samotě na společenské periferii města. Hana pomáhá uprchlíkům, ale v krizové chvíli se také projeví jako rasistka. Martin si vzal černošku a nepěstuje si dnes už žádnou konkrétní identitu. Lenka je dosud všemi předsudky nezatížená dívka a ve volném čase tančí španělské tance. O tom ten film je, ale vlastně o ničem jiném. Další už je jen záminka k představení všech postav.) ()

Psema 

všechny recenze uživatele

Hřebejk sice umí točit a je bezesporu výborným režisérem, jenže si neustále točí podle scénářů, jenž kopírují sami sebe. Opět se to točí okolo několika rodin a je to jenom další výcuc z českých domácností, kde lidé řeší svoje velké, drobné a malé problémy. Navíc si nemůžu pomoct, ale vtípky na jedné straně a drama na druhé mi zkrátka nesedí. V Pelíškách to bylo ok, jenže tady to prostě ruší. Vlastně, chvílemi jsem si připadal jako při sledování Pelíšků po 40-ti letech, takže už jsem měl neodbytný pocit, že jsem to už někde viděl. ()

Galerie (24)

Zajímavosti (16)

  • Režisér Jan Hřebejk rok po premiéře filmu reflektoval jeho úspěchy i neúspěchy: "V září jsme byli velmi rozechvělí, jestli změnu našeho kurzu přijmou diváci a přijdou do kin. V tomhle směru nás výsledek víc než uspokojil, necelých šest set tisíc diváků je na tento druh filmu podle mě velmi solidní výsledek. Druhou velkou radost jsme prožili ještě před českou premiérou, když se nám film podařilo prodat Sony Pictures Classics s tím, že americkou premiéru filmu stanovili velmi sebevědomě týden před udělováním Oscarů. Potom už to ale bylo horší. Za celý podzim se nám film nepodařilo prodat do žádné jiné distribuce a nepovedla se ani oscarová nominace. Každopádně nám ale Horem Pádem nevzalo chuť do dalších filmů ze současnosti. Nevzbudilo v nás pochybnosti v tom smyslu, že jsme se měli radši držet šabachovských nostalgických komedií." (NIRO)
  • Scéna, kdy Jiří Macháček hraje fotbal s malým Františkem, nebyla původně ve scénáři, dodatečně byla doplněna až na žádost právě Jiřího Macháčka. (Witta)

Související novinky

Jan Tříska (1936 - 2017)

Jan Tříska (1936 - 2017)

25.09.2017

Po nešťastném pádu z Karlova mostu zemřel ve věku osmdesáti let herec Jan Tříska, celoživotní oblíbený představitel shakespearovských rolí. Jeho touha stát se tanečníkem vzala za své, když mladého… (více)

Nesnáze s kráskou

Nesnáze s kráskou

03.07.2006

Barrandovský dřevěný ateliér č.4, kde loni na podzim začal natáčet režisér Hřebejk svou Horem pádem, ale je méně opřena o témata sociální a politická, je víc o intimní sféře postav,\" přiblížil za… (více)

Český lev je za námi

Český lev je za námi

07.03.2005

Poprvé v historii Českých lvů, získaly hned dva filmy stejný počet sošek. Nejúspěšnějšími snímky minulého roku jsou tedy HOREM PÁDEM a KRÁL ZLODĚJŮ. Hřebejkovo Horem pádem ale přesto zazářilo v… (více)

Reklama

Reklama