Režie:
Miloš FormanKamera:
Philippe RousselotHudba:
Thomas NewmanHrají:
Woody Harrelson, Courtney Love, Edward Norton, Brett Harrelson, Donna Hanover, James Cromwell, Crispin Glover, Vincent Schiavelli, Miles Chapin (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Působivý portrét neurvalého, arogantního podnikatele, který záměrně provokuje pokryteckou společnost... Režisér Miloš Forman byl jednou z vůdčích osobností české nové vlny a jeho tři české dlouhometrážní filmy Černý Petr (1963), Lásky jedné plavovlásky (1965) a Hoří, má panenko (1967) patří dnes do zlatého fondu české i světové kinematografie. Víc v Československu natočit nestačil. Politická realita po sovětské okupaci v roce 1968 ho donutila k emigraci. Jako mnoho filmařů před ním (i po něm) se rozhodl uplatnit tam, kde je to nejtěžší – v Hollywoodu. Na rozdíl od mnoha cizinců se mu to skutečně podařilo. Získal dvakrát Oscara za nejlepší režii (Přelet nad kukaččím hnízdem, Amadeus). Vytvořil si pověst svébytného umělce, který nedělá kompromisy a který přitom dokáže svou uměleckou vizi skloubit s komerčními požadavky amerického filmového byznysu. V roce 1996 natočil snad svůj nejkontroverznější snímek, životopis známého pornomagnáta, nazvaný Lid versus Larry Flynt. Jak už název napovídá, osou příběhu je série soudních procesů, v nichž se Flynt snažil (a nakonec toho dosáhl) o důsledné uplatnění svobody slova, zaručené prvním dodatkem Americké ústavy. Forman vytvořil působivý portrét neurvalého, arogantního podnikatele, který záměrně provokuje pokryteckou společnost. Velkou zásluhu na tom má herecký výkon Woodyho Harrelsona v titulní roli, který byl stejně jako režisér Forman nominován na Oscara. Vynikající herecké kreace předvedli rovněž Edward Norton v úloze Flyntova přepracovaného advokáta Alana Isaacmana a zpěvačka Courtney Loveová jako Flyntova láska Althea. Epizodní postavu soudce si ve filmu zahrál sám Larry Flynt. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (490)
Slušně rozjetý film, který mne zhruba od půlky kvůli své pošahanosti a zdrogovanosti začal ztrácet, zpátky to vytáhlo až závěrečné finále. Ano, je to podle skutečných událostí, tak co bych chtěl? Může být, třeba Bronson je film také natočený podle skutečných událostí a dle mého nikdy neměl spatřit světlo světa, protože na něco takového se nikdo koukat nechce. Potěšil Tříska... 70% ()
Courtney Love - fuj, to je něco tak hnusného. Odpornější stvoření, aby člověk pohledal. A teď si představte, že máte s tímto vyfetovaným Glumem strávit 2 hodiny. Hrozná představa a zkažený zážitek. Celý tento film stojí samozřejmě na Harrelsonovi, byl jsem docela zvědavý i na Nortona, ale tomu zde teklo ještě mléko po bradě a byl zde krajně nezajímavý. Bavily mě soudní procesy a hrozně se mi líbil Woodyho projev proti narušení svobody. Ať už vám byla postava Larryho sympatická či ne, tak se mu rozhodně nedají upřít zásluhy na tom, že pánové dnes mohou prohánět hady a dámy bobry u ledasjakého hnusu. Potěšila mě i účast Honzíka Třísky, který dostal tu možnost střelit si do Harrelsona i do Nortona. To se každému hned taky nepoštěstí. Ačkoli je téma velice zajímavé, tak jsem se nějak nedokázal do filmu ponořit. Nabízí rozhodně pěkné momenty, ale jako celek bohužel nestál skoro za nic. S přihlédnutím na zpracování skutečného příběhu a rozšíření mých znalostí, dávám slabší 2 kousky. ()
Jeden z nejdůležitějších a zároveň jeden z nejvtipnějších filmů Miloše Formana. O pornografii tu v žádném případě nejde. Hlavním bodem je tu svoboda tisku a právo vyjádřit veřejně svůj názor bez ohledu na pohoršlivost pokrytecké společnosti. Herecké obsazení brilantní (kromě Woodyho Harrelsona a Edwarda Nortona tu zazáří také Jan Tříska). Nadčasová záležitost, kterou by měli vidět především ti, kteří si ani neuvědomují, že druhým omezují nezpochybnitelné právo vyjádřit svůj názor, ať je jakýkoli. ()
Vynikajúci výkon Harrelsona nič nemení na tom, že film je o jednom veľkom prasákovi a vyšinutom človeku. Ale film je zaujímavý z určenia hranice, kde začína a končí ľudské právo a kde sú hranice morálky. Dnes, zdá sa, už morálka v systéme práva nemá miesto, čo dokazuje aj tento prípad zobrazený trochu s nadsázkou, ale má svoj dôležitý presah ()
Pěkná ukázka té pravé americké svobody. A to si asi dokážete představit, jak to vypadalo v padesátých letech za mccarthismu. Jasně, svoboda každého člověka je vykoupena jeho nesvobodou v určitých věcech, jako třeba že nesmíme nikoho vraždit nebo si dělat, co chceme. Absolutní svoboda je anarchie, ale opak je totalitární vězení. A přestože si dneska kdekdo myslí, jakej byla vždycky Amerika ostrůvek demokratické svobody, tak si uvědomte jedno. V Americe byl nejsvobodnější WASP (bílej anglosaskej protestant) a to hodně dlouho. Černoch, homosexuálně zaměřený člověk nebo žena má mnohem menší práva. Ne ty zaručený státem, ale ty, který vytvářejí obyčejní lidé svým chováním - právnost (pokud se to tak dá nazvat). A nedej bože, že by to byla černá lesbička. Dnes je podle mě Amerika mnohem nesvobodnější, než třeba naše země za totality. Důvod? Možná, že si každej až tak moc hledí svých vlastních soukromých práv a jejich obhájení, že v důsledku zapomíná a omezuje práva všech ostatních víc než kde jinde (odosobnění). A Larry Flyntovi, aspoň podle tohoto filmu, šlo o právo všech, i když mi připadlo, že to později dělal už jen proto, že měl tvrdou hlavu a nechtěl ustoupit. Anebo se jen pletu. ()
Galerie (34)
Zajímavosti (43)
- Pro roli Larryho Flynta (Woody Harrelson) byli zvažováni i Tom Hanks a Bill Murray. Ten ale Formanovi údajně ani neodpověděl. (don corleone)
- Závěrečná řeč právníka Alana Isaacmana (Edward Norton) byla doslovně převzata ze závěrečné řeči skutečného Isaacmana. (Kubrickon)
- Postava hollywoodského soudce Thomase Alvy Mantkeho (D’Army Bailey) je směsice mnoha soudců a scenáristé se jej rozhodli pojmenovat po jednom ze svých přátel. (Dr Lizal)
Reklama