poster

Samuraj

  • Francie

    Le samouraï

  • Itálie

    Frank Costello - Faccia d'angelo

  • anglický

    Le Samouraï

  • anglický

    The Samurai

    (neoficiální název)
  • anglický

    Le Samouraï

    (neoficiální název)
  • USA

    Le Samurai

  • Velká Británie

    Le Samurai

  • USA

    Le Samourai

  • Irsko

    The Samourai

  • USA

    The Godson

Thriller / Krimi / Drama

Francie / Itálie, 1967, 105 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Slarque
    *****

    Osamělost nájemného vraha vylíčená ve všech odstínech šedi. Alain Delon se pro tyhle chladnokrevné typy snad narodil. Jean-Pierre Melville rozehrál několik dlouhých napínavých sekvencí, ať už se odehrávají na policejní stanici či při sledovačce v metru. Výborné francouzské krimidrama s působivou atmosférou.(3.1.2016)

  • Gilmour93
    ****

    Tygr v džungli? Ani ten... Dialogově strohé, dějem triviální, s akcí chudou a finále prostým, přesto jsem se cítil obohacen. Podobnost premisy Jarmuschova Ghost Doga není čistě náhodná, přičemž Whitakerův „samuraj“ si získává sympatie mnohem snadněji, než ten Delonův. Snad od Melvilla záměr, leč na síle fatalismu pranic neubírající. Ono taky proč, když: „Je dobré pohlížet na svět jako na sen. Když se vám zdají zlé sny, probudíte se a poznáte, že to byl jen sen. Říká se, že svět, ve kterém žijeme, se od zlého snu ničím neliší…“(28.11.2013)

  • kitano
    *****

    [SPOJLER] Samuraj. Hrdy, tvrdy, mlcanlivy, riadiaci sa neoblomnymi pravidlami, plniaci svoju pracu vzdy na 100%. Tento samuraj mal vsak tu smolu, ze sa nenarodil v stredovekom japonsku, ale v uliciach velkomesta. To ho odsudilo na cestu osameleho vlka. Zostava nepochopeny a od kazdeho si drzi odstup. Domovom je prenho prazdny byt, linky metra a jeho jediny spolocnik je vtacik v klietke. Stale vsak neochvejne nasleduje svoju cestu a ked spravi chybu, vie, ze musi zaplati smrtou. Smrt je vsak tak ci tak cielom jeho cesty. Zomriet ako samuraj.(10/10)(1.8.2008)

  • borsalino
    ****

    Velmi impozantní filmové dílo francouzské kinematografie, v kterém je pouze minimum textů, což je rozhodně přínosem, ostatní ve filmu beze slova sděluje svým přesvědčivým hereckým projevem A. Delon, který ztvárňuje roli zásadového nájemného vraha s propracovanými postupy tohoto specifického oboru, ať již jde o tvorbu alibi nebo tahání policajtů za nos. Když poslední zákazníci nechtějí zaplatit a rozhodnou se Delona zlikvidovat, začne se měnit jejich pozice z objednávajícího na loveného...(19.3.2008)

  • Hellboy
    ****

    Mám rád málomluvné drsňáky jako je Jef Costello. (Ale vážně by nemusel nosit baloňák s límcem nahoru a v jednom kuse si upravovat klobouk! Dělá to i na plakátě!). Bylo zábavné sledovat vyšetřování francouzské policie v šedesátých letech a zjišťovat, kde leží inspirace pro filmy jako Leon a Ghost Dog - Cesta samuraje. Je přitom očividné, že i tento film je vlastně poctou a že je inspirován například Kurosawovými filmy. Bál jsem se, že konfrontace s pianistkou bude probíhat na úrovni prostřední části jinak výborných Tří dnů Kondora, ale naštěstí jsem se pletl. Tenhle film se podobným "intermezzem" nezatěžuje. Některým lidem se může zdát Costellovo chování nelogické, ale podle mě má svou (pravda, skoro až komickou) osudovostí blízko nějakým řeckým tragédiím. Dokázal jsem se naladit na tu správnou vlnu a tak mi jeho chování nevadilo. Jinak tomu není moc co vytknout. Melvillova režie je plná dlouhých záběrů, ve kterých se jakoby nic neděje (Costello jde po ulici, leží na posteli, kráčí do schodů...), a zámlk.(21.3.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace