Režie:
John Lee HancockKamera:
John SchwartzmanHudba:
Thomas NewmanHrají:
Tom Hanks, Emma Thompson, Colin Farrell, Annie Rose Buckley, Ruth Wilson, Paul Giamatti, Jason Schwartzman, B. J. Novak, Kathy Baker, Ronan Vibert (více)Obsahy(2)
Walt Disney dlouhodobě usiluje o filmová práva k psanému románu Mary Poppins. Opakovaně žádá jeho svéráznou autorku P. L. Traversovou o setkání, ale ta hollywoodského velikána po celá léta úspěšně odmítá, stejně jako udělit mu souhlas k právům na její milovanou postavu a knihu. Protože si ale uvědomuje, že prodejnost jejích knih klesá a budoucnost je nejistá, v roce 1961 se setkáním souhlasí. Vzniká tak dvoutýdenní dobrodružství, které nakonec vyústí v zahájení prací na zbožňovaném a mnohokrát oceněném filmovém fenoménu Mary Poppins. Během těchto dvou krátkých týdnů se Walt Disney v maximální možné míře snaží vyjít Traversové vstříc. Vyzbrojený nápaditými storyboardy a veselými písničkami od talentovaných bratrů Shermanových na ni podniká doslova frontální útok, ale spisovatelka se jen tak nevzdává. Zanedlouho Disney zklamaně sleduje, jak její odhodlání mu práva neposkytnout jen sílí a ta se mu tak i přes jeho snahy stále více vzdalují. Teprve ve chvíli, kdy se v duchu sám přenese do svého dětství, je schopen začít chápat démony, kteří spisovatelku pronásledují, a společně vypustí Mary Poppinsovou na svobodu, aby společně vytvořili jeden z nejpůsobivějších filmů filmových dějin. (Falcon)
(více)Videa (34)
Recenze (331)
Musím říct, že Hanks se mi poslední dobou čím dál tím víc líbí a jak je starší zraje jak víno. Po pravdě za dob Foresta Gumpa mě to nikdy moc nebralo, ale naposledy exceloval v Kapitánu Philipsovi a tady doslova vydupal z popela tenhle jinak děsně tuctový ničím nepřekvapující nudný a pekelně užvaněný film. Hanks se překonává a kvůli němu to stojí za to vidět, ale maximálně tak jenom jednou. To úplně bohatě stačí a navíc film stejně hodně rychle vyšumí z hlavy. No myslím si, že CSFD projekci v tomto případě vynechám.50% ()
Pojďme se nechat utahat dalším rutinním životopisným snímkem. Aneb když mají dva autoři jiný názor na jednu látku. Na jedné straně stojí zahořklá spisovatelka z Londýna, na té druhé studio samotného Walta Disneyho. Široké úsměvy scenáristů, animátorů i velkého šéfa zřejmě nebudou stačit. A autorku navíc sžírají vzpomínky na vlídného otce s bujnou fantazií a pořádnou zálibou v chlastu. Hašteření neústupných umělců rozhodně nestrhne, je milé, ale to je asi tak všechno. Klavírový doprovod hezky dokresluje situace na scéně a kamera krouží okolo, pořád je to ale povrchní/sluníčkové oblbování diváka. Možná je to tím, že John Lee Hancock to má u mě dost rozházené připitomělou, nepochopitelně přeceňovanou a hodně nevkusnou hrou na city v podobě Zrození šampiona. Možná je to jednoduše spíš tím, že tu máme dvě nezajímavé postavy, které hrají dva výborní herci. Na pohádku pro odrostlé to stačí, na nějaký pořádný melodramatický kus nikoli. ()
