Režie:
Lawrence KasdanScénář:
Lawrence KasdanKamera:
Richard H. KlineHudba:
John BarryHrají:
William Hurt, Kathleen Turner, Richard Crenna, Ted Danson, J.A. Preston, Mickey Rourke, Kim Zimmer, Jane Hallaren, Meg Kasdan, Lanna Saunders, Thom Sharp (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Advokát Ned Racine žije poklidným životem - ale jen do chvíle, kdy pozná "sirénu v bílém" (a s bohatým manželem) Matty Walkerovou. Ned brzy zjistí, že Matty je z žen, pro které jsou muži schopni i zabíjet. A přesně to také udělá. William Hurt a Kathleen Turnerová prudce vzplanou ve filmu Lawrence Kasdana Žár těla. Tento napínavý příběh plný sexu navazuje na "films noirs" čtyřicátých let, ale je nabit energií a vášní, které naplno propukly až v letech osmdesátých. Kasdanův odvážný režijní debut však už obsahuje i předivo citů, které se naplno rozvine v jeho pozdějších filmech Velké rozčarování, Náhodný turista a Grand Canyon. Pohodlně se usaďte a vychutnejte si současné klasické pojetí hříšného žánru. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (119)
Aneb solidní kus, který udělal z neznámé Kathleen Turner žádanou herečku. Cílevědomá a nelítostná žena boháče, která promyšleně využije svého milence-advokáta jako nástroj chladně vykalkulovaného zločinu, byla její průlomovou rolí. Celovečerně začínal i režisér Lawrence Kasdan, který natočil poměrně zdařilý kriminální thriller sázející na dusnou atmosféru, několik sexuálních scén a herecké duo Turner – Hurt; pozadu nezůstávají ani Richard Crenna a Ted Danson i tehdy neznámý Mickey Rourke. Netriviální příběh, horká letní noc, zpocená těla, netiché zvonkohry – věřte mi, stojí to za to. Žánrově nezběhlý divák si výsledek navíc užije o to víc. ()
Ten pomalý rozjezd mi vůbec nevadil, bavilo mě sledovat ústřední dvojici - William Hurt a Kathleen Turnerová.. Divák samozřejmě tuší, že je něco špatně, ale neví, odkud to přijde.. Plánování vraždy bylo zajímavé, ovšem šrouby se (ne)příjemně utáhly při vyšetřování a atmosféra houstla.. Prozření holt bolí.. Pochvalu zaslouží i John Barry, zpříjemnil mi filmový zážitek.. ()
Bál som sa, že to bude až príliš bazírovať v noirovskej štylizácii a vykrádať Double Indemnity, tento mix je však veľmi vkusne namiešaný, takže to ani zďaleka nevyzerá ako nejaký povrchný neo-noirovský pastiš (tj. chvalabohu to nerežíroval DePalma). Atmosféra rozhorúčenej Floridy dokonalo rozpaľuje dychberúcu Kathleen Turner, dialógy sú rezké ako v klasikách hard-boiled literatúry a vedľajšie role sú fantasticky obsadené. Navyše mám rád noirovky s "happyendmi", takže prižmúrim oko nad tou lenivo vyrozprávanou záverečnou vysvetľovačkou, nad ktorou sa je lepšie hlbšie nezamýšľať. ()
Atmosféra se dala krájet, že by i Rákosníček záviděl, zatímco nádhernou, elegantní, smyslnou, svůdnou, uhrančivou, náruživou, neukojitelnou Kathleen bych polknul celou i s podpatkama a gumou do vlasů. Obraz dokonalé milenky; pane Bože, vždyť ona klečela ještě dřív než Ned vyjel z domu! Moc nerozumím tomu, proč je tenhle žánrový majstrštyk zastrčený v koutě, o to jsem však raději, že jsme si k sobě našli cestu. ()
Rafinovaná hra Lawrecea Kasdana poplatnosť žánru noir nijako nezakrýva, obsahuje však rozpornú líniu, ktorá ju od filmu noir odkláňa. Blíži sa skôr k erotickému thrilleru a podľa môjho názoru definuje nový subžáner NEONOIR. To čo sa v starých snímkoch len naznačovalo a zostávalo implicitné, sa tu dostáva do popredia a dominuje vo vizuálnej podobe. Film začiatkom osemdesiatych rokov vyvolal senzáciu a nasledovali ďalšie neonoirové snímky (napr. Coenovská ZBYTOČNÁ KRUTOSŤ |1984|) skladajúce poklonu BODY HEAT podobne ako BODY HEAT skladal poklonu klasike čiernej série (MALTÉZSKY SOKOL |1941|, POJISTKA SMRTI |1944|, OUT OF THE PAST |1947| a pod.) ()
Galerie (55)
Zajímavosti (3)
- Ned Racine (William Hurt) nosí hodinky značky Caravelle Automatic. (dyfur)
Reklama