Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Cyril, Bruno a Aneta jsou sourozenci ve středním věku. Když byli Aneta s Brunem ještě malé děti, jejich rodiče se zabili při autonehodě a nejstarší Cyril se o ně postaral. Tato skutečnost vytvořila mezi nimi silné pouto. Cyril je soudce, který v tom takzvaně umí chodit. Má přátele mezi politiky, je bohatý a korupce je jen slovo. Aneta je svobodná televizní reportérka, která je právě zamilovaná do svého nového přítele Alana, a protože má skoro naivní představu o tom, jak by svět měl fungovat, nelíbí se jí jak Cyril zneužívá svého postavení. Bruno, naopak, je poněkud zakřiknutý. Jako jediný z nich žije v manželství a vychovává pubertální dceru. Ve volných chvílích sleduje na internetu striptýzovou tanečnici Tali. Sourozenci každoročně společně jezdí na hory. Ani letos tomu nebude jinak, ale přeci jen něco jinak je. Bruno se nedávno dozvěděl, že trpí nevyléčitelnou chorobou a moc života už mu nezbývá. Cyril se tedy rozhodne jejich každoroční výlet pojmout trochu jinak. Má to být něco jako dárek na rozloučenou pro umírajícího Bruna. Cyril se rozhodne, že pojedou do nejluxusnějšího hotelu v Tatrách a jako bonus pro Bruna zaplatí i striptérku Tali a doufá, že si to s ní bratr užije. Nesmělý Bruno z toho evidentně není ve své kůži, ale Cyrilovi se neodporuje. To vědí všichni tři. I když to Cyril asi myslí dobře, jeho povýšené chování sourozenci těžko snáší. Bruno se nedokáže chovat podle Cyrilových představ, a tak se Cyril jednoduše rozhodne, že si Tali nechá pro sebe. Nakonec si ji vlastně zaplatil, takže co by řešil. Tali to není proti mysli. Je jí vlastně jedno, kdo jí dopomůže k životu, jaký si představovala. Po telefonu se rozchází se svým přítelem Reném, který s Cyrilem tento obchod uzavřel. René si to však nechce nechat líbit a rozhodne se, že dá Cyrilovi za vyučenou. Dokonce ho chce zastřelit... (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (773)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Špatný film za jednu a půl hvězdy zaokrouhlené dolů. Není to ovšem vina režiséra, ale scénáristy. Nezajímavé a nesympatické postavy plácají nesmysly, chovají se buď jako hloupí idioti nebo hloupí rádoby drsňáci... A to je celé. Ta hvězda patří Táně Pauhofové (a může za ni hlavně můj prachsprostý chtíč), zbytek Tomáši Bařinovi a hudbě. Jinak zklamání. Počkat, počkat... Zklamání? Něco, od čeho jsem nic nečekal, by mě snad ani zklamat nemělo, ne? A přece! ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Těžké váhání mezi 2 a 3*. Na jedné straně pěkná kamera, dobré herecké obsazení a několik povedeneých momentů. Na té druhé vcelku banální děj (nekritizuju zápletku, z té se totiž dal vytěžit skutečně výborný a silný film) a nejistota, co že to má vlastně být za žánr - lidová komedie, dojemné drama, společenská kritika...? Ono to sice tak nějak funguje ve všech těch směrech, o něž se to pokouší, ale jako celek je to smutně nevýrazné a i nekonzistentní. Protože to prostě nejede naplno v žádném ohledu. Neškodné a neobjevné nic, v němž vyniká jen Donutil. Ten tu svou karikaturu arogantního egoistického zhýralce uchopil za správný konec, bohužel ale ve filmu, kde taková postava vyznívá jinak než by (asi) měla. 50 % ()

Reklama

Flakotaso 

všechny recenze uživatele

Přímo při sledování mi ten film nepřišel zas tak špatný. Problém ovšem nastal bezprostředně po shlédnutí - prostě dokonale vyšuměl a mě z něj nezůstal v hlavě jediný pocit. Bařina mě zklamal, po výtečných prvních Bobulích jsem očekával, že udělá další progres, ale stal se pravý opak. Román pro muže je ukázkový příklad suše zrežírovaného filmu, téměř bez jediného nápadu nebo pokusu oživit už tak chudý příběh. Několik dějových linií zůstalo podivně nerozvinuto, nebo byly úplně stupidní - viz. scéna s pistolí a melounem - to mělo být vtipné, překvapivé? Co se týče herců, Donutil na mě působil jaksi nepřirozeně a Vladyka je prostě Vladyka. Co naplat, ještě že je tu dvojka Budař a Pauhofová. ()

