poster

Perníkový táta (TV seriál)

  • USA

    Breaking Bad

  • Slovensko

    Perníkový tatko

Krimi / Drama / Thriller

USA, 2008 - 2013, 49 h 43 min (Minutáž: 62x48 min)

Hudba:

Dave Porter

Hrají:

Bryan Cranston, Aaron Paul, Anna Gunn, Dean Norris, Betsy Brandt, RJ Mitte, Giancarlo Esposito, Jesse Plemons, Bob Odenkirk, Steven Michael Quezada, Jonathan Banks, Krysten Ritter, Christopher Cousins, Mark Margolis, Raymond Cruz, Louis Ferreira, Bill Burr, John de Lancie, David Costabile, Max Arciniega, Tess Harper, Jessica Hecht, Jere Burns, Danny Trejo, Emily Rios, Sam McMurray, Grizelda Quintana, Adam Godley, Seri DeYoung, Dale Dickey, Louis Herthum, Michael Shamus Wiles, Loren Haynes, Lora Martinez-Cunningham, Nate Mooney, Caleb Landry Jones, Ryan Lee, Maurice Compte, Blake Berris, Frederic Doss, Carmen Serano, Matthew Page, Juliet Lopez, Steven Bauer, Carl Savering, Drew Waters, Kyle Bornheimer, Paul J. Porter, Damon Herriman, Jolene Purdy, Julia Minesci, Keith Jardine, Matt Jones, Phil Duran, Michael Bofshever, Charles Baker, Luis Moncada, Daniel Moncada, Marius Stan, Ray Campbell, Robert Forster, Jamie McShane, Jeremy Howard, Hank Rogerson, David Ury, James Martinez, Brennan Brown, Lavell Crawford, Kevin Wiggins, Eddie J. Fernandez, Geoffrey Rivas, Saginaw Grant, Tom Kiesche, Myk Watford, DJ Qualls, Cesar Garcia, Dennis Keiffer, Carrie Fleming, Norbert Weisser, Jim Beaver, Larry Hankin, JB Blanc, James Harris, Laura Fraser, Kristin Hansen, Todd Terry, Michael Bowen, Kevin Rankin, Patrick Sane, Scott Ward, Chad Brummett, Jason Douglas, Tait Fletcher, Michael Davis, Guy Wilson, Noah Segan, Alex Gianopoulos, Steve Stafford, Carrington Vilmont, Myra Turley, Aaron Hill, Franc Ross, Jacob O'Brien Mulliken, Judith Rane, Kristen Loree, Edward A. Duran, Matt Metzler, Mark Vasconcellos, William Sterchi, Michael Bryan French, Richard Barela, Gonzalo Menendez, Debrianna Mansini
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Phobia
    ****

    Jsem závislá. Když přinejmenším jednou do týdne nevidím "Perníkového tátu", dostanu absťák - jsem podrážděná, nervózní, musím na něj pořád myslet! Na další dávku musím čekat až do pátku, ale pak mi dealer, Nova Cinema, šlehne rovnou dvojitou. Ještě nejsem úplně přesvědčená, že jde o drogu naprosto dokonalou, ovšem kvalitní teda je: má grády, má potenciál, má zajímavé postavy (především hlavního hrdinu - chemikáře s rakovinou a potřebou zabezpečit rodinu). Kdy už, sakra, bude ten zatracený pátek?! 85% EDIT: Dealer mě fakt nasral, začal nabízet dvě dávky až od půlnoci - to se na něj můžu vyflatulovat a začnu nakupovat přes jiné obchodníky. Šlehnu si z torrentů! EDIT2: Zabiju dealera! Nevíte někdo, kde sídlí HovNova CypNema? Vyvinu nějakou hnusnou biologickou zbraň, po které chlapům upadnout klacky a ženským kozy a pošlu to tam! Hajzli, jeden díl dají o půlnoci, pak nějaký film a POTOM ve 2:45 další díl "Perníkového táty"! Dva díly po sobě po půlnoci se ještě zvládly, ale tohle?!! Mám absťák a chytá mě amok, jdu dotyčnému zasranému TV kanálu napsat nějaký hodně sprostý e-mail... EDIT 3: V průběhu třetí série můj zájem přece jen upadá, s Waltem je čím složitější ztotožnění, takže zůstanu na čtyřech hvězdičkách, ovšem zatraceně silných!(28.2.2011)

