Režie:
Barbara LeibovitzKamera:
Nicholas BlairObsahy(1)
Fascinující dokumentární portrét zachycuje osobnost legendární americké fotografky Annie Leibovitzové, která proslavila skupinu Rolling Stones a pracovala pro časopisy Vanity Fair či Vogue. Fotografovala Micka Jaggera, Hillary Clintonovou, Patti Smithovou, Demi Mooreovou, Keithe Richardse či Arnolda Schwarzeneggera. Se svým fotoaparátem však také neohroženě dokumentovala válečnou apokalypsu v Sarajevu a ve Rwandě. V uplynulých třiceti letech se podílela na formování podoby současného světa a dnes je stejně slavná jako celebrity, s nimiž pracovala. Barbara Leibovitzová zachycuje svou starší sestru jako osobnost, která si dokázala ochránit soukromou sféru a udržet integritu i v dramatických, nátlakových situacích. V práci, na idylické rodinné farmě i nad poslední knihou svých fotografií – všude tam je Annie Leibovitzová ženou, která nikdy neztratila tvář. To potvrzují i všechny známé osobnosti, které režisérka zpovídá. (MFF Karlovy Vary)
(více)Videa (1)
Recenze (82)
Nejprve chci říct, že umění Annie Leibovitz vysoce respektuji a rozhodně se mé hodnocení nevztahuje na její osobu či tvorbu. Čistě jako dokument ovšem Život v Obrazech zklamal. Každé téma, a to i ta závažná jsou pouze naťuknuty a do příčiny, natož pod povrch se tvůrci respektive sestra pozorované Annie vůbec nepouští. Je to škoda, jelikož z i takto strohých informací je více než jasné, že život Annie by vydal na několik desítek hodin opravdu zajímavých dokumentárních materiálů. ()
Nixon sa po afére Watergate prace z bieleho domu. Nežná harmónia zdobená láskou-(nahý) Lennon/(odetá) Ono. Objemná muskulatúra ostrých rysov "lyžiara" Schwarzeneggera. Moore a jej zaguľatené bruško. Clooney (už zase) pri Robertsovej nohách, koncertná (kokainová) šnúra po boku tria Jagger, Richards, Wood. Časopisy Rolling Stones, Vanity Fair aj Vogue. X svetadielov, Y kulís. Ten, tá, to._______"Sightseeing" jedného tých najhlbších fotografických umení aké sa kedy vyštveralo na samotný vrchol verejnej mienky. Historické aj aktuálne, Poľahčujúce i experimentálne. Také je orientovanie tohto svetoznámo žijúceho objektívu. Annie Leibovitz a jej expresívna reč tucta žargónov. Pod kožu a do srdca sa vrýva, z pamäti či duše neuniká. Médium osobného príbehu-FOTKA, nahliadnete a neoľutujete. ()
Fascinující dokument o profesní a životní cestě jedné slavné hollywoodské fotografky, klasické focení portrétů mě nikdy moc nebavilo ani nešlo, teď když jsou ty digitály tak je to o poznání lehčí. Nemám slov, tohle byla a je opravdu záslužná činnost, bravóó paní Annie Leibovitz. Focení pod drobnohledem, focení do legendárního časopisu Rolling Stone (ten vycházel jistý čas i u nás), Vanity Fair nebo modního Vogue (ten jsem vždy obdivoval) focení různých rockových hvězd (John Lennon, Patti Smith, Stouni, Bruce Springstean), focení celebrit, focení na poli sociálním a politickém, focení válečných konfliktů, to vše nepostrádá nápaditost, vtip i občasný nádech jisté skandálnosti..Její postavení je i nadále neotřesitelné, všecky hvězdy chtěli, aby je fotila právě Annie..:-) ps: Ani jsem netušil, kolik známých fotografií, obalů desek, apod. pochází právě od ní.. ()
Annie Leibovitz je bezesporu Paní fotografka, která přesně ví, co, jak, koho a kde má fotit. Její fotografie jsou nádhernou ukázkou upřímného přístupu a naprosté odevzdanosti k práci. Vedle dokumentaristické linie se zde odehrávají hořké a melodramatické peripetie zahrnující smutný příběh o Susan Sontag a Johnu Lennonovi. Příjemně strávených osmdesát minut u filmu, který je obrazem výjimečné ženy. ()
Zase tak fascinující, jak říká distributor, to nebylo, ale lhal bych, kdybych tvrdil, že mě dokument o vyhlášené fotografce nudil. Je dobře, že Annie Leibovitz zařazuje své fotografie do souvislostí s historií, ale velká škoda, že něco podobného nedělá dokument s hlavní aktérkou. Výjimkou je fotografování z natáčení filmu Marie Antoinetta, který pojednává o pocitech osamělé ženy. Obě dvě (Annie a Marie) jimi svým způsobem byly. ()
Reklama