Režie:
Milan CieslarScénář:
Vladimír KörnerKamera:
Jiří MacháněHrají:
Vilma Cibulková, Martin Huba, Igor Bareš, Jiří Lábus, Vladimír Dlouhý, Ester Geislerová, Václav Jiráček, Ondřej Vetchý, Simona Stašová, Karel Dobrý (více)Epizody(4)
-
Zima 1939 (E01)
-
Jaro 1945 (E02)
-
Léto 1956 (E03)
-
Podzim 1961 (E04)
Obsahy(1)
Velkolepý epos lásky a prokletí, který se odehrává během druhé světové války a v období na ni navazujícím. Vypráví dramatický příběh matky a dcery a jejich zápasu o základní lidské právo - žít svůj život. (oficiální text distributora)
Recenze (26)
Tahle české snaha všechno vysvětlit a nebát se ukázat, jaké to všechno doopravdy bylo... Snaha o to zachytit prchavé okamžiky historie je sice chvályhodné, ale v tomhle eposu to všechno tak nějak zaniká. Příběh je zajímavý, ale postupem času se příliš rozměrnil. Helikoptéra s Markem Vašutem to celé už jen dozazdila. Musím přiznat, že filmová verze by mi asi sedla víc. ()
Radek99 nám zavádí nový termín středoevropský člověk (?) a Krev zmizelého zřejmě pokládá za geniální dílo, já si ovšem dovolím oponovat. Prvním problémem je to, že Körner přeskočil celou II. světovou válku a věnuje se až poválečnému odsunu Němců. Vidíme tak jedině to, jak v roce 1945 Češi střílejí do Němců (což se Körner samozřejmě nemohl odpustit, jakkoliv i to je prokázaný historický fakt). Poválečný odsun Němců ale z kontextu vytrhávat NEJDE. Ono to dost kruté chování bylo tak nějak pochopitelné v poválečné situaci a po šesti letech heydrichiády, střílení bez soudů a lámání páteře. Druhým problémem Krve zmizelého je příchod druhé totality, tentokrát komunistické. Scénář absolutně ignoruje cestu komunistů k moci a únor 1948, jakkoliv tenhle fakt hodně ovlivní další osudy postav. V tomhle směru daleko lepší práci odvádí jiný seriál, Zdivočelá země. Co ale tomuhle seriálu podráží nohy nejvíc, to jsou samotné postavy. Je zarážející, jak Körner zobrazil české postavy. Tu kluzkou bestii Igora Bareše je dost dobře možné přijmout, potřili k době. Když se k tomu ale přidá snaživec Ondry Vetchého a ubožák Jiřího Lábuse, jsem hodně zaražená z takého přístupu. Jako by u nás musel mít člověk trochu německé, případně židovské krve, aby měl charakter! Samotná Helga a Dorli jsou postavy, které nedokáží vzbudit sympatie a bude vám na nich pramálu záležet - zkuste si obě porovnat s chudákem Grétkou z Pramene života. Ve výsledku vznikl podivně odstažitý epos, který o diváckou oblibu snad ani nestojí a není příliš "user friendly". Jak vidno z počtu hodnocení tam nahoře v rohu, diváci zareagovali tak, jak se dalo čekat. ()
Teď sio připadám trochu nespravedlivě... Filmu jsem dal také po 3 hvězdičkách, ale po 3 tznačně solidních a veskrze zasloužených hvězdách, protože epické dílo takových rozměrů si je jistě zaslouží. Na "prodlouženou" verzi jsem se upřímně těšil, ale o to víc jsem jí byl zklamán. Zbytečné natahování, jalové scény a občas pocit trapnosti (ne, Jan Kačer tohle dělat opravdu neměl...) ()
Já se nehodlám pouštět do hlubokomyslných interpretací. Omezím se pouze na konstatování, že se mi to velmi líbilo do třetího dílu, čtvrtý byl slabší. Zůstalo to vlastně viset na Dorli a tam už ten příběh buď neměl tu sílu, nebo na to herecká představitelka neměla. Já bych to viděl tak půl na půl. Jinými slovy, místo, aby příběh ve čtvrtém dílu nějak vygradoval, prostě spíš dokodrcal do konce. Proto ty čtyři hvězdičky. Přesto mohu za sebe potvrdit, že to byl rozhodně jeden z těch lepších počinů, které jsme tu v posledních letech na televizní obrazovce měli. ()
Klasika. Cesi jsou zhuverile vrazdici bestie, Nemci politovanihodne obeti. Tomuhle pojeti dejin a la Habermannuv mlyn asi nikdy neprijdu na chut, ale bude treba si pomalu zvykat. Vic nemam, co dodat, protoze v ten moment me tohle manipulativni dilo prestalo zajimat. Jedna hvezda za v celku slusne filmarske remeslo. ()
Reklama