Reklama

Reklama

Havajský právník Matt King se právě dozvěděl, že se jeho žena Elizabeth, která už několik dní po nehodě při jízdě na motorovém člunu leží v kómatu, nemá šanci uzdravit a je třeba ji odpojit. Matt musí tuto hroznou zprávu říci i svým dvěma dcerám, desetileté Scottii a sedmnáctileté Alex. Aby to Matt neměl moc jednoduché, musí ke všemu ještě řešit prodej rodinného majetku, rozlehlých pozemků, které rodina zdědila po svých havajských předcích. Matt, jenž se musí sám s informací o odpojení své ženy vyrovnat, se rozhodne přivézt z internátu Alex. Ke svému zděšení zjistí, že se dcera na internátu opíjí a užívá drogy. Přesto jí však vše řekne a čeká, že mu Alex s řešením pomůže. Zpráva o blízké smrti matky je i pro Alex šok a dívka v rozrušení Mattovi prozradí, že ho Elizabeth podváděla. Matt i Alex se rozhodnou milence Elizabeth najít. Aniž si to Matt uvědomuje, právě hledání milence Elizabeth mu pomůže sblížit se s jeho starší dcerou. Alex si sice do domu přivede svého přítele Sida, ale tento zprvu nesnesitelný teenager se postupně srovnává a nakonec se i on ukáže jako dobrá opora jak pro Alex, tak i pro samotného Matta. Mattovi s Alex se skutečně podaří Elizabethina milence Briana najít. Matt po něm chce, aby se šel s Elizabeth rozloučit dřív, než ji on nechá odpojit. Následně Matt za pomoci lékařů vysvětluje malé Scottii, že její matka musí umřít… (TV Prima)

(více)

Videa (22)

Trailer 2

Recenze (604)

POMO 

všechny recenze uživatele

Keď mám silný príbeh, nepotrebujem ho umiestňovať do prostredia Havaje. Ináč príjemné nahliadnutie do rodinných vzťahov medzi tatkom a dcérami, a do ich lúčenia sa s umierajúcou matkou. Trocha dojatia, trocha úprimnosti, trocha humoru. Všetko decentne a citlivo podané, ale ničím výnimočné, bez prekvapení či väčších zdramatizovaní. Na štyri hviezdičky film vyťahuje Clooney s jeho rolou na telo, a tiež postava Matthewa Lillarda, ktorá je asi najsvetlejším a najživším prvkom filmu. Bokovka bola väčším "zjavením" a zanechala výraznejšiu stopu. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

"Haló tady Clooney, víte, ona ta smrt není jednoduchá věc, hlavně když máte dvě zdravé děti, miliony na kontě, barák na Havaji a ženu, co vám z nuda zahejbala s realitními makléřem..." -- "Já vím, Georgi, ale už mi nevolejte..." Terapeuticky bezzubý a emocionálně instantní produkt otupělý a neschopný si připustit, že skutečná důstojnost smrti ve filmu vypadá trochu jinak než tahle předžvýkaná hřejivá road movie, které absolutně chybí cokoli hořkého a realistického... Mrzí mě, že to musím napsat, ale Clooney je tak trochu Jeckyll a Hyde současnosti - na jednu stranu bystrý kritik současné společnosti, na druhou stranu inženýr lidských srdcí ve službách kapitalistického realismu. Děti moje jdou i přes pár pěkných scén (dialog Clooney - dcera v bazénu či scéna u manželčiných přátel) mimo mě podobně jako Lítám v tom. S filmem, kde v potencionálně nejsilnějším dialogu otec-dcera nahradí tátu rodinná terapeutka, není podle mého vše v pořádku. Ani se světem, který se nad tím dojme. Můj boj. ()

Reklama

H34D 

všechny recenze uživatele

Descendants jsou jasnou ukázkou, že i alternativní postupy konverzačních, lidských dramat se v dnešní době dokáží až překvapivě nepříjemně zařadit do tuctového mainstreamu a tím tak nějak pošlapat jinak pěkně se rýsující jinakost. V centru máme vyzrálého otce, který se musí vypořádávat s nelehkou životní situací a skutečně, rodinné hodnoty se dostávají pekně do popředí, vztahy se utužují, emoce v decentním hávu působí a postavy, ať už díky scénáři, či hercům, působí za každé situace velice živě a lidsky. Je to však právě nějaká uhlazenost, či přílišná otupělost hran, které servíruje zkrátka to, co je třeba, to co se sluší a nic víc. Prostředí havaje a tučné konto hlavní postavy ubírá na hořkosti, vtipu je také málo - kouká se na to příjemně, nenáročně, ale na "Oscarový film" se to dá příliš jednoduše spláchnout. 7/10 ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Skákal pes přes oves přes zelenou louku......Říkáte si, že jsem se definitivně pomátl?! To již dávno, nicméně tímto jsem chtěl pouze říci (poukázat na to), že to, co je milé a hodno obdivu u 4 letého děcka, působí (jemně řečeno) poněkud rozpačitě u renomovaného herce (režiséra). The Descendants jsou dalším potvrzením (si) faktu, že tato (apod. témata) za velkou louži nepatří, čti neumí je (všechna čest všem vyjímkám). Chtělo by to mít „koberečkové“ ambice a jít cestou „nezávisláku“, zůstává však u tuctové (mainstreamové) (pod)průměrnosti. Víc se mi ani nechce rozepisovat, snad s dovětkem, že osobně by mě ani nepřekvapilo, kdyby to (alespoň v nějaké kategorii) cinklo. Pouze by to podtrhlo zaoceánský pohled na dané téma. Na jedno ocenění však snímek aspiruje (to bych mu zase křivdil). NEJotravnější a NEJnepřirozenější (to včetně napsaných replik a následného podání) s dovětkem: nikdy bych si nepomyslel, že tato slova vyřknu zrovna ve spojení s G. Clooneym, ale tohle bylo scénáristické, režijní a hudební Waterloo, jehož 70min sledování mě stálo 5 let života. Na zbytek jsem neměl dostatek sil. Zase tak otrlej (jak jsem zjistil) nejsem! Když už si někdo (kdokoliv) k zfilmování vybere takovéto téma, musí zákonitě počítat s tím, že jeho snímek bude podroben nejednomu zevrubnému srovnávání. O to víc záleží na následném zpracování. A výsledek? Tentokrát bych si vypomohl názvem jiného snímku. Georgi (resp. Sašo) vypadá to, že jste (v tomto případě) byli http://www.csfd.cz/film/32453-u-konce-s-dechem/ Typický příklad toho, jak nenaložit s daným tématem a polehčující okolností nemůže být ani fakt, že mnohé tvůrce by daná látka sváděla k (ještě) většímu patetizování (když pominu samotnou skutečnost, že to není hlavní úskalí snímku). WTF, to má být jako omluva (čti alibi)?! P.s. upřímně řečeno, snímku dvakrát nepomáhá ani skutečnost, že je zasazen do „prosluněnných palmových pláží“. Při těch „překrásných záběrech na místní krajinu (stejně jako srdceryvných scénách (roz)loučení se protknutých libozvučným vybrnkáváním“) jsem si více než jen pohrával s myšlenkou prohnat si kulku hlavou (resp. vydloubnout oči a propíchnout ušní bubínky). Ne, nejsem cynik, nechám se občas dojmout, ale ne za každou cenu! Anebo možná jsem.... Sašo, zkus se (propříště) zavřít (min na měsíc) doma a jako „studijní mat.“ stále dokola sjíždět http://www.csfd.cz/film/253275-biutiful/ či http://www.csfd.cz/film/159-magnolia/ Třeba potom natočíš (znovu) i něco podobného jako hořkosladkou http://www.csfd.cz/film/134519-bokovka/ ze života nebo Ti definitivně jebne a dočkáme se třebas žánrové lahůdky ve stylu Roba Zombie(ho). Ať tak či tak, v obouch případech to (pro nás diváky) bude výhra! P.p.s. zajímalo by mě, zda i knižní předloha dosahovala „vysoké kvality“ filmového zprac. nebo se chybička vloudila až při následném nešťastném zásahu scénáristického dua Saša Payne – J. Rash. Něco mi ale říká, že pídít se potom (tentokrát) raději nebudu..... ()

BadoXXII 

všechny recenze uživatele

Tento film ma definitívne utvrdil v tom, že George Clooney je pán herec a zaslúži si byť v mojej topke. Dakedy som ho vôbec nemusel, ale už vo viacerých filmoch bol hlavným charizmatickým ťahúňom. Deti moje sa po filme 50/50 pozerajú na vážnu trúchlivú tému podobne a to láskavo a s humorom. Silný príbeh, dobrí herci, pekné prostredie, emócie, nadhľad a moja spokojnosť. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (17)

  • Alexander Payne si scénář z velké části napsal sám. Částečně se však inspiroval románem „The Descendants“ autorky Kaui Hart Hemmingsové. (Terva)

Související novinky

Další Spidey s hromadou starých známých

Další Spidey s hromadou starých známých

12.10.2012

Marc Webb se chvíli cukal a tvrdil o pokračování Amazing Spider-Mana to samé, kvůli čemu Rupert Wyatt nechal plavat Dawn of the Planet of the Apes – že na natočení kvalitního sequelu není dost času a… (více)

Reklama

Reklama