Reklama

Reklama

Výměna

Trailer 1

Obsahy(1)

Je sobotní ráno roku 1928 a Christine Collinsová se loučí se svým synem Walterem a odchází do práce. Když se v podvečer vrátí domů, zjistí, že její chlapec zmizel. Zavolá policii, ale dozví se, že policie může vyhlásit pátrání po pohřešovaném až za dvacet čtyři hodin. Příštího dne se kapitán J. J. Jones z policejního oddělení v Los Angeles ujímá vyšetřování. O pět měsíců později kapitán Jones oznámí Christine, že v Illinois objevili chlapce, který prohlašuje, že je Walter Collins. Policie pozve novináře, aby se zúčastnili shledání matky se synem. Christine prohlásí, že to její syn není. Policie nechce přijít o kladné body, tak trvá na tom, že nalezenec je pohřešovaný Walter a matčiny protesty vysvětluje neskutečnou psychickou zátěží. Koho zajímá, že nalezený Walter je ve skutečnosti o něco menší než před svým zmizením a jak za těch pět měsíců přišel k obřízce? Christine se pustí do boje za svou pravdu s takovou vehemencí, že začne být nepohodlná... (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (1 363)

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Clint má vážně zlaté ručičky. Brilantní drama, které i při své délce uteče jako voda. Angelina hraje jako o život a myslím, že spolu z Foxovou z WANTED je to její nejlepší role za celou kariéru. Paradoxně mezi nejsilnější scény filmu patří ty, ve kterých nefiguruje. Události na farmě, ať už to vykopávání nebo vzpomínky druhého chlapce byli neskutečně mrazivé. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Soustředěná, minimalistická a uvědomělá režie filmového velikána, která není tak suverénní a divácky vděčná jako některé předešlé kusy (Tajemná řeka, The Million Dollar Baby), ale i tak se Eastwood spolehlivě strefuje do diváckého zájmu. A navrch své scény šperkuje dobovou atmosférou. Není to ale jen příběh ženy, která hledá své dítě a neztrácí naději – nebyl by to Eastwood, který by sáhl po příběhu, kde jen všechno nějak dopadne. Máme tu přidané hodnoty v podobě korupce, odlehlé farmy a děsivého tajemství. Mateřská epopej má nicméně pár kaněk a vad na kráse. Ne každý asi uvěří Angelině Jolie její urputný boj za svého syna. V některých scénách je naprosto výborná, jindy jako by měla mezi natáčecími dny ještě nějaký jiný job v úplně jiném žánru. A jako by tlačila na pilu, aby se konečně zazlatilo. Druhou kaňkou je skutečně přepálená stopáž, která jako by nechtěla skončit. Pořád nějaký dodatek, dovysvětlení.. polopatický závěr.. a také postava policejního šéfa, jehož chování je spíš, no, úsměvné. Přesto Eastwood ve svých neuvěřitelných sedmdesáti letech nabízí další promyšlené drama, které pohladí zejména svou vyzrálostí. Emočně na mě výše zmíněné snímky ale dolehly mnohem výrazněji!! ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

„Nikdy se s nikým nebij, ale když si nezačneš, bojuj až do konce.“ Angelina Jolie bojuje úplně jinými prostředky, než jsme u ní zvyklí (v čerstvé paměti mám její abnormální akrobacii z Wanted) a i pokud bychom se shodli, že nakonec vítězí, určitě ne nějak drtivě. Na filmech Clinta Eastwooda, potažmo na Eastwoodovi samém, oceňuji neochotu přijímat kategorické soudy. Nic není jednoznačné, každé rozhodnutí může být zpochybněno. Byl jsem dokonce ochoten akceptovat, že Christine, představena jako trochu tajemná, samotářská žena, ve skutečnosti nikdy syna neměla, že šlo pouze o výplod její fantazie. Vnímám to jako důsledek režisérovy šikovné hry s více žánry, z nichž ani jeden nezaujímá dominantní postavení a – co potěší – „povinná“ romantická podzápletka chybí docela. Muset mermomocí škatulkovat, přijde mi nejpříhodnější označit Výměnu za „caprovský“ film. Eastwoodův silně humanistický souboj jedince proti mnohem mocnějšímu, zkorumpovanému systému, vyznívá podobně rozporuplně jako u Capry a ani kladná hrdinka není zosobněním ryzího dobra (dává přednost práci před synem). Ryzí zlo oproti tomu představuje policejní kapitán Jones, jenž mi byl v podání Jeffreyho Donova krajně nesympatický a jehož hloupě zákeřné chování mi přišlo takřka úsměvné. Útrapy, jimž je kvůli němu Christine vystavena, lze společně se zvratem ukončujícím druhou dějovou linii sarkasticky označit za expozici zaručeně oscarových témat. Osobně bych to viděl spíše jako snahu vytřískat ze silné dramatické látky co nejvíc. Bohužel, s přivěšováním dalších těžkých ozdob se větve zpočátku pevně stojícího stromu ohýbají až k zemi. Film nakonec nemá dost síly zasadit stejně přímý úder jako komornější Million Dolar Baby. Mít Výměna o třicet minut méně, anebo (při její výpravnosti spíše) o třicet minut více, asi bych v kině zůstal sedět ještě dlouho po doběhnutí závěrečných titulků. Konec, který jim takto předchází, stejně zůstává skvělým důkazem Eastwoodovy vyzrálosti – osobní i filmařské. 85% Zajímavé komentáře: Mahalik, Jordan, Phillo, Antek ()

Anthony 

všechny recenze uživatele

Clint je výjimečná osobnost. Natočit v jednom roce dva úžasné filmy: Výměnu a Gran Torino, navíc v takovém věku, to je neuvěřitelný výkon. Jako u jiných posledních Clintových filmů i zde se vše opírá o velmi silný a působivý příběh, s nímž režisér zachází nanejvýš citlivě, až jakoby s chladným odstupem - rozhodně netlačí na pilu, aby z diváků dostal více emocí. Skvěle vybraní herci předvádí koncentrované výkony, to jak ti známí (Jolie, Malkovich), tak ti zcela neznámí (např. velmi dobrý výběr dětských rolí). ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

VÝMĚNA je nejlepší film Clinta Eastwooda za poslední roky. A když napíšu "nejlepší film Clinta Eastwooda za poslední roky", mám tím na mysli "raději bych si pustil tohle kriminální melodrama než jiná" (což v případě boxerského MILLION DOLLAR BABY a válečného diptychu VLAJKY NAŠICH OTCŮ a DOPISY Z IWO JIMY či dramatu TAJEMNÁ ŘEKA bohužel neplatí). Snad poprvé stojí u Eastwooda v centru vyprávění soběstačná a silná žena, která se nevzdává a nepotřebuje mentorskou mužskou postavu pro rady a snad poprvé se neprojevuje odpor vůči institucionalizovaným autoritám v podobě církve. Stylová dobovka, která je žánrově klamavá stejně jako poslední eastwoodovské počiny, je zdánlivě kriminálkou, ale ve skutečnosti melodramatem a protože hlavní úlohu zastává žena, klamání tělem je mnohem přijatelnější než v případě TAJEMNÉ ŘEKY. Jinak se nevypráví o ničem jiném, než na co jsme u Clinta zvyklí: westernové schéma jedince proti přesile zůstává zachováno, ale na rozdíl od předchozích kriminálních (melo)dramat KRVAVÁ STOPA a TAJEMNÁ ŘEKA VÝMĚNA drží pohromadě a postrádá zbytečnou doslovnost zmíněných staromistrovských (v nejlepším slova smyslu) opusů. Zatím nejvyzrálejší (myšlenkově i formálně) Eastwoodovo dílo tak atypicky sleduje ženu, která se ale jako ostatní eastwoodovské postavy nevzdává a chce dotáhnout věc až do konce, ale zjišťuje, že jasnou odpověď nikdy nedostane, protože jednotlivé pohledy nesloží komplexní pohled na jednu historickou událost (na rozdíl od VLAJEK NAŠICH OTCŮ A DOPISŮ Z IWO JIMY). 10/10 ()

Galerie (51)

Zajímavosti (30)

  • Bistro ze začátku filmu nese název „Bummy's“. Je to nejspíše vzpomínka na scénografa Henryho Bumsteada, se kterým Clint Eastwood dlouze spolupracoval a jež zemřel roku 2006. Jeho přezdívka byla „Bummy“. (HellFire)
  • Newyorkská premiéra filmu byla pro Angelinu Jolie (Christine Collins) prvním vystoupením na veřejnosti po narození dvojčat Vivienne a Knoxe. (HellFire)

Související novinky

Všichni chtějí Angelinu Jolie

Všichni chtějí Angelinu Jolie

22.10.2009

Aby ne. Přesvědčila kopáním do zadku v akčním Wanted i slzením v dramatu Výměna. V létě ji uvidíme v akčním špionážním thrilleru Phillipa Noyce Salt. Agentku (akorát ne CIA, ale Interpolu) si zahraje… (více)

Eastwood: „Než si pro mě přijde...

Eastwood: „Než si pro mě přijde...

04.11.2008

...natočím ještě pěknou řádku filmů.“ Zatímco Sean Connery před týdnem vzkázal světu, ať už s jeho návratem před kamery nepočítá, jeho vrstevník Clint Eastwood se do důchodu nechystá ani náhodou.… (více)

Teatrální Spider-Man 4?

Teatrální Spider-Man 4?

03.11.2008

Sam Raimi je zpátky. Tobey Maguire je zpátky. Kirsten Dunst je zpátky. James Vanderbilt je z kola ven. Scénáristu Zodiaca, který pracoval na první verzi scénáře, nahradil David Lindsay-Abaire. A to… (více)

Zajímavé premiéry v Cannes

Zajímavé premiéry v Cannes

28.04.2008

Chystáte se na filmový festival v Cannes? ;-) Že ne? Nevadí. Tak nebo tak je přehled filmů, které na francouzské riviéře mezi 14. a 25. květnem poprvé uzří světla promítaček, pozoruhodný. Třeba Clint… (více)

Reklama

Reklama