Reklama

Reklama

VOD (1)

Jordan pracuje jako operátorka tísňové linky. Jednoho dne jí zavolá dívka jménem Leah, že se někdo snaží dostat do jejího domu. Jordan jí poradí, aby se schovala v patře. To se dívce povede, ale hovor se přeruší. Jordan zavolá zpět, což muž uslyší, a Leah najde. Jordan se ho snaží zastavit přes telefon, ale muž jí pouze řekne „už se stalo“. Druhý den se Jordan z televize dozví, že Leah byla zavražděna. Dává si to za vinu a s prací operátorky chce přestat. O šest měsíců později pracuje jako vyučující pro budoucí operátory. Mezitím je teenagerka Casey Welson unesena z nákupního střediska. Naštěstí má u sebe mobilní telefon, a tak zavolá na tísňovou linku. Hovor přijme nová operátorka, která neví, jak si poradit, a tak případ převezme právě Jordan. Protože Casey volá z telefonu na jedno použití, není ji Jordan schopná vypátrat pomocí GPS. Poradí jí tedy, aby vykopla zadní světlo auta a dírou vystrčila ruku. To se Casey opravdu povede. Uvidí to žena jedoucí za autem, a tak zavolá na tísňovou linku a sdělí, jakým směrem auto jede. Jordan Casey navede, aby vzala plechovku s barvou, která je shodou náhod v kufru, a pomalu ji lila z díry. To přiláká pozornost dalšího řidiče – Alana Denadoa. Když potom únosce zastaví na červené, Alan ho na barvu upozorní. Únosce mu poděkuje, ale Alanovi připadá podezřelý, a proto ho sleduje. Když únosce zastaví, Alan se jde znovu přeptat, zda je vše v pořádku. Únosci dojde, že ho Alan podezřívá, a ve chvíli, kdy chce zavolat na tísňovou linku, ho uhodí lopatou. Poté si vezme jeho auto a naloží ho do kufru ke Casey. Po chvíli se však Alan probere a začne panikařit. To donutí únosce zastavit a Alana zavraždí. Po nějaké chvíli potřebuje natankovat. Zastaví proto na odlehlé benzinové pumpě. Casey si všimne, že z kufru se dá sklopit prostřední sedačka, a snaží se vylézt. Toho si všimne obsluha pumpy. Únosce ale použije benzin, který zrovna tankuje, a pocáká jím obsluhu a hodí po něm zapalovač. Mezitím policie přijde na únoscovu totožnost. Je jím Michael Foster. Ten dorazí do svého cíle, a když vyndává Casey z kufru, zjistí, že má celou dobu u sebe telefon. Jordan ho informuje, že byl identifikován, a radí mu, aby se vzdal. Předtím, než Michael rozbije telefon, řekne Jordan „už se stalo“, a ta si uvědomí, že mluví se stejným mužem jako před šesti měsíci. Zatím vpadne policie do jeho domu, kde je jeho manželka a děti. Ve své kanceláři má Michael malý oltář a v něm fotky své zemřelé sestry. Ta je velmi podobná uneseným dívkám. Na jedné fotografii je v pozadí dům, který byl podle manželky domovem Michaela, ale který shořel. Za domem však stojí stodola, kterou Michael údajně renovuje. Policie chatu prohledá, ale nic nenajde, a tak místo opustí. Jordan je zoufalá, a tak si hovor s Michaelem přehrává pořád dokola... (TV Prima)

(více)

Videa (9)

Trailer 1

Recenze (814)

Matty 

všechny recenze uživatele

Žánrově čistý thriller s rychlým spádem a nádherně přímočarým dějem, který jde až ve finále příliš do hloubky (vrahovy mysli). Informace o hrdince jsou omezené na ty, které potřebujeme znát kvůli pracovní linii vyprávění. Zbývající záchytné body k identifikaci s protagonistkou zajišťuje Halle Berry svým přesvědčivým ztvárněním ženy křehké, ale odhodlané. Linie osobní je pak do té pracovní šikovně implementována (díky čemu může být film zároveň ódou na práci telefonních operátorek i policistů) a zbytečně se nedere do popředí. Důvod, proč se film pohybuje jen těsně nad hranicí průměru, bych neviděl ve scénáři, který postavám předepisuje jakž takž rozumné jednání. Samozřejmě s ohledem na požadavky žánru, tzn. – aby nám mohl být nabídnut očekávaný typ divácké slasti, protagonistka se musí alespoň jednou zachovat poněkud hloupě. Z „pouze“ uspokojivé úrovně filmu bych vinil režiséra. Anderson sice dokáže vystavět napínavou scénu s vlastní gradací, ale potíže mu dělá kontinuální stupňování napětí napříč filmem, který ve výsledku funguje na způsob několika pospojovaných seriálových epizod. Má více dramatických vrcholů a několikrát začíná jakoby nanovo, což je při jeho střídmé stopáži a high concept premise rozhodně škoda. Souvisí to rovněž s nemožností emocionálního napojení na oběť, o které toho zvíme strašně málo. V libovolném slasheru by byla jen jedním z vrahových předkrmů před final girl (otázka, kdo je vlastně final girl, a jak film využívá slasherové schéma, je v souvislosti s Tísňovou linkou možná nejinspirativnější). S Jordan můžeme soucítit a pociťovat stejnou bezmoc jako ona, ale strach o její život po většinu filmu mít nemusíme, protože jí reálně nic nehrozí. Tím Tísňová linka připomíná Okno do dvora, jehož hrdina byl odkázaný na to, co viděl, stejně jako si Jordan musí vystačit s tím, co slyší. Nápaditá práce se zvukovou stopou (na způsob Rozhovoru nebo Výstřelu) se bohužel nekoná, ale to už bych od nízkorozpočtové žánrovky chtěl opravdu moc. 70% ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,911. JAK MŮŽEME POMOCI? … OK, CASEY, UKLIDNI SE!.“...... /// Jednoduše a jasně předvedená funkce linky 911. Bojuje holka (před smrtí), bojuje holka u telefonu. A je to kurevsky dobrý drama! Ovšem neodpustím si poznámku (otázku?) – to je na světě fakt tolik idiotů? (ne hajzlů – ten je v pohodě. Takovej mazel, třeba jako v jehňátkách). Odpověď zní – ANO! Slabší nátury si stříknou do plátna, stejně jako ,,inženýři“, pitvající každou píčovinu. Ti ostatní se jen utvrděj, že když nejde vo život, tak jde vo hovno. P.S.: Ty 4* jsou až dost, když pomyslím na to, kolik je tam kreténů! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Nesere mě, když se postavy (ve filmu) chovaj jako debilové (protože možná debilové fakt jsou). 2.) Hledám vzrušující zaměstnání. 3.) Potřebuju jedinej důvod, proč mít furt nabitej telefon. 4.) Thx za titule ,,xMaxine“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ **** ()

Reklama

choze 

všechny recenze uživatele

Komorní thriller pro dvě herečky, který se nevyhne plochým postavám (oběť), klišé (hrdinčino trauma) a velkým náhodám (hrdinka kápne podruhé na stejného vraha). Úvodní třetina se opírá o zajímavost rutiny tísňové centrály, prostředek s unesenou v autě servíruje slušnou porci zvratů, nápadů a napětí, což ale poněkud shodí hodně vychtěné finále. ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Začátek filmu je velmi dobrý, hodně se tu nadnáší téma náročnosti práce operátorek tísňových linek, jejich psychický vyčerpanost, nutnost rychle reagovat a orientovat se. Ústřední zápletka a část filmu, kde dojde k únosu, je velmi zajímavá, napínavá a poutavá. Trochu na škodu tohoto filmu je závěr, který přináší něco, co jsme už nespočetněkrát viděli a dokonce i v lepší podobě. Za první půlku však můžu rozhodně dát 4* a zaslouží si je také Halle Berry v roli operátorky. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Zaujímavý krimithriller z prostredia newyorskej centrály tiesňovej linky 911, kde aj zdanlivo malá chyba operátorky môže mať fatálne následky. Film má dobrý rozbeh, slušnú gradáciu, poskytuje nové pohľady na využitie kufra v aute a v prvej časti by mohol mať názov Ako je dôležité mať dva mobily. Bohužiaľ po veľmi slušnej prvej časti sa začínajú vŕšiť typické chyby filmov tohto žánru. Naraz je zvládnutie celej situácie závislé na jednej operátorke, polícia je so svojimi možnosťami odsunutá do pozície nevýkonných štatistov a keď sa operátorka v rámci nadčasov vydá do terénu, prestáva byť film zaujímavý, lebo všetko ďalšie, vrátane nadstavovaného napätia, už divák videl. Záver už je iba na povzdychnutie a pocit ľútosti, lebo nechýbalo veľa a štyri hviezdičky by boli primerané. ()

Galerie (53)

Zajímavosti (16)

  • V scéne, kde vtrhnú policajti do domu únoscu a rozprávajú sa s jeho ženou, je na stole možné vidieť figúrku generála z filmu Malí bojovníci (1998). (fefee)
  • Ve filmech společnosti WWE studios je zvykem, že si ve snímku zahraje zaměstnanec wrestlingové společnosti WWE. Zde si svou vůbec první filmovou premiéru odbyl americký wrestler David Otunga v roli strážníka Devanse. (Nathanielmon)

Reklama

Reklama