Režie:
José PadilhaKamera:
Lula CarvalhoHudba:
Pedro BromfmanHrají:
Joel Kinnaman, Gary Oldman, Abbie Cornish, Michael Keaton, Jay Baruchel, Aimee Garcia, Jennifer Ehle, Samuel L. Jackson, Jackie Earle Haley (více)VOD (3)
Obsahy(1)
V roce 2028 je nadnárodní konglomerát OmniCorp vedoucím lídrem v oblasti robotických technologií. Jejich drony jsou již dlouhá léta využívány armádami po celém světě a OmniCorpu přibývají na účtech miliardy dolarů. Jedinou metou, kterou se jim dosud nepodařilo dosáhnout, je úspěch na domácí půdě, kde jsou jejich technologie stále považovány za příliš kontroverzní. Ale v jistém momentě přijde ke zlomu. Alex Murphy (Joel Kinnaman) je milující manžel a otec, který pracuje jako policista a dosahuje vynikajících výsledků v boji s kriminalitou a korupcí v Detroitu. Až do chvíle, kdy utrpí rozsáhlé zranění. OmniCorp najednou dostane jedinečnou příležitost - zachránit špičkového policistu. A tak se v odvážném experimentu zrodí RoboCop - napůl člověk a napůl stroj, dokonalý protivník všech kriminálních živlů. OmniCorp už plánuje jeho nasazení v co největším počtu míst, ale nepočítají s tím, že uvnitř stroje je myslící lidská bytost, která nedokáže potlačit vzpomínky na svou minulost. (Forum Film CZ)
(více)Videa (7)
Recenze (990)
Jeden by od Elitního jednotkáře čekal krutopřísnou, brutoakční poctu osmdesátkovému fenoménu. A ono hovno. Nebýt to prznění klasiky, jednalo by se o příjemně plynoucí, chytrou sondu do psychických pochodů toustovače, co dříve býval grilem, a těžce se s tím smiřuje. Jelikož si to však otírá celuloid o Ferhovenovu klasiku, je nutno směrem k současnému Holyvůdu opět flustnout hustý, z paty vytažený kritický chrchel. Smutný Fňukal ex machina se více než očekávaným nekompromisním potíráním detroitské kriminality tentokráte zabývá spíše ňuňáním se svým synáčkem a manželkou, která prudí kde koho, aby mohla mít svůj mixér doma hned vedle mikrovlnky, a to mu přitom Omnicorp k jeho plícím a hlavě ani nepřišil titanové čtyřrychlostní pětadvaceticentimetrové Robodildo! Ale třeba bude mít verze 2.0 nějaký ten hárdverový apgrejt. Zatímco si tedy vynucovač zákona hraje na Robomanžela, negři v Detroitu v pohodě dělají bordel, přičemž jim v tom zkostnatělá legislativa nedokáže zabránit. Příznačné. Doufejme tedy, že v případném pokračování našemu plechomasitému hrdinovi někdo vydylítuje svědomí, morálku a sysla pro rodinné hodnoty, nebude mít nějaké to psychotrauma z nepromazaných kovových implantátů a akční divák se konečně dočká pořádné deratizace. ()
[imdb: 6.6/10] | me: Súhlasím s názorom, že zvrat filmu v polovici na mňa pôsobí tak akoby producenti donútili režiséra k výrazným časovým škrtom a teda z filmu zmizlo pár podstatných detailov potrebných pre plynulosť deja a logiky. Celkovo však na mňa tento Robocop nepôsobil zle, no však nemám z filmu pocit, že som videl Robocopa, ale skôr intro k filmu Robocop, ktorý príde ešte len teraz. Ani neviem ako a bol koniec.... a samozrejme otvorený koniec pre následne pokračovanie. Čakal som viac Robocopoviny v pravom slova zmysle. To znamená, že som zvedavý na dvojku, pretože s postavou Robocopa, vizuálom a jeho možnosťami som bol spokojný nad mieru... ako aj s hereckým obsadením filmu. Takže do videnia :) [3.5 *] The human element will always be present! Compassion, fear, instinct, they will always interfere with the system! ()
S Robocopem to má společného jen Detroit, Poledourise a nemotornou drůbež Eduarda dva sta devět. Spíš jsem v tom viděl uhlazenou blockbusterovou šablonu ala Iron Man. Bez nadhledu, charismatu Downeyho jr. (co si budeme nalhávat, kdyby na místě Kinnamana byl mroží bořič mýtů Hyneman, vyšlo by to nastejno) i PG ratingu, jenž není určen abonentům časopisu Sluníčko.. Jestli chtěl Padilha zase zvednout pravici, neměl šanci, protože Hollywood mu na ni hodil americkou vlajku - jen nedokážu posoudit, jestli se Josého paže vrátila sklesle k trupu, či posloužila jako stožár. Nejvíc mě však zaráží skutečnost, že film postavený na konfrontaci robotiky a lidského faktoru je absolutně bez duše i bez toho, co už nemá sám Robocop a čehož ztráta trvale ovlivní sexuální život manželů Murphyových. Navzdory stéblu komisaře Gordona v bílém plášti, tonu ve zklamání.. ()
Člověk by čekal, že to bude obráceně - hodně intenzivní akce a malé zaměření na postavy. A ono ne. Je to celkem chytrý, nikam se nepospíchá a Robocop mě opravdu zajímal. Stahuje to právě ta rutinní akce a vyloženě odbytá a otravná postava manželky v podání Abbie Cornish. Anti-korporátní satirický podtón taky pobaví. Jsem pro dvojku s nadějí, že tam vyladí nedostatky a už by to mohla být jízda se vším všudy. 7/10. ()
Originál byl satirou ozvláštněný akčňák, remake je spíš satira a psychologický film s (fádními) akčními scénami. Jádrem je nelehký přerod Murphyho v Robocopa a jeho fungování pod lobotomizující taktovkou proradné OCP, který zaujme i díky zajímavým postavám jeho dvou duchovních otců - pragmatickému robomagnátovi a doktorovi se svědomím v tradičně výborném podání Keatona a Oldmana. Scéna, v níž s Murphym zjistíme, kolik toho z něj pod robooblekem zbylo, je šokující jak pro postavu, tak pro diváka kladoucího si otázku, jak by se zachoval na hrdinově místě on. ()
Galerie (95)
Photo © Sony Pictures
Zajímavosti (34)
- Značná část obleku RoboCopa (Joel Kinnaman) byla vytištěna na 3D tiskárně. (Veleknez)
- Hláška "Dead or alive, you are coming with me", kterou pronáší RoboCop (Joel Kinnaman), je převzatá z původního filmu z roku 1987. (dickens)
- Sean Penn odmítl roli Pata Novaka (Samuel L. Jackson). (Dr Lizal)
Reklama