Hellboy odpad!

všechny recenze uživatele

Román pro muže je odpudivý film. Nevím přesně, do jaké míry obviňovat Tomáše Bařinu, protože Michal Viewegh podle své knižní předlohy sám psal scénář, každopádně režie je mizerná, nenápaditá a dává slovu rutina zcela nový rozměr. Scénář zase nese neklamné příznaky nemoci zvané scenáristická impotence. Tohle veledílo je další ukázkou nesmírně zajímavého, ale bohužel vůbec ne raritního jevu komediálního filmu, který vůbec není vtipný. Značného množství zamýšlené komiky je zde dosahováno sprostou mluvou, a je mi jedno, jestli je v knize sprostých slov více. Stavět "vtipy" na sprostých slovech je hrozně ubohé a celkově by si "komické situace" z filmu zasloužily pořádný rozbor. Ten by sice pravděpodobně odhalil něco nehezkého o Vieweghově povaze, ale vlastně by to bylo nehorázné plýtvání časem. Co příběh? Postavy se po zbytečném úvodu potácí odnikud nikam, nedochází k žádnému vývoji ani v jejich charakterech, ani v ději. Ze zajímavých typů (zkorumpovaný soudce, umírající člověk) se spisovatel/scenárista ani nepokusil vykřesat nějaké zajímavé situace. A je příznačné, že film nijak nekončí... Reportérka Aneta chvíli pracuje na odhalení špinavostí ve vládě, ale pak na tento motiv Viewegh asi zapomněl. O linii s Janem Budařem a Filipem Čapkou se ani nebudu vyjadřovat. Snad jen postava Miroslava Vladyky dojde k jakémusi konci. ____ První polovina, přesně 50. minut, se odehrává na cestě na hory, přičemž je to tak zdlouhavé, nudné, a prošpikované trapnými "dialogy jako ze života", že jsem v jednu chvíli uvěřil, že tam snad nikdy nedojedou a celý film se bude odehrávat na cestě. Nicméně tam nakonec dorazí a druhá půlka se odehrává v tatranském hotelu. Tam se naplno rozjede oslava "luxusu", kterou prezentuje bohatá hlavní postava v podání Miroslava Donutila. Ten hraje svou odpornou postavičku tak přesvědčivým způsobem, že si bude divák po pár minutách přát, aby mu na hlavě přistálo 16 tunové závaží. Slyšet ho pak citovat Oscara Wildea ("Mám velmi jednoduchý vkus. Spokojím se vždy s tím nejlepším.") je skutečně na pěst, která ale samozřejmě směřuje na Viewegha. Donutilova postava bude působit na obecenstvo asi dost schizofrenním dojmem, jelikož je bohatá, což jí prostě cílové publikum bude závidět, zároveň je to odporný charakter. Jak se s tímhle asi divák vyrovná? Román pro muže je filmem, který potvrzuje českou malost, jakkoliv tento termín nemám rád. Jak jinak si vysvětlit plivnutí do jídla? Nadšení pro pětihvězdičkový hotel? Obyčejné krámské (abych citoval Siegfrieda Kracauera) se dojmou, zasmějí se, popláčou si a budou závidět, jen aby se nakonec ujistily, že za peníze si člověk štěstí nekoupí, a po promítání se rády vrátily do svých mizerných životů. Hnus. Jo a film je prolezlý product placementem, ale to je dnes tak běžná věc, že nemá cenu se nad tím pozastavovat. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Za určitých okolností by z toho možná šlo vykřesat i slušné drama, jenže pokud chce někdo prodávat lidskou aroganci a bezbřehé hulvátství jako komedii, nemám slitování, přestože Donutil přesně pochopil co a jak zahrát. Je mi šoufl z toho, co je současným etalonem ‚lidové zábavy‘. Bylo mi ještě trapněji, než u Románu pro ženy, avšak tentokrát nikoliv pro to, že jsem chlap, nýbrž za pana scénáristu samotného, protože jestli jeho svět vypadá takhle, upřímně jej lituju. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (14)

  • Výlet ve filmu se odehrává v Tatrách místo Dolomit, jak je tomu v knize. Tatry byly zvoleny proto, že jsou levnější. (zdeny99)
  • Na začátku filmu se z úst Cyrila (Miroslav Donutil) dozvídáme, že na Šumavě se už lyžuje, což znamená, že je začátek zimy. Při vyzvedávání Tali (Tatiana Pauhofová) při cestě do Tater je však v trávě před barem možné vidět rozkvetlé pampelišky, které na začátku zimy nerostou. (chicotomas)

Reklama

Reklama