Režie:
Rob HeddenScénář:
Rob HeddenKamera:
Bryan EnglandHudba:
Fred MollinHrají:
Kane Hodder, Jensen Daggett, Scott Reeves, Peter Mark Richman, Tiffany Paulsen, Barbara Bingham, Gordon Currie, Kelly Hu, Ken Kirzinger, Martin Cummins (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Po pekelném duelu s telekinetičkou Tinou v předchozím díle leží Jason pohřbený pod troskami mola na dně Křišťálového jezera. Zde jej vzkřísí elektrický výboj z porušeného kabelu a on se vydává dolů po řece hledat novou krev. Nalézá ji na výletní lodi Lazarus vezoucí třídu čerstvých maturantů na exkurzi do New Yorku, kam z nich nakonec díky jeho intervenci dorazí jen hrstka. Zbylí študáci se mu musí postavit v manhattanských docích, v metru, na Times Square i v kanalizačních tunelech pod Manhattanem. Osmé pokračování kultovní slasherové série 80. let v režii televizáka Roba Heddena. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (193)
Trailer na film slibuje šokující procházení Jasona po Manhattanu, ale je to nuda. Vše je tak prázdné, hlavní scény někde v uličkách, vraždy jak z reklamy na šampon. Gore efekty k pláči, nápady nulové. Hlavně, že mladí hrdinové mají stále dokonale načechrané účesy. Musím podotknout, že Peter Mark Richman je něco tak nesympatického zjevem i projevem. Nablýskaná bída. ()
Moja obľúbená časť a zároveň (z vtedajších ôsmich) pravdepodobne najhorší film. Zato najzábavnejší, s najzaujímavejším dejom a najkrajšími babami. Samozrejme to JE strašná blbosť; konieckoncov ani jeden Piatok by som s čistým svedomím nenazýval vyslovene dobrým filmom; niektoré veci, ktoré sa ale dejú TU, už prekračujú onu pomyselnú hranicu trashu zase o pár desiatok rán sekerou ďalej. Halucinácie hlavnej hrdinky a vedľajšia dejová línia s traumou a malým Jasonom, pôsobia ako výsmech; s predošlými časťami nemajú nič spoločné a sú - pre príbeh aj sériu- asi rovnako nelogické ako trestuhodné správanie primitívnych postáv. Okrem toho, úvodné titulky sršiace atmosférou New Yorku konca osemdesiatych rokov a vlastne aj samotný názov, sú len obyčajným podvodom na diváka čakajúceho zbesilé naháňačky centrom Manhattanu. Hneď v nasledujúcej scéne sa dej presune na loď, kde zotrvá do konca prvej hodiny filmu. Loď je pre slasher miesto ako stvorené a potom ako sa na palubu dostane pán Vorhees, začne systematické vyvražďovanie jak posádky tak pasažierov, pričom niektoré vraždy sú efektné viac (uškrtenie Kelly Hu), niektoré menej (Jason s gitarou!!!). Posledná tretina sa nakoniec naozaj odohráva v New Yorku, ale exkurziu známymi miestami nečakajte. Uvidíme len pár interiérov, metro a tmavé uličky, podľa ktorých Manhattan tiež asi neidentifikujete. A popritom sa dejú veci... ale že tak blbé, až zostáva rozum stáť. S vrahom v pätách sa každú chvíľku ústredná skupinka (ktorá by kludne mohla byť nazývaná lovnou zverou) zastaví a rieši si napríklad vyššie spomínanú traumu, medziľudské vzťahy a podobne. Herci sú lacní primerane k filmu a Hodderovským obsesiám tiež neholdujem, takže je to celé tak trochu nasmiech a ultratupý záver tomu nasadí korunu. A dojde aj na také rarity, ako pästný súboj s Jasonom, alebo odrazenie hlavy rukou (päsťou). A je to zábava! Väčšina dielov sa odohráva v tom istom prostredí - v letnom tábore a tu sa pekne cestuje. Vrážd celkom dosť, Jason je nezastaviteľný a aj keď film neobsahuje - pre horor - tak dôležité prvky ako sú strach a vlastne ani napätie, keď ste béčkovo naladení, mali - resp. mohli by ste byť spokojní. Jason na Manhattane je milá hororová spomienka na dobu, keď sa úsmevné horory osemdesiatych rokov nenávratne vytrácali a s nimi osemdesiate roky pomaly vyprchávali, aby sa podobných spomienok natočilo ešte zopár (Mutronics, Predátor 2, Class of 1999) a definitívne uzavreli jednu nie hodnotnú, ale rozhodne veľmi príjemnú žánrovú éru. A presne taký je tento film. A preto ho mám rád. Najzábavnejší Piatok. ()
,,Pomooooc, honí nás maniak!!!",,Vítejte v New Yorku." Z hlediska příběhu jde o nijak nevybočující díl série, který se z tábora přenese nejprve na loď a pak do velkoměsta. Líbily se mi snové sekvence, kdy ožilo okénko kajuty nebo zrcadlo v koupelně (vzpomínka na Freddyho). Bohužel pátky 13. jsou slashery, a tudíž divák očekává vynalézavou a krvavou vybíjenou. Na to množství mrtvol se ovšem tvůrci moc nevyznamenali. Většina vražd je téměř nebo úplně mimo kameru, jiným chybí krev - proříznutí krku bez šplouchnutí? Uražená hlava bez kapky krve? Trestuhodné! Přitlačit na pilu a hned bych přihazoval hvězdy. Takhle.... ()
Ti diletanti, co měli na starosti Jasonův make-up, těm bych pracky zurážel. Tohle se jim teda vůbec nepovedlo. Gore je v tomhle díle taky nulový, takže po téhle stránce je osmý díl suchařina. Ale jinak se jedná o celkem svižnou, občas vtipnou podívanou, která sem tam zaujme pěknou kamerovou jízdou, nebo fíglem (loďka v hořící kaluži benzínu na silnici) a vysokým bodycountem. ()
Najhorší piatok :( Crystal Lake je pre fachmanov Jasonovho kalibru malé, to bolo jasné už dávno, ale jeho exkurzia do New Yorku sa fatálne nevydarila. Pri podobných filmoch na logické prešľapy kašlem a snažím sa ich nevšímať, ale tu sa to jednoducho nedalo (čo je veľa, to je veľa). Ani transformácia vraždiacej mašiny na cieľavedomého rádového zombíka v hokejovej maske mi neprišla ako dobrý nápad (čoho sme sa to dožili - Jason Vorhees prenasleduje ústrednú dvojicu v metre a necháva všetkých, po brutálnej smrti priam bažaiacich, cestujúcich na ocot). No a tie flashbacky fakt nemali chybu - wtf? Vážne bolo nutné pchať Jasona do traumy z detstva hlavnej hrdinky? To iba mne pripadá tá zápletka totálne dementná a vycucaná z prsta? Keď Jasonovi nezlomil väz ani piatok č.8, určite tu bude s nami navždy :) ()
Galerie (58)
Zajímavosti (17)
- Režisér Rob Hedden obsadil do role servírky svoji sestru Peggy Hedden. (Stocki)
- Film bol v nezostrihanej verzii zakázaný vo Fínsku. (Paldiny)
- Pes Tobby je pojmenován po psovi, kterého měl kdysi režisér Rob Hedden. (Stocki)
Reklama