Režie:
Phyllida LloydScénář:
Catherine JohnsonKamera:
Haris ZambarloukosHudba:
Benny AnderssonHrají:
Meryl Streep, Pierce Brosnan, Colin Firth, Stellan Skarsgård, Amanda Seyfried, Julie Walters, Christine Baranski, Dominic Cooper, Rachel McDowall (více)VOD (6)
Obsahy(1)
Sophie, která žije se svou poněkud excentrickou matkou Donnou na malebném řeckém ostrůvku, kde vedou malý hotýlek, se bude vdávat. Vzala si do hlavy, že ji k oltáři musí vést otec, což je trochu problém, protože ho nezná. Dokonce ani její matka si není jistá, kdo by mohl být její biologický otec. Sophie ale objeví matčin starý deník, v němž se dočte, že Donna se v době jejího početí stýkala hned se třemi muži. A tak se je rozhodne pozvat na svatbu všechny tři v naději, že pravda nějak vyjde najevo. Do obřadu zbývá čtyřiadvacet hodin, během nich bude muset nevěsta najít toho pravého. Donna ale nemá o příjezdu tří připomínek hříchu mládí ani ponětí. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (1 641)
Tak tohle bylo snad za trest. Tento počin považuji za horší zlo, než jakým je kupříkladu Stmívání. Uvedla bych sem pár trapných hláškek pro představu, ale to bych sem rovnou mohla zkopírovat celý ten prostoduchý scénář. O příšerných písničkách od ABBY (nikdy jsem si nevšimla, jak hloupé jejich texty jsou) raději ani nemluvě. Tak moc přeslazené, že mi skoro tekl med z obrazovky. Hlavní a jinak dobří herci si zde utrhli náramnou ostudu, ale předpokládám, že nějaké náctileté nanynky, které mají rády Glee nebo HSM to chytne. Možná pokud bych se na to měla dívat jinak a brala to tak, že Mamma Mia! paroduje veškeré výše zmíněné počiny, tak by to tak příšerné nebylo,nevím. Ale je to po dlouhé době film, při kterém jsem se načapala, že na něj zírám nevěřícně s otevřenou pusou.Zkrátka kýč,při kterém mi za všechny hlavní hrdiny bylo trapně...FILMOVÉ PEKLO! PS:A Meryl Streep se mi nadobro znechutila! ()
Nevím co na tom všichni ti návštěvníci kina vidí. Šest týdnů za sebou na prvním místě? To je docela síla, protože tenhle film je dle mého názoru pokus, který končí hodně hluboko v bažinách zapomnění, alespoň tak bych si to přál já. Skvadra solidních herců se snaží zpívat písničky, na které prostě nemá, originál je originál, ať mi nikdo nenadává, ale tak to prostě je. A ač se snažím naivní příběh trošičku hodit za hlavu, nejde to. Fakt je, že to příjemně zkombinovali a docela svižně to odsýpá, ale od začátku do konce ta naivnost opravdu přetékala přes hranice. Tedy, všichni zpívají hezky, to zase nemohu hanit, rozhodně je to hodně hezké a příjemné, takže to zaujmout určitě dokáže. Ale jednou mi to rozhodně stačilo, originál je prostě originál. Když jdu do lesa a vidím hřiba, taky nejdřiv zkusim jestli není hořkej, abych náhodou nevzal Satana, to by pak můj zažívací trakt měl nemalé problémy. Stejně jako s tímto filmem. Když budu chtít slyšet Abbu, rozhodně si radši pustím originál než koukat na tento film. ()
Nebudem sa hrať na akože objektivitu v zmysle "bol to taký hit a mnohí si to pochvaľujú, takže to určite má aj nejaké kvality, nuž dám pár hviezdičiek, aby som nebol odľud". Nie. Toto je pre mňa čisté filmové peklo, vedľa ktorého sú aj filmy od Uwe Bolla zábavné záležitosti. Už zhruba po 15 minútach mi bolo tak trápne, že som si chcel nasadiť na hlavu igelitku z Tesca a pevne si ju zaviazať pod bradou. Po polhodine už som mal chuť strčiť si hlavu do záchoda a splachovať a splachovať, len aby som nepočul to zavýjanie a hlavne aby som si vymyl z hlavy vedomie, že som videl moju milovanú Meryl Streep hrať (či skôr trápne blbnúť) v niečom tak ohavne nevkusnom, imbecilnom a mizerne natočenom. Kriste, aj gýč musí mať istý výraz. Toto však nie je ani gýč. Toto je hnoj. ()
Živě si vzpomínám na parodické hudební číslo, které zahájilo film Smrt jí sluší. Meryl Streepová, zohavená na padesát let a oděná v negližé, jež odhalovalo víc, než by si člověk přál spatřit, představuje mumifikovanou naivku, špulí rty do zrcadla a zpívá o své neodolatelnosti. Smečka křenících se liftboyů jí dává zapravdu synchronizovaným vrtěním boků. Vsadím se, že Barbra Streisandová, Cher, Madonna a ostatní panoptikální exponáty se z té facky dodnes nevzpamatovaly. ;-) Uběhlo 16 let a Meryl v lacláčích oslavuje vstup do šesté dekády věku hlasitými výkřiky, že je „dancing queen, young and sweet, only seventeen“. A víte co? Není to ani trochu trapné. Měl jsem z ní radost, jak to na stará kolena roztočila a je-li to vůbec možné, budu si jí po této mesalianci s lehkou múzou vážit ještě víc než dosud. Mohl bych jistě zmínit i jiné přednosti filmu. Například mě příjemně překvapilo senzační aranžmá písní. Už nikdy neřeknu, že kdo slyšel jednu píseň Abby, slyšel všechny. :-) Ale marná lásky snaha, ani to, ba ani přidaná hodnota krásných řeckých exteriérů by mě s jinou protagonistkou nepřimělo plesat nadšením nad tímto jinak vyloženě holčičím filmem. :) 80% ()
Prosluněný teror. Asi nikdy jsem neměl tak silný pocit, že mě chce nějaký film zabít. Ano, lidé s averzí na ABBU, přímořské oldies diskotéky a šedesátnice skotáčící kolem kadiboudy by na ten film chodit neměli. Ale byl jsem tak naivní, když jsem čekal i promakaná hudební čísla a špičkovou choreografii? Zjevně jo. ()
Galerie (74)
Zajímavosti (73)
- Počas znenia piesne "Take A Chance On Me," keď Rosie (Julie Walters) zvoláva prípitok, je za stolom vidieť Tanyu (Christine Baranski) ako búcha lyžičkou o zdvihnutú fľašku. V ďalšom zábere ju však len zdvíha. (yacomoG)
- Před výstupem ke kostelu hovoří Donna (Meryl Streep) na útesu se svou dcerou a je nenamalovaná. O chvíli později mluví na témže útesu se Samem (Pierce Brosnan) a už namalovaná je. (Mr.Hudson)
- Loď, kterou ve filmu vlastní Bill (Stellan Skarsgård), se ve skutečnosti jmenuje Tai Mo Shan. (jezurka42)
Reklama