poster

Vendeta

Drama / Thriller

Česko, 2011, 86 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Kryšpín
    **

    Trailer na Vendetu mě nalákal na úplně jiný film, než jsem pak ve skutečnosti viděl (trailer by neměl jen ukázat to nejlepší z filmu, ale i říct částečně, o čem vlastně je). Proto ze sálu budete odcházet zklamáni, i když v sobě ponesete střípky v podobě dobré kamery nebo některých dobře zahraných scén, ale první půl hodinu jsem si říkal: Co to sakra... Jsem na správném filmu, vždyť na tohle mě trailer nelákal.(5.11.2011)

  • Houdini
    ***

    Český Lev 4 nominace: Herec HR - Ondřej Vetchý, Herec VR - Oldřich Kaiser, Kamera, Hudba(4.3.2012)

  • boshke
    **

    Hloupé a béčkové to bylo až běda, to jo. A víc se mi snad o tom ani nechce rozepisovat... 50%(8.3.2016)

  • Faustka
    *

    Co to mělo být..!? Vendeta batolete. Scénář totálně selhal. Emocionální vypětí Ondry Vetchého na mě působí dojmem bezbranného staříka, jemuž přijdou starostlivé dětičky odpomoct od ubohé částky starobního důchodu. Vendeta má totiž jeden zásadní nedostatek… pořádně nabuzenýho chlapa. Verbale pusť se do nich!!(19.10.2012)

  • Bluntman
    ****

    (52. ZLÍN FILM FEST) Plakáty jsou vyvedeny exploatačně, ale nakonec se před čímkoliv exploatačním uhne, a tak - alespoň to fyzické - násilí nevidíme. Upoutávka zase slibuje žánrovou podívanou, která bude stát na střetu dvou mužů, jejichž konflikt je nějak spojen s událostmi kolem napadení dívky stejně mladými kluky. Ve výsledku se ale jedná o umělecký snímek, jehož propagační strategie odpovídá jednomu z ústředních témat, kterým je manipulace, což se ale na konvence navyklým divákům nezamlouvá. Zatímco před zhlédnutím jsme dostáváli rozporné informace, při sledování jich máme po dobu tří čtvrtin akutní nedostatek. Na místo thrilleru, kde bychom jich měli nadbytek, abychom se mohli strachovat o hrdinu, se tak vzhledem k zvolené strategii jedná v první hodině o psychologické drama. Ve zbylé - necelé - půlhodině, kdy jsme dostatečně informováni, se přechází k překvapivě funkčnímu thrilleru, u kterého je ale relativizováno jakékoliv černobílé fandění kterékoliv ze dvou skupin, protože film až do závěrečných titulků zůstává morálně ambivalentní. Především psychologicky-dramatickou část považuji za formálně nebývale promyšlenou, a to nejenom na poměry debutů či českých filmů, protože vyprávění a styl, charakterizované záměrnými mezerami co do distribuovaných informací či prostorového určení, odpovídá vyšinuté mysli touhou po pomstě popoháněné ústřední postavě. To je zjevné především ze zvoleného ostrého střihu, kdy se skáče v čase dopředu a dozadu, a hudebního leitmotivu, který stírá hranice mezi hudbou a ruchem a který se objeví vždy ve vyhrocené situaci v souvislosti s postavou doktora porušujícího Hippokratovu přísahu. V závěrečném aktu se bohužel sklouzává k midcultovosti (užití Mozartovy hudby), ale sebeuvědomělost v podobě hry s Vendetou, o které se baví dvě postavy, umožňuje pobavený odstup a uznání za experimentování s žánrovými i diváckými očekáváními.(28.5.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace