Režie:
Matthew ParkhillHrají:
Stephen Moyer, Luis Guzmán, Rachelle Lefevre, Ed Quinn, Lorna Raver, Marisé Alvarez, Alfredo De Quesada, Cordelia González, Jon Bailey (vypravěč)Obsahy(1)
Rozvedená Mary Kee je vystrašená telefonáty od neznámé ženy. Když neznámá sdělí, že je z minulosti, Mary se pokouší kontakt ukončit. Volající se však nedá odbýt a chystá děsivou pomstu. (LIVINGDEAD)
Recenze (63)
I když námět sliboval celkem originální hororovou podívanou, rozhodně jsem čekal větší zábavu. Víc než půlka filmu je nudná výplň, kterou jsem prozíval. Obzvláště bych ze scénáře vyškrtal všechny výstupy s tyranizujícím exmanželem, které tu byly jenom proto, aby se stopáž natáhla do celovečerní délky. Naopak výborných je posledních 10 minut. Konečně nakopnou to bídné tempo a gradují do skvělého, překvapivě úderného finále. Právě za to přidávám hvězdu navíc, jinak když snímek vynecháte, o nic nepřijdete. ()
MOŽNÉ SPOILERY 3/4 filmu je to nějaká pošahaná verze Frekvence (+ jiných filmů), kterou to připomíná fakt hodně, jenže je to podané chladně, nudně a bez atmosféry. Ta poslední čtvrtina sice pořád připomíná Frekvenci, ale o něco míň a spíš tam rozjíždí jiný a poměrně zajímavý nápad. Sice bych se vsadil, že i ten Parkhill odněkud sebral, ale aspoň to ten film konečně oživilo. Ale taky je nutné přiznat, že má Parkhill štěstí v tom, že si nemůžu vybavit odkud, jinak bych byl asi kritičtější. Ačkoli to má mrazivé momenty a ten závěr je jakž takž napínavý, stejně tomu nedám 3*. Ani slabé. Když se nad tím zpětně zamyslím, nechápal jsem (a nelíbil se mi) ten divný temný filtr a navíc se obávám, že i The Caller bude tím hororem, na který si za čas už ani nevzpomenu. Btw bůhvíjak psychologický ten film není a ten žánr by tu rozhodně neměl být na první místě - kvůli tomu jsem tak trochu naletěl. Lepší 2* ()
Na prvý pohľad vcelku originálny hororový thriller... naozaj však iba na prvý pohľad, lebo to, čo sa spočiatku javilo ako ďalšia z nekonečnej plejády novodobých duchárin sa po chvíľi vyvinulo v jasnú vykrádačku výbornej Hoblitovej Frekvencie z roku 2000, v ktorej sa James Caviezel prostredníctvom starej vysielačky rozprával so svojím, 30 rokov mŕtvym otcom a tým, že spoločnými silami menili minulosť sa pozmeňoval aj vzhľad prítomnosti, pričom na päty im šliapal nebezpečný šialenec. The Caller je de facto presne to isté, len v trochu inom obale, pričom sa tu objavujú aj niektoré takmer navlas rovnaké (okopírované) momenty, ako je napríklad hlavná hrdinka, rozprávajúca sa cez aparát so sebou samou v detskom veku. Napriek nulovej osobitosti a invencii mi však The Caller v danej chvíľi padol celkom vhod a objektívne vzaté ide o jeden z najlepších hororov roku 2011. ()
Já bych netvrdil, že tenhle film něco přímo kopíruje, i když samozřejmě námět mimočasové komunikace už několikrát zfilmován byl (vzpomeňme třeba výbornou Frekvenci). Tenhle snímek jde ale vlastní cestou, ten mimočasový prvek v něm působí velmi nenuceně, přestože se jedna o docela těžký kalibr. Film je dobře natočený, má spád a doprovází ho podmanivá hudba, takže děj diváka vtáhne naplno, na čemž má zásluhu i skvělé herecké obsazení (především Stephen Moyer se před kamerou doslova vyjímá :-)). Film obsahuje i několik silných scén (pozor SPOILER – potrestání Mary Lee opařením horkou vodou) a i samotné finále je navýsost delikátní. Mně se to prostě líbilo. A hodně. ()
Výborný mysteriózny thriller s originálnym nápadom, nechápem to podhodnotenie. Volať niekomu z minulosti a tým, že dotyčný má všetky časové vlákienka vo svojej moci môže svoju obeť z budúcnosti vydierať, je naozaj nevídané a nie je veľa podobných filmov. Mám rád "hrátky s časom" takže tu som si pekne zgustol. Nechýba ani napätie, gradácia atmosféry, zaujímavý dej a na hlavnú herečku sa neskutočne dobre pozeralo, preto u mňa spokojnosť. 75/100 ()
Galerie (24)
Photo © Samuel Goldwyn Films
Zajímavosti (2)
- S rolí filmové Mary Kee (Rachelle Lefevre) byla v počátcích spojována herečka Britany Murphy. (Conspi)
Reklama