poster

Tři dny ke svobodě

  • USA

    The Next Three Days

  • Slovensko

    Tri dni k slobode

  • Velká Británie

    The Next Three Days

Krimi / Drama / Romantický / Thriller

USA, 2010, 128 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Mertax
    ****

    Skvělá akční jízda na inzulinu. Haggis točí autorské filmy - píše k nim scénář a ještě je produkuje. Je vidět, že to má pod palcem a studia ho nenutí ke kompromisům. Tři dny jsou však remakem a to nečekaně vtipným - hlavně ironické rozhovory manželů, které později odlehčují napjatou situaci při návštěvách ve vězení./// Musím konstatovat, že Crowe už se nám definitivně zakulatil, zpáprdovatěl, ale kupodivu mu role skvěle sedí. Naprosto mu věříte jeho oddanost rodině./// Film trochu připomene Na hraně temnoty a Gibsonovo odhodlání získat spravedlnost a co se týče změnu charakteru podobají Tři dny se lehce Ctihodnému občanovi Butlerovi, který se před ničím nezastavil. Taťka John je však spořádaný učitel a dělá mu problém ze zbraně skutečně vystřelit. A spíše než na Dextera si hraje na nevinného otce, co pravidelně chodí se synem na hřiště, ale..:)/// Haggis tentokrát nenabízí vážná témata, drží se spíše hesla „zoufalá situace si žádá zoufalé řešení“. A tak se z filmu stává Prison break. John si na zeď nalepí mapu města, fotky… No však to znáte. U jeho plánování se ale pobavíte, např. když sleduje videa na netu, jak vyrobit zlodějský klíč, kupuje si drogy, jen aby zjistil, kdo mu udělá falešné pasy a hledá s obyčejným digitálem skulinu, jak proniknout do věznice./// Zhruba po hodině se stává film drsným akčňákem, díky čemuž zapomenete na poněkud vlažnou první část. Honička v nemocničních výtazích je výbornou demonstrací skvělé kamery a svižného střihu. Haggins nás nenechá vydechnout ani na chvíli - až si totiž budete myslet, že je klid, způsobí vám menší infarkt myokardu. A když to vypadá, že film už končí, přichází další drama na letišti. Crowe podává nadstandardní výkon, takže bez újmy přetrpíte nasládlé scény. A místy se do toho možná tak ponoříte, takže až někdy na ulici uvidíte Prius, popřemýšlíte, čí asi tak je:). Škoda, že Neeson nedostal víc prostoru. Potěšila mě A. Hindsová (bachařka z Prison breaku, uklízečka z Weeds), která dokázala, že umí i vážné role./// Tři dny zbývají ke svobodě Lary. Není to však film, kde by čas nemilosrdně odpočítávaly hodiny. Na ně se možná v první části podíváte vy, protože Haggis předkládá poměrně rozvláčný scénář a pomalé tempo, nahrává tomu i jemná Elfmanova hudba. Potom si režisér však uvědomí, co chce, a přepne do akčního módu a vy se připoutejte, ať při té jízdě nevyletíte ven!(20.1.2011)

  • Segrestor
    ****

    Při sledování tohoto filmu jsem prošel několika změnami duševního rozpoložení asi jako žena v šestinedělí. Nejdříve jsem se ptal sám sebe, jak dlouho se ještě budu nudit. Naštěstí ale Croweho manželku zavřeli, aniž bychom se zaobírali nějakým monstrprocesem, takže film se přehoupl do své svižnější poloviny. Lehce natěšenou náladu střídal pocit nepochopení, kdy jsem se musel zaobírat Croweho zdary a nezdary při shánění falešných dokladů a vůbec jeho cestě k vysvobození manželky. Připadalo mi to, jakoby film nevěděl v jaké rovině se chce pohybovat. Jestli nás zadusí hutnou atmosférou psychologického dramatu opuštěného táty se zamlklým chlapcem na krku nebo strhujícím thrillerem o jednom boji proti nespravedlivé soudní mašinérii. Ovšem přesto všechno jsem se nějak prokousal k závěru, kdy mi poprvé Elizabeth Banks způsobila ztopoření chloupků na těle, svou sebevražednou tendencí v momentě kladení filozofické otázky, zda má svoboda cenu bez svého syna. Malá přestávka, dotek malíčků manželů a jede se dál. Nakonec se tedy film takříkajíc povedl. Přes několik nešvarů mu dokážu odpustit a klidně jej doporučím někomu dalšímu. Líbit se bude zvlášť těm, kteří mají Uprchlíka ve své topce...(16.5.2011)

  • robbiee
    ***

    [imdb: 7.4/10] | me: Vynikajúco vystavaný film, ktorý však svojou záverečnou časťou celé predchádzajúce snaženie búra. Film má od začiatku správnu gradáciu a napätie, ktoré je postavené na neistote, strachu a odhodlaní. Russel pôsobí presvedčivo zúfalo vzhľadom k danej situácii a jeho zúfalosť ho tlačí k činom hodných prvotriedného gangstra. A tu prichádza prvý konflikt - učiteľ vs. bad-ass v jednej osobe. Otázka je do akej mieri je možná takáto transformácia. Čo a hlavne ako dokáže človek, ktorý držal v ruke do svojich päťdesiatich rokov len kriedu urobiť? Lenže to by sme mohli nechať ešte tak, keďže to celé dianie posúva dopredu a posilňuje nádych filmu. To podstatnejšie je to čo prichádza vo finálnej fáze. Poviem to takto: Prison Break (I) to nie je a hoci by sa dal filmu odpustiť aj nelogický prístup k cukrovke, to čo odpustiť neviem je hollywoodsky naháňačkový scenár "posilnený" sentimentom a láskou (ktorá prekoná všetko) a neoddeliteľnou zhodou šťastných náhod, ktoré vedú k vysnívanej ceste. To čo film celý čas budoval v samom závere rúca svojou gýčovitosťou (typického hollywoodu obohateného o scény znovunájdenia vzájomnej dôvery). Pravidlá o ktoré sa celý plán opieral sú porušené a napriek tomu je všetko prekvapivo plynule a "happy". Práve to mi vadilo. Chcelo to vniesť do záveru trošku viac reality a udržať tak film v medziach do vtedy vybudovanej atmosféry neistoty až do konca.(24.2.2011)

  • choze
    ****

    Trochu nešťastně rozkročeno mezi thrillerem, dramatem a romantikou, kdy nic nejede naplno a výsledkem je trochu roztahaná, ale pořád slušná podívaná. Crowe nikdy nepatřil k mým oblíbencům, ale musím mu přiznat, že dlouhodobě seká jeden kvalitní film za druhým.(19.2.2011)

  • zelvopyr
    ***

    Pohádka o tom, jak se vidí každý pořádný chlap :-)(4.7.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace