Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V roce 2005 natočil režisér Petr Nikolaev film o lásce, přátelství, smrti a naději. Vznikl podle námětu povídky "Štěstí" a následného scénáře spisovatele, scenáristy, dramatika a básníka Jiřího Stránského. Jádrem je milostný příběh letmého setkání dvou mladých lidí zavřených v padesátých letech v komunistické věznici. Hlavní hrdina Luboš (J. Doubrava) náhodně zahlédne dívku Danu (T. Pauhofová), do které se zamiluje. Dana jeho cit opětuje a jejich láska je o to závratnější, oč nemožnější je ji v tomto prostředí naplnit. Pomáhá jim v tom i soudržnost vězňů, která mnoha lidem umožnila tuto smutnou dobu důstojně přežít. Příběh na pozadí perzekuce a neustálé přítomnosti smrti podává důkaz o odvěké vlastnosti mládí, které se vzpírá každé zrůdné teorii a stále znovu se vztahuje k ideálu života bez kompromisů, otupělosti a bezpráví... Padesátá léta minulého století jsou pro řadu z nás již jen pouhou historií, paměť o jejich podobě by však neměla nikdy z naší mysli vymizet. (Česká televize)

(více)

Recenze (169)

Autogram 

všechny recenze uživatele

Romantický film zo socialistického lágru, ktorý nie je trýznivý k divákovi. Luboš Příhoda má ku každému svojmu nešťastiu hneď dvojnásobnú dávku šťastia, o ktoré sa postará náhoda alebo dobroprajný dozorca, ktorých sú akoby plné väznice. Nemá tak problém odtrhnúť si svoj kúsok neba kdekoľvek, na streche s dokonalým výhľadom na Prahu alebo aj v hĺbke cely v Ilave. Príjemný film, akurát že snaha o pravdivý obraz doby je značne prekrytá neuveriteľnou romantikou. –––– Dvanáct nebo stodvanáct. To je jedno, slavný soude. –––– Nemôžeš mi ublížiť, som predsa kus tvojho srdca. ()

lewwin 

všechny recenze uživatele

Přistupoval jsem k tomuto filmu poněkud skepticky, už jen proto, že jsem kombinaci Landovský + komunistický režim již někde viděl:) Nicméně Forman i Doubrava odvádějí dobré výkony, a nejen oni. I Vetchý v roli tolerantního doktora či Zedníčka, který se mi mimořádně líbil. Stojí za vidění, i když chvílemi je to trošku naivní... A jen tak mimochodem - občas tam jsou pěkné záběry nebe;) ()

Reklama

laik_60 

všechny recenze uživatele

jaa neviem .. chybala mi v tom filme dramatičnosť ... take umele hranie sa na zlych eštebackych dozorcov a dobrych nespravodlivo odsudenych väzňov. Prva tretina filmu bola uplne o ničom, až ked mladeh o prelozili k zednickovi a landovskemu sa to zacalo troska tvarit na film. Ale ta BRAMACOVA strecha a výhlad z väznice na televiznu vežu v paetdesiatom druhom roku ma nasral . Nehovoriac o autobuse SKODA, ktory sa oficialne zaviedol niekedy zaciatkom alebo az v polovičke sesťdesiatych rokov. No a "techtle mechtle" s prešmynkovanou Pauhofovou ( do kelu to naozaj mali väzenkyne take pekne tvaričky bez šmuhy a s trbliertavym pudrom na nose ???? ) ... Len s uctou k dobe co mala byt stvarnena v tomto filme davam mu slabe tri body ... do kina bych na to nesiel .. staci aj to video co visi kdesi na yutube :( ()

darm 

všechny recenze uživatele

Pro mě přesně na rozhraní mezi třemi a čtyřmi. Ke třem táhne film pomalejší první polovina, kde než se rozjede romantická linie, tak je už skoro polovina filmu. Druhá polovina je emotivnější, zajímavější.. Prostě lepší. České filmy, které se mi v poslední době dostaly do rukou jsou opravdu hodně kvalitní, až sám docela zírám. 75%. ()

Lynn 

všechny recenze uživatele

Na český film zajdu do kina málokdy, ne že bych jej neměla ráda, ale prostě mě nikdy jeho námět vyloženě nepřitáhne ke kasám, kde je nutno odevzdat 100 Kč. To ale neplatí pro Kousek nebe (i když svým časovým umístěním není výjimečný), protože tu konečně nemáme ódu na chudáky politické vězně komunistických lágrů padesátých let, ale prostý a dojemný příběh lásky za zdmi lidské krutosti, ale i solidarity. Scénář je skutečně vynikající, herecké výkony taktéž - všechny vedlejší role vězňů jsou nezapomenutelné. Prostě tomu nechybí nic, takže nezbývá než za plných pět... ()

Galerie (17)

Zajímavosti (3)

  • I když jde ze střechy věznice vidět panorama Prahy, pro potřeby natáčení si Petr Nikolaev vybral nevyužívanou věznici v Mladé Boleslavi. (Lucas87)
  • Když Táňa Pauhofová popisovala, jak se styděla ve své první odhalené scéně ve filmu, nemluvila pravdu. Ve skutečnosti měla odhalenou scénu hned ve svém debutu Kruté radosti (2002). (hippyman)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno