Komentáře uživatelů k filmu (171)

  • Tetsuo
    odpad!

    World Record v senilitě a filmařské impotenci. S jen velmi lehounkou nadsázkou jde o Trošku v opeře. Stejný styl, stejná úroveň humoru. Herců je vám vyloženě líto, že musí říkat některé věty, a mnozí vypadají, že i chvíli přemýšlejí, jestli je vůbec mají vyslovit. 102 minut nikdy nepůsobilo tak nekonečně. _________________ Nejde o to, že Donšajni mají být lehká zábava na oddech. Jde o to, že v něm není ani moc humoru, není zjevná úroveň žánrové nadsázky (chvílemi by to chtělo být crazy, chvílemi hořkosmutné), není vůbec jasné, kdo je hlavní postava, co je zápletka, čím by nám postavy měly být sympatické, jestli je film romantický nebo satirický, jestli se vůbec odehrává v České republice a v současnosti apod. (Celé to působí, že jde o dílo lidí žijících zcela mimo jakoukoli realitu a kteří už se rozloučili se světem jako celkem.) ________________ Ani nekonečné televizní seriály nemají tolik hluchých míst. Jestliže dosud nejhoršími Menzelovým filmem byli Čokoládoví čmuchalové, tak Donšajnům se podařilo je překonat. ________________ A všechny ty řeči o úspěchu na festivalu v Montrealu, se Zlatými Glóby nebo Oscary jsou jen reklamně nafouknutá bublina, zástěrka za skutečný stav věcí, který se odhalil hned při slavnostní české premiéře, kde řada lidí odešla během promítání, protože se to prostě nedalo vydržet. ____________ Člověk by se třeba i chtěl pohoršit nad tím, že jde o uslintanou stařeckou prasárnu (jak naznačuje trailer), ale ani toto vám Donšajni neumožní. Není v nich totiž nic.(26.9.2013)

  • Enšpígl
    *

    Nic proti panu Menzelovi i když neumí při příchodu a odchodu z restaurace ani pozdravit a dokonce ani zaplatit, má můj respekt za filmy které natočil, ale tohle bylo na úrovni kanalizice ze 17.století. Donšajni mě celkem často přípomínali Kameňák, s tím rozdílem, že ten se alespoň netvářil jako Kryštof Kolombus při objevu Ameriky. Ze všeho nejhorší byly dialogy, působily stejně neupřimně jako slova pana Grosse, že to myslí upřimně. Nic proti pohledu za výstřih nebo na kozy či rovnou na nahý ženský tělo ...to klidně kdykoli, kdekoli, jakoli, jenže já si tady připadal jak starej slinta, co šmíruje holky klíčovou dírkou, protože na víc nemá a nebylo mně to až tak příjemný, jak by se mohlo zdát. Pak tady máme příběh, ten žádný nebyl, to bylo takový mochito smíchaný s cuba libre a tak to i chutnalo, tedy spíš nechutnalo. Jako pozitvium bych viděl herce a scénu, kdy Libuška otvírá okna starýho divadla, to byla krásná scéna ze který jsem cítil lásku ke starým časům a kvalitní práci se světlem. No, měla mě varovat už reklama "tento pořad Vám přináší Blesk."(26.9.2013)

  • T2
    odpad!

    Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $248,390▐ našťastie som videl len 50 minút, radšej som potom presedlal na ďalší film v kine, som pri tom monotonnom ubreptano muzikalovom pojatom deji už zaspával a utekal z projekcie kade ľahšie, čo chcel týmto básnik vlastne povedať, jedine dať riadnu konkurenciu babovreskom, ani na nič iné sa to nedokázalo hrať /videl v kine: 10%/(1.10.2013)

  • Dadel
    odpad!

    Menzelova senilita musí být vidět z vesmíru. Filmový ekvivalent waterboardingu.(31.1.2014)

  • paascha
    *

    Protože se na filmy od Trošky nekoukám, nemůžu říct, že je to jako ony. Nejvíc mi to , nevím proč, připomínalo stejnou debilní slátaninu od národního velikána BigShitta. Stejná absence nápadu, absolutní neexistence herectví a úplně nepůvodní hudba. Předvedeným pokusům o herectví obsazených person vévodí trapná Jiřina, kterou omlouvá jen to, že pár dní po natáčení konečně umrla. Martin Huba už má své za sebou a teď jen chodí a tváří se jak mistr, což je škoda, protože jeho role si zasloužila trochu víc, než jen hekání starce. Ostatní figury jsou mdlé a bezbarvé, neprokreslené charaktery v nedopsaných scénách nemají šanci něco ukázat. Toto je nefalšovaný konec velkého režiséra. Sbohem pane Jiří, pro mě jste tímto Odcházením 2 zemřel:-( ta jedna * je z piety(3.2.2014)

  • MMR
    ***

    No, příběh o ničem. Děj prázdný, scénáč zachraňuje operní zpívání, což se mi kupodivu na filmu líbilo nejvíce. Protože jak jsem již podotkl, příběh neměl ani hlavu ani patu, byl bezduchý, scházela mu jakákoliv šťáva, náboj, zápletka či zábava, i pointa byla mizerná. Prostě kdybych měl teď vycucnout to nejhlavnější na ději, musel bych mlčet. Ticho to totiž vystihuje nejvíce.(19.2.2014)

  • PinokKio
    *

    "Dobrý film musí končit svatbou!" Pane Menzel, fandíte si. Dobrý je totiž za tři, kdežto Donšajni sotva za jednu a to ještě dost uslintanou hvězdičku. Chápu, že ke stáru láska prochází žaludem, ale příště prosím raději při přemýšlení ruce na deku, ať se za váš další film nemusím stydět, obzvlášť pokud ho některý ignorant opětovně bude mít chuť nominovat na Oscara ..(1.2.2014)

  • D.Moore
    *

    Spíše než prostopášná komedie, jak se píše v úvodních titulcích, jsou Donšajni lascivní, chlípní, oplzlí... Ale zase ne tolik, aby byli zajímaví alespoň tím. Už to zkrátka není, co to bývalo, pane Menzele. Tenhle film se bude možná líbit vilným starším pánům, kteří budou rádi za každé odhalené ňadro či za jakýkoliv jiný náznak lechtivosti, ale nenapadá mě, komu by se měl líbit kromě nich. A přitom Jan Hartl není vůbec špatný (jak by ostatně také mohl) a prostředí opery je řekl bych dost atraktivní na to, aby se pro ně vymyslel smysluplný a vtipný příběh. Skoro se mi chce škodolibě zalitovat, že film neletěl na Oscary - rád bych totiž pak viděl Jiřího Menzela dštít síru pro změnu na závistivé americké kritiky.(30.1.2014)

  • liborek_
    *

    Proč mám pocit, že jediným důvodem pro vznik filmu byla režisérova touha vidět na place spoustu krásných mladých živých nahých holek..? Proč mám pocit, že Donšajni mají být režisérovou masturbační inspirací, podobnou té "Rusalkové" Menzelova filmového alter ega v podání Jana Hartla..? Jiný smysl ne a ne nalézti. Celý námět na mě působí jen jako vata, která má ospravedlnit právě tu samoúčelnou nahotu pro režisérovo potěšení. Je to žánrově roztříštěná směsice frašky, 15 let opožděné morality (kritizující dravý kapitalismus a neschopnost úřadů), operní variace na Americkou noc a sentimentální tragikomedie s vyloženě trapnými prvky a průhlednými pointami. Když začne být film v nějakém okamžiku zajímavý (z 99% zásluhou geniální hudby), Menzel to okamžitě srazí nějakou "humornou" vsuvkou na úrovni... ano, na úrovni "lidového" Trošky (přirovnání k Mistru T. jsem zaznamenal několikrát už před zhlédnutím filmu a musím ho s hlubokým politováním potvrdit). V pasážích, které mají mít nějaký praktický charakter (např. jednání s policií), se film vzdaluje realitě světelnými roky a ve výsledku ta odtrženost není už ani směšná, je spíše politováníhodná. Některé herecké výkony (zejména představitelů policajtů) jsou vyloženě špatné a film je koukatelný opravdu jen díky Šofrově kameře a nádherné hudbě. Donšajni nejsou omyl, to je umělecké harakiri.(30.9.2013)

  • Bigrambo
    **

    Jiřího Menzela si nesmírně vážím, protože za svůj život stačil stvořit celou řadu pro mě nezapomenutelných snímků. Ovšem Donšajni se k nim rozhodně nepřidají, ale zařadí se po bok Zlatého dna a Čokoládových čmuchalů, tedy k těm méně povedených kouskům jeho tvorby. Na filmu je vidět, že si pan režisér na stará kolena chtěl udělat radost a natočit si film společně s celou řadou pohledných (nahých) mladých dívek i krásných dam. Ovšem příliš už nebral ohled na diváka, mě osobně totiž příliš nepotěšil. Navíc nejsem ani příznivcem opery a místy mi zpěv až trhal uši. Nechám na Vás, jestli se do tohoto snímku, ať už z jakéhokoliv důvodu, pustíte, ale já se na repete rozhodně nechystám…(31.1.2014)

  • xxmartinxx
    odpad!

    Senilita, senilita, proč se nás tak mocně týká? Jiřího Menzela bych politoval, kdyby si po svých výrocích v posledním roku o tom, jak mají filmy vypadat, nezasloužil spíš výsměch.(1.2.2014)

  • Aky
    ****

    Chce to mít rád divadlo, operu a Jana Hartla. Pak je to na rozdíl od zdejšího převažujícího psaní na 4*.(6.4.2014)

  • ivishka
    ***

    Přes všechna ta špatná hodnocení mě režisér, který si hraje na Casanovu a často mluví do kamery docela zaujal. Asi jako jediný z filmu má jeho postava trochu nadhled nad ostatními a nepřemýšlí veskrze úzkoprse. Líbí se mi, když konec jedné velké éry většiny postav neznamená také konec pro postavy samotné, ale nový začátek. Že všechno docela předvídatelně navazovalo bylo naprosto jasné. Ještě jasnější mi bylo, že když jsem se dívala na tento film, tak jsem neutrpěla nějakou nenapravitelnou ujmu na zdraví (např.úbytek mozkových buněk apod). Moc se mi líbil proslov režiséra, který říká, že u opery vlastně dělají dospělí lidé, kteří se oblékají jako blázni, dělají bláznivé věci a vyluzují podivné zvuky, a že on vlastně ani nechápe proč dělá to, co dělá. Zkrátka film, který ve vás po prvním zhlédnutí vyvolá lehký - nikoliv trvalý - úsměv na tváři, ale podruhé už nenadchne.(1.2.2014)

  • dr.horrible

    Ok, mám tiež len jedny nervy. Menzel je podľa mojho, najlepší český režisér a neveril som tomu hejtu, potvrdil sa ale hneď pri prvej scéne a potom už sa len trápnosť stupňovala. Ja filmy nevypínam (naposledy asi nejakú Tromu, alebo nové Scary Movie). Videl som 27 minút, nehodnotím, bol by to asi odpad!(25.2.2014)

  • Snorlax
    *****

    Jsem naprosto konsternována. Klasický Menzelův film, který by si klidně mohl znovu zajít pro zlatého panáka a vzhledem k té konkurenci, kterou tam v roce 2013 měl, by ho určitě získal, zde mnozí hází na roveň se slátaninami Trošky. Nebudu pátrat proč, dejte si hamburger, zapijte ho colou a buďte cool. Menzelovu poetiku nepochopíte, ani se o to nesnažte. Pojmout operu s takovou nadsázkou, jako si dovolil pan Menzel, to chce jistou dávku odvahy, která se v Čechách neodpouští. A bohužel se zdá, že už se ani neodpouští, když se někdo nesnaží s hlavou potřenou Indulonou proniknout do rekta milovníkům hollywoodské produkce. Jiří Menzel natočil český film, snímek s jeho neotřelou poetikou, který jakoby vypadl z pera Hrabalova. A tento český film zůstal Čechy nepochopen. Přála bych těm, kteří dali tomuto filmu odpad, aby měli jednou možnost pochopit, v čem je síla tohoto snímku. A aby je potom neufackovala hanba.(22.3.2014)

  • hrona
    ****

    Mozartovo dílo mám zkrátka rád a to v jakékoliv podobě. Já si nemůžu pomoci, ale byl jsem nadšen, bavil jsem se od začátku do konce. Chápu, že to zde málo kdo skousne, protože je tam více jak 70% z textu převážně operní árie. Ovšem už jen samotný scénář smíchaný s počeštěným a upraveným libretem do vložených situací s dějem spojených, je velice obdivuhodný. A to že pan Menzel má slabost pro ženy, to mu ze srdce přeji. Za mě - velmi milé překvapení.(2.2.2014)

  • dopitak
    ***

    Pokud chtěl Jirka vysvlíknout víc pěkných párů prsou, šlo to udělat i levněji. Začátek je vyloženě katastrofa a nedivím se negativní kritice. Hned ta scéna, kdy policisté naráz vlezou do místnosti, je napřesdržku. Někomu může vadit Hartlovo vypravěčství, ale mě jeho postava a laskavá sebeironie vyhovovaly. Horší je, že pan Menzel nedokázal rozlišit, co je nevkusné, přehnané a blbě zrežírované od toho, co se mu povedlo. Jinak by film byl asi kratší, a nikdo by ho nekritizoval. Laskavosti čistě menzelovské je tam dost, ale tluče se debilně s momenty, kdy pan režisér vyjíždí zpoza rohu Fio banky, mistr si dychtivě sáhne na bar pro láhev, ačkoliv skleničku má blíž a už z ní pil. Líbily se kartáčky, potěšil Jan Jiráň, docela i Jiří Hájek a hodně se líbila sprcha Marie Málkové. A samozřejmě Eva Josefíková, která tam měla být celý film a to Menzelovi neodpustím. Z hlediska současné ubohé české tvorby s přehledem v průměru, v tvorbě JM a kvůli očekávání sotva jedna.(31.1.2014)

  • Caelos
    odpad!

    Lezlo mi to nervy.(1.2.2014)

  • Wewik
    odpad!

    Nestává se, že dávám filmům hodnocení odpad, ale tohle si ho zaslouží. Nějak mi unikl děj tohoto filmu, spíše mi to připadá jak slátanina několika nápadů, a pan Menzel se je snažil smotat všechny dohromady! Film nezaujal diváka hned od začátku, i když to později chytne děj, divák je již znuděn, a nevěnuje tomu pozornost!(10.3.2014)

  • Historik
    ****

    Už nějakou dobu jsou pro mne spolehlivým barometrem články lidí, kteří si říkají filmoví kritici a svými názory zaneřáďují noviny a internet. Když tedy o něčem píší tak strašlivě jako o Donšajnech, mám jistotu , že to nebude tak špatný film. Takže mohu všem, kdo netrpí přehnanou záští vůči Jiřímu Menzelovi a necítí potřebu rádoby intelektuálně exhibovat, tento film klidně doporučit. Není to jistě vrchol autorovy tvorby. Je pravda, že scénář měl ještě někomu ukázat, aby mu tam sem tam něco upravil (ale ne proto, že by byl celý špatný, jsou tam jen na několika místech trochu skřípající dialogy), ale přejme mu, že si chtěl udělat svůj vlastní film. Já jsem z kina odcházel spokojen, minimálně s tím, že barometr nezklamal. S čistým svědomím mohu dát plně zasloužené tři a půl hvězdy, kdyby byl trochu lepší scénář mohly být i čtyři. A já je dám, abych čelil té nesmyslné zlobě, která bohužel zasahuje i tyto stránky. Máme tady pětihvězdičkovou škálu, která je pro normální hodnocení dostačující. Když se někomu film nelíbí, dá jednu hvězdu, když je někdo filmem nadšen, nechť dá klidně pět hvězdiček. A já chápu, že se takto můžeme lišit. Každému se líbí něco jiného. Kdo dá ale "odpad" filmu, který je zcela normální a na tuto škálu se v pohodě vleze, dává vysvědčení především sám sobě.(29.9.2013)

<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9