Režie:
Quentin TarantinoScénář:
Quentin TarantinoKamera:
Quentin TarantinoHrají:
Kurt Russell, Rosario Dawson, Mary Elizabeth Winstead, Tracie Thoms, Zoë Bell, Vanessa Ferlito, Rose McGowan, Sydney Tamiia Poitier, Jordan Ladd (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Kurt Russell jako vraždící maniak za volantem nezná slitování. Jungle Julia, nejlepší DJ ve městě, se dnes chystá pořádně to roztočit se dvěma kamarádkami. Sexy trojka vyráží na tah a přitahuje pohledy kolemjdoucích jako magnet. Mezi chlápky, co na ně mlsně civí, je i kaskadér Mike. Vyšumělý rebel pokrytý jizvami sleduje dámskou jízdu zpoza volantu svého bouráku. Zatímco se holky usazují v baru, Mike žhaví svou zbraň - nadupané kaskadérské auto - do životu nebezpečných otáček... (Palace Pictures)
(více)Videa (3)
Recenze (1 316)
Přeceňovaná honba za stylovostí a vršením odkazů pro potěchu vlastní duše. Dvě hodiny na příběh, který se dá shrnout jednou větou? A co je s tou proklamovanou poctou levným filmům, když jde vlastně jen o další tarantinovku, která je drahá a má na sobě škrábance? Tarantino se příliš zahlíží do svých zálib a zapomíná na diváka. Bojím se, že lepší už to nebude. ()
Auto zabiják nejenže byla uváděno jako dvojfilm s Planetou Teror, ale samo o sobě připomíná double feature (zejména ovšem v uncut verzi, která vyšla na DVD). Dvě povídky s různými postavami, vlastní gradací, dlouhou „retardační“ dialogovou sekvencí a nápadně odlišnou texturou a mezi nimi černobílé intermezzo. První, stylisticky špinavější a zároveň nedokonalejší část (rušivé střihy a zoomy, špatné rámování) má blíž ke slasheru a zároveň jde o ultimátní podívanou pro fetišisty s fixací na ženské nohy (dlouhé ženské nohy vidíme buď naživo, nebo na různých plakátech od začátku a pointu představuje jejich výsostně neerotické „vytržení“ z kontextu). Druhá část je stylisticky úhlednějším (jasné barvy, dialog řešení po vzoru Gaunerů kroužením kamery okolo postav) kaskadérským filmem vrcholícím dlouhou automobilovou honičkou. Není to ale jen Russellův zabiják na čtyřech kolech, který obě poloviny spojuje. Teprve jejich spojení naplňuje konvence rape revenge filmu. Skupina žen je nejdříve znásilněna (autem) a jiná skupina žen ve feministickém finále následně (autem) znásilní agresora (spojení mezi sexualitou a automobily je dost zřetelné i bez hlášek o ojíždění zezadu, kterými Kim doprovází narážení do Mikeova auta). Přestože tuhle přehlídku exploatačních subžánrů a režisérových obsesí považuji za nejméně soudružný Tarantinův film, zároveň jej obdivuji jako jeho nejsmělejší narativní experiment, který jde v záměrném neuspokojování diváckých očekávání dál než jeho oceňovanější počiny. 80% Zajímavé komentáře: Bluntman, Arx, V-Ray ()
Ukecaná a roztahaná volovinka (hlavně tedy první polovina). S titulky bych tento film asi hodně těžko skousl:-) Akčních scén střídmě (spíš druhá část a konec), ale když už nějaká brutální a přímočará akcička přijde, tak je to natvrdo a krasně živé. Atmosféra ušla. Klasické tarantinovské dialogy a akce jsou nepopíratelné...Viditelný vliv tzv. nezávislé hororové produkce 60. a 70. let v subžánrech epxloitation movies, sexploitation v kultovkách jakými byly např. "Divocí andělé" nebo Meyerův "Faster Pusycat Kill,Kill". Později třeba "Takoví normální zabijáci"! Pěkné baby, ale neskutečně tupé nadrženecké kecy, takřka o ničem.. Chvílemi bych ty dvě partičky mladých holek s chutí nakopal do prdele! Čekal jsem (jak jinak než velmi originální-stylový film), nakonec jsem byl však trochu tímto projektem zklamán..Tímto filmem mi velký Quentin až takovou radost rozhodně neudělal a nebudu určitě sám..Překvapila mě jen krásná Vanessa Ferlito svým sexy tanečkem, perfektní hláška o Angelině Jolie v baru, sednoucí oldies hudba a závěrečná naturalistická honička starých klasických amerických bouráků Austin a Dodge alá "Bullit" nebo "Vanishing Point", ale to je tak asi všechno..Možná to chtělo o něco komplikovanější scénář..Konec a obracení karet byl však velmi nečekaný:-) Jestli se z toho stane kultovní věcička, nechť ukáže čas... ()
Mno... trochu rozpaky... Z převážné části musím souhlasit s Mattym a dalšími, v mnoha ohledech to asi byla jen Quentinova masturbace ega. Ale přesto, bavil jsem se velmi dobře, QT dokázal i z toho minima vytěžit snad maximum. Proto dávám alespoň ony 4 hvězdy. Nelíbí se mi, že mistra takhle podhodnocuju, ale nedá se nic dělat... Jednak mi uniká mnoho dialogů o opravdu zapadlých filmech, které jsem neviděl, jednak tomu chybí nějaký celkový smysl, logické a vypointované propojení těch dvou linií, spojených jen skvostně hnusným Kurtem Russellem. 70% ()
Pro někoho nudný, pro někoho ukecaný, pro někoho zábavný. Ať už na vás film působí jakkoli, pořád je to Tarantino se vším, co k němu patří. Jedno se ale Quentinovi upřít nedá, cit pro výběr herců. Pomalu skomírající kariéru dokázal oživit nejednou. V Pulp Fiction to byl John Travolta, v Jackie Brown Pam Grier a Robert Forster, v Kill Bill Darryl Hannah a David Carradine a konečně Death Proof, ve kterém dal šanci vyniknout Kurtu Russelovi. Je pravda, že nový Tarantino je trochu víc ukecaný, občas trochu nudí, je i zábavný... co je ale hlavní, atmosféra a styl sedmdesátek jsou dokonalé, bez zesměšnění. ()
Galerie (45)
Zajímavosti (80)
- Myšlenku na film dostal Tarantino když probíral se svým kamarádem koupi nového auta. Vyjádřil se ve smyslu, že by nerad skončil v nějaké ošklivé havárce. Kamarád mu navrhl, že může vzít kterékoli auto k týmu kaskadérů, kteří ho za deset nebo patnáct tisíc udělají "smrtivzdorným" ("deathproof"). (don corleone)
- Během scény na benzínce vidíme na titulních stránkách časopisů postavy ze seriálu Kriminálka Las Vegas (od r. 2000), z nějž Tarantino režíroval dva díly, a fotografie Kirsten Dunst z filmu Marie Antoinetta (2006), který režírovala Tarantinova kamarádka Sofia Coppola. (Reiniš)
- Jednou z mnoha inspirací bylo pro Tarantina kultovní béčko Russe Meyera Faster, Pussycat! Kill! Kill! z roku 1965. (Trainspotter)
Reklama