  • 3DD!3
    *****

    PRVNÍ ŘADA: Výborný příběh a naprosto skvělá transformace hlavního hrdiny. Svině život je tu za hlavního záporáka a na začátku sází hlavním postavám pod nohy ne klacky, ale betonové trámy. Paráda. DRUHÁ ŘADA: Abych to zkrátil, až tohle je ten skutečný rozjezd. Tvůrci tlačí na pilu a ženou Walta vstříc jeho nečekané budoucnosti. + Perfektní cameo Dannyho Treja.TŘETÍ ŘADA: Trochu slabší rozjezd je jen ornou půdou pro závěrečné žně. Tohle se dělá takhle končit sérii? To je týrání. ČTVRTÁ ŘADA: Neskutečně našlapaná řada, která nasazuje laťku tak vysoko, že nevím jestli se ji vůbec bude dát přeskočit. Adrenalinové finále, závěrečné odhalení a mistrovské herecké výkony dělají z téhle řady milník seriálu. "Vyhrál jsem." PÁTÁ ŘADA: Prahou teď koluje ten nejlepší modrý matroš pod sluncem... Vzestup na vrchol a definitivní proměna Waltera Whitea v drogového kingpina nám ukazuje, že konec je opravdu blízko. A končit se bude ve velkém stylu.... O rok později. Druhá půle řady sešlápne plyn až k podlaze a posledních cca pět dílů nasazuje veškeré televizní produkci ještě o kousek vyšší laťku. Dokonale napsané, geniálně vygradované, s velice uspokojivým závěrem. Anna Gunn předvedla jeden z nejlepších ženských hereckých výkonů (zasloužené ocenení). No a na Bryanu Cranstonovi to celé stojí. Finální díl prožijeme výhradně v jeho společnosti a rozloučení je na úrovni. Poslední momenty seriálu jsem prožíval se spokojeným úsměvem a mrazením v zádech zároveň.(23.8.2011)

  • kOCOUR
    *****

    All hail Heisenberg. Původně jsem byl na 5*, ale 4. série už prostě netáhne. Zdlouhavé, natahované dialogy, nula děje, nepravděpodobné zvraty vycucané z prstu (zakopnutí o koberec = lol/wtf). Plus přepálené finále, totálně shazující celou dosavadní "serióznost" do pekel (Two-Face huh?). Do té doby ale vážně nejlepší seriál, co je teď k mání. Berte všemi deseti. EDIT: 5. sezóna je po 2. sezóně Aliasu to nejlepší, co se na seriálovém poli urodilo. Zpátky na 5* s klidným svědomím. Will miss you Heisenberg.(26.11.2012)

  • ladynka
    *****

    Kromě Justified jediný pokračující seriál, kde mě mnohem víc zajímají vztahy a postavy než všelijaké formální a žánrové hrátky, i když s nimi to tady funguje bezchybně - 1. série (4*), 2. série (5*), 3. série (5*), 4. série (5*), 5. série (5*).(1.5.2011)

  • Matty
    *****

    Televizní seriál napsaný a natočený se stejnou svědomitostí, s jakou Walt vaří Blue Sky. Následující výběr ze SPOILERoidních poznámek, které jsem si zapisoval během všech pěti sérií nechce být komplexní analýzou, ale rozborem několika dílčích oblastí seriálu alespoň částečně rozkrýt, v čem tkví jedinečnost Gilliganova počinu. ___ Vývoj vyprávění se po celý čas zdá být určován Heisenbergovým principem nejistoty. Přes předpokládaný směr vývoje (z oběti vnějších okolností v manipulující monstrum) nelze dopředu odhadnout, kdy se co podělá a kdo prodělá jakou charakterovou proměnu. Breaking Bad nevychází vstříc diváckým očekáváním tím, že odmítá zažitá vyprávěcí schémata. Znejišťuje nás svým úsilím o větší pravděpodobnost probíhajícího dění, vytvářením dojmu, že může dojít téměř k čemukoli. Od vytváření vlastních hypotéz však neodhadnutelný vývoj neodrazuje. Seriál nás „předsunutými“ scénami v prologu naopak sám pobízí k aktivnímu zasazování viděného do celku vyprávění. Napětí není čerpáno jenom z divácké nejistoty, k čemu dojde, ale naopak také z vědomí toho, co která postava ví, nebo neví. Tvůrci pracují s několika ohnisky vyprávění, staví proti sobě protichůdné zájmy postav, které musí často čelit rizikům přicházejícím z různých sfér (užší a širší rodina, instituce, podsvětí). Proměna vnímání postav je vázána na to, co o nich víme, nakolik si jich vážíme a kolik mravních deliktů jim jsme ochotni odpustit. Fascinující je sledovat nesamoúčelné „špinění“ hrdinů. V posledních sériích byste těžko hledali postavu bez viny. Zvyšující se sázky postavy nutí přemýšlet více dopředu, čím se z nich stávají lepší hráči. Sebe-stylizace a přetvářka nejdou k duhu zejména Jessemu, který možná představuje nejslabšího hráče, ale také figurou, na kterou je v poslední epizodě vázán nejsilnější katarzní efekt. ___ Skutečným soupeřem většiny postav je jejich vlastní potenciál, který buď nedokáží naplnit (vinou svou i systému, který je opakovaně zrazuje), nebo jej naplní za neadekvátní cenu. Hrdiny vyprávění sjednocuje také jejich nejednoznačnost. Každý může vystoupit ze své role, ať již přijaté dobrovolně nebo pod tlakem okolí. Neboť nic není fixní a libovolné rozhodnutí libovolné postavy jsme nuceni posuzovat v kontextu jejího předchozího jednání, lze pochybovat také o Waltově přiznání v poslední epizodě, že rodina byla pouhou zástěrkou pro jeho zločineckou dráhu (na kterou se tudíž vydal ze sobeckých pohnutek, ne kvůli zajištění ženy a syna). Skutečně nebylo zpočátku jeho motivací něco jiného než moc a peníze? V přehodnocování názoru na postavy nám pomáhá využívání paralel (Hank náhradním otcem Walta Juniora, Walt náhradním otcem Jesseho), které nás vede ke vnímání podobných situací v odlišných kontextech a poukazuje na některá klíčová témata seriálu. ___ Kariérou drogového bosse si Walt ventiluje svou agresi nastřádanou z mnoha zdrojů. Neobstál jako živitel rodiny, očekávání nenaplnil ani jako otcovská autorita (syn získává rady, jak být mužem, od Hanka). Svým druhým životem si navíc kompenzuje selhání vlastního těla. Vydělává si mimo systém také proto, že z něj byl vinou své nemoci vyloučen. Neboť jako člověk s rakovinou značí smrt („jiné“), je společností odmítán. Vaření perníku mu umožňuje zvítězit nad náhradními otcovskými a manželskými figurami a zužitkovat svůj výjimečný intelekt alespoň mimo oficiální struktury. Dlouho ho neopouští víra v tradiční, resp. povinný rodinný model. Teprve ve finále, ničím nespoutáván, všemocný a všehoschopný, může dát plný průchod svému potenciálu, bezezbytku se proměnit v člověka, kterým mu možná od začátku bylo předurčeno se stát.____ Mimořádné tematické rozpětí seriálů dělá z Breaking Bad vděčný materiál pro sociologické studie o úzkostech soudobé Ameriky (drogy, peníze, smrtelná nemoc, neúčinný systém sociálního zabezpečení). Kdo chce prorazit, nemůže ctít zákon a věčně okolo sebe ze stovek drobných lží budovat fasádu slušného občana. Seriál mnohokrát relativizuje oddělení „velkých“ lží s širokým dosahem od malých rodinných lží. Podstatou obojího je pokrytectví. Namísto toho, aby se učili větší otevřenosti, jsou hrdinové čím dál obratnější v konstruování náhradních světů a vymýšlení smyšlených příběhů (Walt jako gambler). Jak ale všichni postupně zjistí, skutečné drama se ale odehrává za těmito papundeklovými kulisami. Je fascinující sledovat, jak scenáristé postavy provádějí víceúrovňovou sítí lží, jak nakládají s jejich různou informovaností o existenci určitých světů a jeho domnělých obyvatel (rodina, podsvětí, práce jsou nejprve výrazněji odlišené také výtvarně, ale postupně všechny „ztemní“ do stejné barevné palety). ___ Nesmírně vděčný je Breaking Bad také z hlediska stylu, který se proměňuje nejenom v rámci epizod, ale i jednotlivých scén (rekontextualizací a/nebo odhalením nové informace jsme navedeni k tomu, abychom scénu vnímali z jiné perspektivy). S grafickou návazností záběrů, rozehráváním akce ve více plánech nebo vytvářením významů pozicí a pohybem kamery si tvůrci vyhráli mnohem více než lecjaký hollywoodský nádeník, disponující stonásobně větším rozpočtem. Scorsesem nadopované střihové koláže bych si dokázal pouštět do zblbnutí, emblematický prostor Nového Mexika už léta nebyl využit k tak strhujícímu oprášení klasických westernových motivů (přepadení vlaku) a poslední epizoda může úrovní režie směle konkurovat některému z lepších Hitchcockových thrillerů. Je toho hodně, co by se dalo ještě napsat, ale tón by zůstal stejně oslavný. V Breaking Bad totiž obsahuje tolik pozitivního, že považuji za malicherné zmiňovat těch pár drobných nedostatků. Nestává se často, aby vám nějaký seriál umožnil být prakticky nekritický. Díky za to! 100% Zajímavé komentáře: DaViD´82, Radek99, Toj, pleonasmus(10.11.2013)

  • - RJ Mitte má obrnu i v reálném životě, avšak mnohem mírnější. Musel se učit chodit o berlích a mluvit zpomaleně. (jerry12)

  • - V epizodě "Ozymandias", kdy Walt (Bryan Cranston) koulí sud peněz, lze na zemi zahlédnout ony "letící" kalhoty z pilotního dílu. (dandy11)

  • - Betsy Brandt, představitelka Marie, byla během 2. série těhotná. Když dospěla do toho stupně těhotenství, ve kterém měla v seriálu být Skyler (Anna Gunn), tvůrci natočili několik scén břicha Betsy, které pak v seriálu použili jako břicho Skyler. (Polinecka)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace