Režie:
Paul HaggisKamera:
Stéphane FontaineHudba:
Danny ElfmanHrají:
Russell Crowe, Elizabeth Banks, Brian Dennehy, Lennie James, Olivia Wilde, Ty Simpkins, Helen Carey, Liam Neeson, Daniel Stern, Kevin Corrigan, Jason Beghe (více)VOD (1)
Obsahy(2)
John Brennan má skvělý život. Pracuje jako středoškolský učitel, jeho manželka Lara je zubařka. Společně vychovávají malého syna, Luka. Jednoho dne však jejich idylka skončí zásahem policie u nich v domě. Policisté si násilím odvedou Laru s tím, že je obviněna z vraždy své nadřízené. Tu kdosi utloukl hasicím přístrojem na parkovišti budovy, ve které Lara pracovala. Náhodný svědek viděl Laru odjíždět vozem z místa, kde vzápětí našel mrtvolu zavražděné ženy. Proti Laře jsou nepřímé důkazy v podobě otisku prstů na hasicím přístroji a krvavé skvrny, kterou měla Lara na svém kabátě. Lara je na základě těchto nepřímých důkazů odsouzena k dvaceti letům vězení. Bohužel ani odvolání, ve které oba manželé doufají, nedopadne pro Laru dobře. Jenže John se s tím nesmíří. Ve chvíli, kdy se Lara pokusí o sebevraždu, se John rozhodne jednat. Sejde se s bývalým vězněm, kterému se kdysi podařilo utéci z jedné z nejlépe hlídaných věznic, a na základě informací, které z něho dostane, začne připravovat plán útěku Lary z vězení. Nejprve se snaží sehnat falešné dokumenty. Svou snahu nevzdá ani ve chvíli, kdy je okraden a zbit. Nakonec se mu falzifikátoři přihlásí sami, protože se o jeho snahách je najít dozvědí. John tedy získá velmi hodnověrné dokumenty, se kterými nebude problém odjet do zahraničí. Johnova snaha vyzkoušet falešný klíč přímo ve vězení mu způsobí nepříjemnou zkušenost, že ne vše, co si naplánoval, půjde tak lehce realizovat. Zjištění, že vězeňská správa plánuje Laru převézt do jiné věznice, urychlí Johnovy plány. John se již několik dnů snažil prodat dům, ve kterém rodina bydlela, jenže obchod se protáhl a teď hrozí, že rodina nebude mít prostředky na útěk. John tedy neváhá a přepadne místní drogové dealery. Přepadení se zvrhne ve chvíli, kdy jeden z dealerů nechce plnit Johnovy pokyny a už určitě nehodlá Johnovi dát své peníze. Dealer dokonce Johna napadne s pistolí. V krátké přestřelce John drogové dealery pozabíjí. Teď už má dostatek peněz nutných pro útěk. John se vloupá do sanitky, která převáží z vězení do biochemických laboratoří vzorky krve vězňů k rozborům. V autě vymění falešné výsledky za dosavadní Lařin kontrolní test (Lara trpí cukrovkou). Díky tomu vězeňská lékařka rozhodne převézt Laru urychleně do nemocnice. Toho John využije a Laru z nemocnice unese. John ví, že má jen omezený časový limit, než se policistům podaří zavřít město. To by znamenalo jediné - Laru i jeho by dřív nebo později policisté chytili. John proto spěchá z nemocnice s Larou pryč. To už má však v patách detektiva Nabulsiho z vražd s jeho týmem... (TV Prima)
(více)Videa (4)
Recenze (1 089)
Film, kterému stačí 15 minut, aby ho divák smetl ze stolu pro jeho nezáživnos. Dalších 35 minut na to, aby nad ním zlomil hůl kvůli nelogičnostem, nevyužitým figurkám na šachovnici a přílišné náhodilosti. A film, který svou druhou půlkou způsobil, že ho už asi nikdy nedostanu z hlavy. Haggis v druhé polovině ždímá emoce a napětí takovým způsobem, že na úvodní zaškobrtnutí se lehce zapomíná. A když pustí ke slovu MOBYho Mistakes nebo nečekaně vypálí znepokojivé drama na silnici, zadírá se pod kůži - prvoplánově - ale baštím mu to i s navijákem. Rozhodně se, však jedná o neskutečně rozporuplný snímek. Film dohánějící stejným dílem k slzám i k vzteku. ()
Remake ještě o něco lepší Francouzské verze. První polovina je bohužel neuvěřitelně utahané drama o rodině, které zavřeli do vězení maminku ... Ovšem druhá polovina to zcela vynahradí. Excelentní napínavá jízda, kdy do sebe vše -zdánlivě - zapadá a divák chce uvěřit, že by to snad mohlo i být možné a drží Rusellovy všechny palce. Suprovej thriller. ()
Liam Neeson - paradoxně pro mně nejlepší postava filmu. Crowe odvádí standartně dobrý výkon, Banks mi tam ale moc neseděla a celkově byl sice cítit dobrý thrillerový feeling i Haggisova zručnost, no nic to neměnilo na tom, že děj mohl být mnohem zajimavější, kdyby se nechodilo tak dlouho kolem horké kaše, a hlavní akce by začala mnohem dříve. Místo toho tam ale musela být nějaká mezizápletka a celkově se to rozvíjelo opravdu pomalu. Ta akce to ale vyzdvihla o jednu hvězdu navíc, opravdu paráda. Už jsem ale viděl i lepší filmy tohoto žánru, a vlastně ani nevím, proč dávám čtyři. Snad za sympatický soundtrack. ()
Originál jsem sice neviděl, ale zřejmě si jej seženu, protože tohle se mi sakramentsky líbilo. The Next Three Days je vydařený mix toho nejlepšího z Prison Breaku (co se týče zvratů) a Ctihodného občana (co se týče tempa a motivu). Hlavně v druhé půli filmu je tempo tak rychlé, že jsem místy až nevěřícně zíral. Faktem ale zůstává, že Paul Haggis mi potvrdil, že nezůstane režisérem jen jednoho filmu a že dokáže nejen vyprávět příběh, ale i udržet diváka v nervozitě. A o chvilky nervozity je zde postaráno přímo královsky. K tomu si připočtěte skvěle obsazené vedlejší role (od cca tříminutového výstupu Liama Neesona, přes (podobně dlouhý) výstup Daniela Sterna, po vedlejší roli překrásné Olivie Wilde), perfektní hudební podkres a jak už jsem naznačil, skvělou režii a dostanete film, u kterého se i přes jeho dvě hodiny nebudete nudit. Je sice fakt, že ten polopatický závěr tam nemusel být, ale i tak musím tomuhle filmu dát absolutní hodnocení. Tyhle tři dny si určitě ještě (ne)jednou zopakuju… 100 %. ()
Paul Haggis přesně ví, kde chce diváka mít. Nevím proč, ale o jednoduchém, ale zatraceně poctivém dramatu, jsem si dopředu nic nezjišťoval. O to víc jsem byl pak mile překvapený. Russell Crowe se tu navýsost dobře pere s postavou odhodlaného taťuldy, který své chybějící hrdinské schopnosti (příjemně funkční změna) dorovnává právě onou vůlí a tahem na bránu. Coby středoškolský učitel se po svém vyrovnává s tím, že malého synka bude vychovávat sám, bez za vraždu odsouzené manželky. Remake francouzského snímku Nevinná z roku 2008 se nemá za co stydět. Ba naopak. Haggis, ač už tu jakkoliv kalkuluje, dávkuje neuvěřitelně silné scény (nehoda s paklíčem, pohrávání si s vinou manželky, loučení s otcem – mimochodem vynikající Brian Dennehy), Crowe doslova nutí diváka, aby se ztotožňoval s tím, co dělá, ač je to v rozporu se všemi pravidly. Hra je to nesmírně vzrušující, a někdy od dob Valkýry jsem neviděl v jednotlivých scénách tolik napětí (naštěstí i po samotném útěku – protože utéct je jedna věc, druhá je nenechat se okamžitě chytit, že?)!! K dobru věci je také to, že se Haggis vyhýbá nějakým melodramatickým scénám přímo z cel vězení a vyměřený čas věnuje pouze manželovi-zachránci. Jasně, polopatičnost a typický zaoceánský kýč jsou tu zejména v závěru mnohdy až nepříjemně cítit, ale víc jsem cítil ono odhodlání hlavního hrdiny. A to mi stačilo bohatě!! A světe, div se, Haggis předčil nápaditostí, hravostí i napětím svůj francouzský předobraz!! 4* a kousek.. velká spokojenost!! ()
Galerie (58)
Zajímavosti (31)
- Keď rodina prechádza cez letiskovú bezpečnosť, obraz Usámu bin Ládina je jasne vidieť na obrazovke počítača agenta ako súčasť galérie hľadaných zločincov použitej na kontrolu cestujúcich. (jofffo1)
- Metoda otevírání zámku auta pomocí tenisového míčku, použitá ve filmu, byla vyvrácena v pořadu Bořiči mýtů (od r. 2003). (s.e.p.p)
- Paul Haggis chcel najprv natočiť film o Martinovi Lutherovi Kingovi, ale nedokázal získať financie. Začal preto hľadať lacnejšie projekty a vtedy narazil na francúzsky film Pour Elle (2008), ktorý sa rozhodol adaptovať. (Arsenal83)
Reklama