Reklama

Reklama

Walt Disney dlouhodobě usiluje o filmová práva k psanému románu Mary Poppins. Opakovaně žádá jeho svéráznou autorku P. L. Traversovou o setkání, ale ta hollywoodského velikána po celá léta úspěšně odmítá, stejně jako udělit mu souhlas k právům na její milovanou postavu a knihu. Protože si ale uvědomuje, že prodejnost jejích knih klesá a budoucnost je nejistá, v roce 1961 se setkáním souhlasí. Vzniká tak dvoutýdenní dobrodružství, které nakonec vyústí v zahájení prací na zbožňovaném a mnohokrát oceněném filmovém fenoménu Mary Poppins. Během těchto dvou krátkých týdnů se Walt Disney v maximální možné míře snaží vyjít Traversové vstříc. Vyzbrojený nápaditými storyboardy a veselými písničkami od talentovaných bratrů Shermanových na ni podniká doslova frontální útok, ale spisovatelka se jen tak nevzdává. Zanedlouho Disney zklamaně sleduje, jak její odhodlání mu práva neposkytnout jen sílí a ta se mu tak i přes jeho snahy stále více vzdalují. Teprve ve chvíli, kdy se v duchu sám přenese do svého dětství, je schopen začít chápat démony, kteří spisovatelku pronásledují, a společně vypustí Mary Poppinsovou na svobodu, aby společně vytvořili jeden z nejpůsobivějších filmů filmových dějin. (Falcon)

(více)

Videa (34)

Trailer 1

Recenze (331)

Matty 

všechny recenze uživatele

Kdo z ústředního duelu vyjde jako vítěz, je zřejmé již z faktu že film produkovalo studio Disney, které námět využilo k laciné propagaci vlastních hodnot a výrobků. Sebe-oslavnému tónu jsou podřízeny veškeré příběhového nuance i charakteristika postav. Informace, jež nezapadaly do předpřipravených škatulek pro Walta Disneyho (stále usměvavý, do morku kosti pragmatický all american man) nebo P. L. Traversovou (upjatá ctitelka viktoriánské morálky), zůstaly jednoduše opomenuty. Z filmu se tudíž nedozvíme, že Traversová byla neortodoxní bisexuálkou oddávající se zenovému buddhismu a na přetřes pochopitelně nepřichází ani Disneyho šovinismus a anti-semitismus. ___ Snaha zoufalé spisovatelky sabotovat svou přítomností americkou premiéru toho, v co Disney proměnil její knihu, je prezentována jako humorná epizodka, která nejenže nemohla nijak ohrozit úspěch pětioscarového filmu, ale navíc vedla ke stěží uvěřitelnému autorčinu prozření. Cynickým divákům nedává Hancockova variace na romantické komedie (ve které logicky absentuje sex) jinou možnost, než ženiny slzy ve finále interpretovat proti srsti jako projev bezmoci nad její prohranou bitvou s mediálním konglomerátem. Přijde mi zvláštním způsobem zvrácené, když navenek hřejivý film pro celou rodinu bez uzardění tvrdí, že je v pořádku, znásilní-li mocné studio kvůli vyšším výdělkům jednu tvůrčí vizi. Výsledkem přece byl dodnes milovaný film, tak proč se zlobit. ___ Nehledě na neférové rozložení sil, vedoucí nás v rozporu se současnou náladou ve společnosti k tomu, abychom fandili zámožnému kapitalistovi, Pan Bank není filmem, který by se v jakémkoli ohledu čímkoli vymykal. Snaha oživit interiérové drama s přepisováním scénáře flashbacky dojíždí na nesystematické využívání těchto skoků v čase (vzpomínání není „spouštěno“ přítomným děním) i na jejich nadměrnou sentimentalitu a vizuální kýčovitost (která oproti takovému Válečnému koni není sebe-uvědomělou připomínkou toho, jak vypadala technicolorová melodramata). Hledání paralel mezi postavami reálnými (rodiče Traversové) a fiktivními (hrdinové knihy) je stejně nucené a rádoby objevné jako v biografickém Hitchcockovi a celá dějová linie z minulosti tak působí nadbytečně a pouze zdržuje vyprávění. ___ Emma Thompson působí znuděněji, než její postava vyžaduje a Hanks hraje natolik zidealizovanou a instantně pomilováníhodnou verzi Disneyho, že jenom čekáte, kdy kolem něj začnou tančit a zpívat animované květiny. Herecká a režijní vyprázdněnost filmu, který dokáže – oproti filmové Mary Poppins – o síle imaginace jenom mluvit, kulminuje v jedné z posledních scén, ve které jsme na zázračnou charakterovou proměnu spisovatelky upozorněni tím, že žena na sobě má šaty hřejivějších barev a sedí v místnosti zalité světlem. Mraky odtáhly, po dešti přichází slunce a my můžeme z kina odejít s pocitem, že je vše takové, jaké by si to pan Disney přál. 50% Zajímavé komentáře: xxmartinxx, ScarPoul ()

classic 

všechny recenze uživatele

Patrí Tom Hanks do starého železa? Ešte nenastal jeho čas,snaží sa,čo mu scenár stačí,aby sa previedol ako za starých čias,keď mu v 90-tych rokoch plátno bolo naklonené pre vynikajúce charaktery,ktoré mu prinášali úspech... Zahrať oscarového velikána Walta Disneyho s viac ako 20 oscarmi na čele, nie je jednoduché aj pre herca formátu Toma Hanksa s dvomi oscarmi na konte.Možno,ak by bol projekt o životopise Walta Disneyho v podaní Hanksa,mohol by sa viac ponoriť do postavy,tak by to mohlo vyzerať inak?Kto vie,či by sa na to hodil,Hitchcock s Hopkinsom nedopadol tak ako sa na jeho fyzickú podobu patrilo... Walta hrá určitú chvíľu,nie je mu venovaný veľký priestor,sily si rozložil na Kapitána Phillipsa,kde sa snaží až,až,ale filmové ceny výraznejšie nezaznamenal,maximálne pár nominácii... Pozornosť strháva na seba Emma Thompson,ktorej P.L Travers začína byť neoblomnou autorkou známeho románu Mary Poppins,ktorú pozvú do Hollywoodu,aby im predala práva na sfilmovanie do podoby muzikálu s budúcimi oscarmi v talóniku. P.L.Travers má samozrejme svoju minulosť,ktorá ju ťaží na duši z príhod v detstve s fotríkom Traversom Golfom,ktorej bol oporou,no nebol oporou samému sebe,podľa neho má v skutočnosti meno Ginty Golf, z čoho si spravila pseudonym,ktorý spomínam pár viet vyššie. Colin Farrell je vo flashbackoch Emmy Thompson pripomínaný v rôznych scénach,ktoré jej ho pripomínajú v nadvädzujúcich,kde sa dohadujú ako by mala vyzerať podoba filmu... Autorka je tvrdohlavá osobnosť,ktorej sa takmer vždy niečo nepozdáva v konceptoch návrhoch scenáristu Dona Dagradiho a dvoch autorov hudby,bratoch Shermanovcov... Pokiaľ dospejú k záverečnému zhodnoteniu,utečie pomerne veľa času,že medzitým nie je nič extra zapamätania hodné,alebo jej osobný šofér v podaní Paula Giamattiho je určitou oporou v konverzáciach,pri ktorých sa môže vyrozprávať flashbacky sú spravené s noblesou a citom a s kvalitným vizuálom. Doba,kostýmy,kamera,hudba a výprava je vynikajúco zachytená,nič by som nevytkol. Saving Mr.Banks pôsobí ako knižka s obrázkami pre najmenšie deti,ktoré v celosti neprinášajú niečo prínosné,čo by som si vzal za ponaučenie,takto je lepšie si pozrieť klasickú Mary Poppins so všetkým,čo prináša filmové ovocie,teraz bol zámer dobre vymyslený,ale horšie spracovaný,kde sa mi páčila konečná scéna,kedy Travers konečne pochopí situáciu z tónov skladateľov hudby Shermanovcov,ktorá mi vykúzlila úsmev na tvári po dlhšej dobe. Snímok je v podstate o tom ako sa zvádza súboj v prevedení na plátno pod dohľadom Disneyho,ktorý je takisto neústupný s aktivitou jej minulosti v tom ako vlastne prišla na nápad napísania Mary Poppins a má to grády. ()

Reklama

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Pokud by se někdo zamyslel nad poselstvím které je ve filmu obsaženo, musel by uznat že se jedná o vlastně poměrně solidní zrůdnost, když si vezmu fakta o kterých jsem se dočetl tak opravdová P. L. Travers nebyla vůbec spokojená s výsledkem, který studio Disney natočilo a již nikdy nedala souhlas k natočení dalších dílů. Tady se ovšem historie krásně mění a tak nezle film brát jako zachycení historických okamžiků, nýbrž jako příběh z paralelního vesmíru..... Pokud bych měl hovořit o zfilmování, tak je znát že John Lee Hancock není žádné béčko. Duo Thompson/Hanks je ve svých rolích lehce uvěřitelné. Filmové provedení 75%, ovšem za ideologicky překroucený příběh dávám 50%. Takhle pane Disney ne! ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Poznáte pána Banksa ? Hlava rodiny, suchar pracujúci v banke, áno, je to ten pán z muzikálu Mary Poppins (1964). A prečo ho treba zachrániť ? O tom je tento film. Sprvu sa všetko javí trochu zmatočne, lebo sleduje dve dejové linky, evidentne z iných časových priestorov, ale postupne sa nám odkrýva tajomstvo tohto príbehu. Dlhý čas sa to možno nezdá, ale napokon je z toho krásny a dojímavý príbeh. ()

salisbury 

všechny recenze uživatele

Velmi příjemný příběh o autorce P.L.Travers ve skvělém aranžmá Emmy Thompson, která své slavné knížní dítko o Mary Poppins nechce jen tak dát z ruky a snaží se ze všech sil před světem pohyblivých obrázků uchránit svou minulost vklíněnou v knižní bestsellerové publikaci. Walt Disney se krásně na filmovém plátně rozpohyboval úžasným Tomem Hanksem, který má jako herec stále co říct a také řiká. Nechal jsem se ukolébat vůní anglického čaje, který mi naservíroval se špetkou mléka Mickey Mouse a já za jeho přítomnosti šálek s chutí vypil až do závěrečných titulků. ()

Galerie (54)

Zajímavosti (16)

  • Kameraman John Schwartzman sa rozhodol nevyužiť moderné digitálne technológie a nakrúcal na klasický film, na akom pred 50 rokmi vznikla aj Mary Poppins (1964). „Nakrúcanie muselo prebiehať rýchlo, lebo mladučká Annie, ktorá hrala spisovateľku v detstve, mohla tráviť na scéne len šesť hodín denne. Musel som preto dôverovať svojim inštinktom, ktorým dáva priestor práve točenie na klasický film," povedal Schwartzman. (kacer4)

Související novinky

Oscarové nominace 2014

Oscarové nominace 2014

16.01.2014

Dnes odpoledne vyhlásila Akademie filmového umění a věd (AMPAS) ústy své prezidentky Cheryl Boone Isaacs a herce Chrise Hemswortha nominace na Oscary pro letošní rok. O prvenství v počtu nominací … (více)

Poklekněte před studiem Disney!

Poklekněte před studiem Disney!

17.11.2013

Protože letos překoná rekord v celkových ročních kinotržbách. Dosavadní nejvyšší tržby (3,791 miliardy dolarů) dosáhlo studio v roce 2010 zejména díky miliardovým hitům Toy Story 3 a Alenka v říši… (více)

Bonnie a Clyde umřeli rukou Liama Neesona

Bonnie a Clyde umřeli rukou Liama Neesona

13.04.2013

Alespoň se nám to pokusí tvrdit dobové akční drama Highwaymen. Pokud Neeson kývne na nabídku, zahraje si slavného texaského rangera Franka Hamera, který údajně přežil víc jak 100 přestřelek, zabil… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno