Režie:
Barbara LeibovitzKamera:
Nicholas BlairObsahy(1)
Fascinující dokumentární portrét zachycuje osobnost legendární americké fotografky Annie Leibovitzové, která proslavila skupinu Rolling Stones a pracovala pro časopisy Vanity Fair či Vogue. Fotografovala Micka Jaggera, Hillary Clintonovou, Patti Smithovou, Demi Mooreovou, Keithe Richardse či Arnolda Schwarzeneggera. Se svým fotoaparátem však také neohroženě dokumentovala válečnou apokalypsu v Sarajevu a ve Rwandě. V uplynulých třiceti letech se podílela na formování podoby současného světa a dnes je stejně slavná jako celebrity, s nimiž pracovala. Barbara Leibovitzová zachycuje svou starší sestru jako osobnost, která si dokázala ochránit soukromou sféru a udržet integritu i v dramatických, nátlakových situacích. V práci, na idylické rodinné farmě i nad poslední knihou svých fotografií – všude tam je Annie Leibovitzová ženou, která nikdy neztratila tvář. To potvrzují i všechny známé osobnosti, které režisérka zpovídá. (MFF Karlovy Vary)
(více)Videa (1)
Recenze (82)
Přešťastný v roce, kdy Bruce "Boss" Springsteen vydal svoje multiplatinové album "Born In The USA" a Supraphon jej nám fanouškům velice aktuálně přivezl do socialistických obchodů z dalekého Západu, jsem asi poprvé zaregistroval paní Annie Leibovitz. Obal alba s Bruceho zadnicí v leviskách 501 před americkou vlajkou toho vypověděl o umělci a albu mnohem víc než cokoliv jiného...Dalo by se říct, že Annie je úžasná ženská, která fotí. Ale to jak fotí, to je teda něco. Z její fotky vždycky sedám a dlouho pak si v hlavě srovnávám cože jsem to vlastně viděl...Možná toho dokument neodhalil ze soukromí tolik, kolik by si čtenář bulvárních plátků přál. Bulvár díkybohu nečtu a asi proto se mi dostalo přesně to, co jsem čekal. ()
Dokument o poprednej predstaviteľke súčasného foto-umenia. Aspoň jednu z jej fotografií určite videl takmer každý. Málokto však vie, že práve Annie Leibovitz je ich autorkou. A keď nám dokument popri strohom sumarizovaní jej života predstavuje kolónu a sériu jej majstrovských výtvorov, nemohol som uveriť, že všetky tie preslávené fotografie má na svedomí jeden človek. Stručný príbeh je venovaný každej z fronty týchto fotografických snímok, potešia výpovede známych (a u nás aj menej známych) osobností, chýbalo tomu však väčšie nasadenie a osobného priblíženia života samotnej Annie. Zaujímalo by ma, či má svoje perfekcionistiské oko poistené. 80%. ()
Fascinující dokument o profesní a životní cestě jedné slavné hollywoodské fotografky, klasické focení portrétů mě nikdy moc nebavilo ani nešlo, teď když jsou ty digitály tak je to o poznání lehčí. Nemám slov, tohle byla a je opravdu záslužná činnost, bravóó paní Annie Leibovitz. Focení pod drobnohledem, focení do legendárního časopisu Rolling Stone (ten vycházel jistý čas i u nás), Vanity Fair nebo modního Vogue (ten jsem vždy obdivoval) focení různých rockových hvězd (John Lennon, Patti Smith, Stouni, Bruce Springstean), focení celebrit, focení na poli sociálním a politickém, focení válečných konfliktů, to vše nepostrádá nápaditost, vtip i občasný nádech jisté skandálnosti..Její postavení je i nadále neotřesitelné, všecky hvězdy chtěli, aby je fotila právě Annie..:-) ps: Ani jsem netušil, kolik známých fotografií, obalů desek, apod. pochází právě od ní.. ()
Nedozvíme se, jak autorka vnímá svou „evoluci“ od nezávislé, téměř undergroundové, realitu zachycující fotografky k fotografce ryze komerční, proslulé hyper-stylizovanými snímky, nedozvíme se ani mnoho o tom, jak pracuje a jak to vlastně má s rodinou a s žensko-mužskými vztahy vůbec, zato zříme, že vytváří fotografie tak úchvatné, až opadá touha cokoliv z výše uvedeného vědět. Němě žasnoucí ústa budu nad její práci díky internetu pootvírat ještě pár dní. Dokument slaboučký, lákadlo účinné. 60% Zajímavé komentáře: Bluntman, FlyBoy ()
Samotná Annie Leibovitz je osobnost v O a fotografka s F ještě o několik fontů větších. V tomhle dokumentu se o ní člověk sice něco dozví, uvidí některé fotky, Barbara taky vypíchne několik veledůležitých fotek, ke který přidá příběh, ovšem jako celek je dokument příliš rychlý a divák si tak k samotnému snímku nemá šanci vypracovat nějaký vztah, či cokoliv by mu utkvělo v hlavě. It was Rolling Stones, so it means, it was all about drugs ()
Reklama