Úvodem musím říct, že já rozhodně nejsem divák, který by si stoupl do fronty na vykouření Walta Disneyho. Ačkoli má moje uznání za odkaz, který zanechal a masy lidí, které ovlivnil, tak já, největší odborník této databáze, shledávám zejména jeho kreslené pohádky za nestravitelné, nudné a debilní píčoviny a v paměti nevylovím jedinou, která by se mi alespoň trošku líbila. Jsou to všechno povrchní manipulativní sračky s neblahým vlivem na duševní vývoj zejména dětských diváků. Kdyby mi čirou náhodou někdy selhala antikoncepce, tak těmahle nesmysly bych svoji geniální kopii nikdy krmit nezačal. Dokonce bych je označil za nebezpečné, protože se nejedná jen o nepodařené sračky s nulovým dosahem, nýbrž o promyšlenou psychologickou manipulaci a programování mysli mladého dětského diváka. Film jako takový ovšem marný rozhodně nebyl. Pokud ve zdraví přečkáte představení zapšklé, nepříjemné a škaredé, leč skvěle hrající Emmy Thompson. Úvodních 45 minut jsem sýpal nudou a zhnusením, když jsem se dověděl, že se snímek bude asi točit kolem prodání práv ke knize (kterou bych si dobrovolně nikdy nepřečetl) člověku, který podle ní natočí film (na který bych se dobrovolně nikdy nepodíval). Ovšem pak se tvůrcům podařilo zajistit, abych si k postavám našel cestu, pochopil je, litoval je a především, aby mi přestaly být lhostejné. Nejvíce jsem si užíval působivé herecké výkony a božskou hudbu Thomase Newmana - dle mého žebříčku 5. až 6. nejlepšího filmového hudebního skladatele současnosti. Závěr poté zbytečně sklouzl příliš hluboko do patosu, ale celkově nakonec určitě stravitelná záležitost. [75 %] ()
Taký ten milý, ľudský film. John Lee Hancock dokázal krásne vyvážiť dramatickú a komediálnu rovinu a zostať vo sfére ľudského príbehu a čarovnosti. Pravdou je, že dramatická línia bola pre mňa predsa len trocha uťahanou a narúšala dokonalú rovinu prepisovania knihy do filmovej podoby, kde dominovalo herecké duo Thompson a Hanks. Ale v konečnom dôsledku sa jednalo o príbeh, kedy sa jeden vyrovnáva s minulosťou. S možnosťami, aké prináša život a s prekážkami stojacimi za prekonanie. Saving Mr. Banks je pre mňa rovnakým pohladením akým bol pre mňa minuloročný Hitchcock. Nenájdete tu nič originálne, ale dobre sa na to pozerá. A finále je neskonale čarovné. Jeden z tých malých veľkých filmov. ()
Ze začátku se to teda táhne tak, že jsem měl cukání v koutku levého oka, které v pravidelných intervalech prožívalo mikrospánek. Film se totiž ihned od počátku prolínal s minulostí a přítomností a moc to nešlo do sebe. Postupně se ale zvedaly sympatie jak k jedné, tak i k druhé příběhové lince. A nakonec i k samotné Emmě Thompson, která zde hraje spisovatelku Traversovou, co napsala Mary Poppins - příběh, který Walt Disney zfilmoval snad do nejpozitivněji naladěného filmu, co kdy on a jeho studio natočilo. Postupně se mi všichni zalíbili včetně i Colina Farrella, který ty alkoholiky snad má už i za trest, a já si tenhle zvláštně působící, ale poctivý životopisný film vysloveně užíval. A nejlepší byl samozřejmě Tom Hanks, který zde samotného Walta Disneye zahrál tak, jak by si od studia točící tento film rozhodně zasloužil - tedy od studia Walt Disney. ()
Galerie (54)
Zajímavosti (16)
- Za prítomnosti "znepokojujúcich obrazov", dostal film rating PG-13, čím sa stal ôsmym filmom od Disneyho, ktorý má toto hodnotenie. Filmy, ktoré mu predchádzali sú: prvé štyri diely Pirátov Karibiku (2003, 2006, 2007, 2011), Princ z Perzie: Piesky času (2010), John Carter: Medzi dvoma svetmi (2012) a Osamelý jazdec (2013). Zároveň ide o prvú drámu s týmto hodnotením. (LuiCJ)
- Natáčanie prebiehalo od 19. septembra 2012 do 22. novembra 2012 v Južnej Kalifornii - pozemok Walt Disney Studios v Burbank, Disneyland v Anaheime, Big Sky Ranch v Simi Valley, Los Angeles County Arboretum and Botanic Garden, čínske divadlo TCL. Pôvodne sa malo natáčať aj v austrálskom Queenslande. (classic)
Reklama