poster

Žena ve vodě

  • USA

    Lady in the Water

  • Slovensko

    Dáma vo vode

Drama / Mysteriózní / Thriller / Fantasy

USA, 2006, 110 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Cervenak
    **

    Márne sa snažím prísť na to, ako tento nezáživný výplach môže niekto označovať za comeback veľkého režiséra. Absolútne hodnotenia od Adriana či Obitusa jednoducho nechápem: veď v tom filme nefunguje skoro nič. Možno je to tým, že sa pohybujem vo vodách fantasy žánru, čítam autorov ako Gaiman či Barker a tak mi scenár Ženy vo vode príde len ako neoriginálny zlepenec hentoho a tamtoho. Že je to nejaká výpoveď o sile príbehu? Tak prečo to potom nemá silný príbeh, prečo sa ma ani vzdialene nedotkla mýtická rovina zápletky?! Nemá to napätie, ani štipku nadhľadu (a že by tomu nejaké milé pochybovačné ironizovanie veru pomohlo!), ba dokonca ani tí herci za veľa nestoja. Nakrútiť Giamattiho tak, že je načisto nezaujímavý a neveríte mu ani štipku z tých nasilu zo seba súkaných emócií, to je fakt výkon, Night! Chlapče jeden indický, prehoď výhybku!(26.3.2007)

  • kiddo
    ****

    Postava kritika mi z velké části bere práci: Žena ve vodě je nelogická, nevyvážená v žánrech a atmosféře, patetická, plná heroických motivů a burácivé hudby, postavy tu říkají, co si myslí a v několika vznešených větách shrnují svůj život. A neznám jiný snímek, který by si svoje „vady“ s takovou nonšalancí dokázal vytknout sám. Ono se vlastně ani o žádné vady nejedná: nejnovější Shymalan nás totiž staví před nelehký úkol: zapomenout na všechny zkušenosti, které ze sledování filmů máme, a sledovat Ženu ve vodě naprosto neposkvrněnýma, dětskýma očima. A sem patří i nutnost adaptovat se na výše „vytýkané“ prostředky, které najednou pod novým úhlem pohledu budou působit úplně jinak. Jinými slovy řečeno, pružná komunikace s filmem a přizpůsobivost je tu nezbytnou výbavou. V Ženě ve vodě sledujeme naivní pohádku a skutečnou realitu zároveň: snímek je přímou paralelou na tvorbu filmů, jakýmsi filmem o filmu, kde se režisér zpovídá z příchodu inspirace (vnuknutí se od Story, dostane právě a jen Shymalanovi coby spisovateli: a dle očekávání je „Story“ tím, co je kritiky v případě Ženy ve vodě zatracováno nejvíc), Story je tu takřka vzývanou bohyní, bez níž se nic neobejde, a na otázku, proč jí její fantazijní identitu všichni bez zaváhání spolknou, poskytuje tato rovina taky odpověď a současně klíč k rozlousknutí filmu: některým příběhům je zkrátka nutno slepě věřit (což může být vůči některým divákům i trochu zákeřné). Žena ve vodě v žádném případě nesplňuje požadavky na nenáročnou oddechovku a je škoda, že na ni pro její nenápadnost a nezařaditelnost bude v půjčovnách nejspíš sedat prach.(2.11.2006)

  • MM_Ramone
    ****

    Zdá sa, že si M.Night Shyamalan pomaly razí cestu medzi desiatku mojich obľúbených režisérov. Jeho tvorba sa mi začína čím ďalej viacej páčiť. "Žena vo vode" sa od predchádzajúcich snímkov líši hlavne v tom ako je filmársky pojatá. Jedná sa v podstate o rozprávku. Tu by doslova sedel klišoidný výraz rozprávka pre dospelých. Správca obytného domu Cleevland Heep objaví v bazéne stvorenie z iného (Modrého) sveta - nymfu Story. Je to vodná víla, ktorá prišla ľuďom pomôcť, ale zároveň jej samotnej hrozí veľké nebezpečenstvo. Shyamalan nádherne spracoval túto tému a bez rozpakov ju zaodel do rozprávkového hábitu. Dovolím si byť patetický a vyhlasujem, že je to krásne. ****(25.11.2008)

  • TheRaven
    ***

    Žena ve vodě v sobě rozhodně něco má a byly momenty, kdy jsem nemohl odtrhnout oči od obrazu, uši od hudby, jindy se mi naskytla podívaná na zajímavou komedii, příště zas na pěknou pohádku. Byly taky chvíle, kdy bych nejraději kousek přetočil. To celkově tomuto multižánrovému produktu velmi ubralo, celkem však poutavá podíváná, o které tak nějak zatím nevím co si myslet a z jakého úhlu na ni nazírat. Snad příště.(13.11.2009)

  • Shushika
    ***

    Do scény v koupelně, při níž se luští křížovka, jsem se nemohl zbavit pocitu, že je to celé strašně chtěné, zahleděné do sebe a "své velké myšlenky", prošpikované zbytnělou touhou vytvořit nějakou novou mytologii (mimochodem dost nedotaženou). Pak to získalo trochu nadhled a dokonce nějaké emoce, ale nejsem si jist, jestli to bylo dáno Shyamalanovými režijními schopnostmi nebo spíše tím, jak to nad průměr vytáhl Giamatti a James Newton Howard. Nejvíc mě štvalo lavírování mezi pohádkou, fantasy příběhem a komentářem k dnešní situaci ve světě, přičemž první dvě položky jsou slabé a třetí je ve své ideologičnosti vyloženě ubohá. Co takhle zkusit nějakého jiného scenáristu i žánr? Oceňuji však stálou relativizaci divákova očekávání a vypíchnutí toho, že když na to máte vnitřní přijímač, najdete plán na záchranu světa třeba i v hodnotách E348 a E323 na obalu cornflakes...(6.9.2006)

  • - V roce 2006 si M. Night Shyamalan odnesl za snímek Zlatou malinu pro nejhorší herce ve vedlejší roli a zároveň za nejhorší režii. (Pepinec)

  • - Režisér chtěl původně do vedlejších rolí obsadit například Williama Hurta, Sidney Poitiera, Gena Wildera či Aleca Baldwina. (imro)

  • - Námět filmu je založen na povídce na dobrou noc, kterou Shyamalan napsal pro své děti. (imro)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace