Režie:
Wally PfisterScénář:
Jack PaglenKamera:
Jess HallHudba:
Mychael DannaHrají:
Johnny Depp, Rebecca Hall, Paul Bettany, Morgan Freeman, Cillian Murphy, Kate Mara, Cole Hauser, Cory Hardrict, Olivia Dudley, Clifton Collins Jr., Luce Rains (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Pohledný a úspěšný vědec Will Caster (Johnny Depp) má velký celoživotní sen: vytvořit stroj obdařený umělou inteligencí i schopností vnímat emoce, který by dokázal soustředit kolektivní vědění a vědomí lidstva. Jeho kontroverzní experimenty z říše snů mu přináší slávu i nepřátele. Extremisté z řad odpůrců umělé inteligence se ho pokusí zastavit a spáchají na něj atentát ve chvíli, kdy je jeho dílo téměř u konce. Sami tím však „božský experiment" uspíší a Will osobně se v projektu transcendence stane hlavním hrdinou. Pro jeho ženu Evelyn (Rebecca Hall) a dalšího vědce Maxe (Paul Bettany) zde totiž neleží otázka, zda je to možné, ale zda je to správné. A co se vlastně stane. Willovo vědomí připojí k super počítači a obřímu vesmíru umělé mysli, kterou sám vytvořil. Důsledky záhy pocítí celý svět. Willova původní touha obsáhnout vědění celého světa se však rychle mění v jiný cíl: získat nad celým světem kontrolu. (Bontonfilm)
(více)Videa (9)
Recenze (859)
Ona naruby. Vypreparování krásně tajemné a sexu loudící Scarlett Johansson do podoby nezáživného a ukecaného Johnny Deppa, který šedou kůru mozkovou vyměnil za pořádně velké úložiště dat a v něm rodící se kupu záludností. Abychom se v příběhu neochomýtali jen kolem těch jedniček a nul tak jsou tu i postavy z masa a kostí, ale většinou se jen zmateně pohybují ve vlastním nevědomí na jaké straně barikády že bojovat. Už kdysi lidé věděli, že oheň je dobrý sluha, ale zlý pán .. tady se obdobně tápe, co že to po nás ta virtuální realita chce a kdy je potřeba ji pochcat, aby nenapáchala větší škody .. ()
Mám pocit, že si Wally Pfister ukrojil příliš velké sousto a své ambice nedokázal přetavit do podoby, která by o Transcendenci umožnila hovořit jako o silném zážitku. Pozice režiséra je zkrátka náročnější než pozice kameramana. Pfister se evidentně snažil natočit nejen zábavnou žánrovku, ale především film s přesahem. Výsledkem je divný kočkopes, který příliš nebaví ani nevzbuzuje dojem uměleckého díla. Co je platné zangažovat významnou osobnost a hereckého chameleona Johnnyho Deppa, když se ho režisér snaží tlumit a do podobné role se vlastně typově ani nehodí. Je ho v ní prostě škoda, napadá mě tucet lepších kandidátů, kteří by se uplatnili nepoměrně líp. Převažující pocit je nakonec zklamání a dojem, že mám před sebou velkohubé pateticky se tvářící béčko. Celkový dojem: 40 %. ()
To prostě nevymyslíš. Takovej sranec opravdu ne. Za sebe musím dodat, že s projekcí tohoto filmu mám spojený jeden nový a nečekaný zážitek a sice odešel jsem předčasně z kina. Ano je tomu tak někdy v 75 minutě jsem to vzdal. To se fakt nedalo, pár odpadů jsem už letos udělil, ale žádný z nich na tolik neaspiroval na mrdku roku jako tokok. Dokonce mě každý z těch snímků tak zdravě nasral, že jsem ho okamžitě dehonestoval v komentáři, ale tady nemám sílu a chuť ani na tohle a to už je opravdu co říct...0% ()
// Film, kterej se snažil být chytřejší, než všichni ostatní. Snaha pěkná, realita je ale trochu jinde. Za plus považuji téma, kameru a herce, proto víceméně aspoň ty dvě hvězdy. Teď k tomu zbytku: A) počet postav - really guys? Kate Mara je jedna z nejvíc sexy sympatických hereček současnosti a zde hraje suchou krávu s blbou parukou, která nemá žádnej význam. Cillian Murphy - awesome herec, který si zde zahraje agenta FBI spolupracujicího s Morganem Freemanem. Pět minut na plátně, nulová podstata. Cole Hauser, dont get me started on him. Morgan Freeman, oukej, nechte ho naratovat mojí ranní potřebu a budete jásat, jak je to cool. V tomhle příběhu ale opět, minimální význam pro jeho postavu. B) posouvání děje - postavíme deset charakterů do půlkruhu, jeden bude pitomě vysvětlovat, co se zrovna děje zatímco těch zbylých devět na něj bude civět, pak ukážeme, co se děje na druhé straně, vrátíme se zpět, nasednem do kamionů a jedem. Jako vážně? a za C) logika příběhu - respektive, celou dobu budujeme anti-hrdinu s deus ex machinou k jeho plné dispozici, víceméně z něj uděláme nefalšovaného záporáka a pak, jelikož jsou lidi zjevně zaostalí hlupáci neschopní studia, komunikace, výzkumu (aneb hlavních pilířů vědy, o kterou se snímek TAK MOC opírá) zjistíme, že jsme se vlastně mýlili. Že nám fešák vlastně zachraňoval planetu. Oh well, nevermind. Vypnem internet, vypnem proud, strčíme klávesnice pod dveře a jdem žebrat na ulici o jídlo. Finální tečka byl ten otevřený pohled na kaluž vody, fakt někdo skočil na ten trapný pokus vyvolat cliffhanger? Takže abych to shrnul, dobře natočená (a snad i ne úplně špatně myšlená) sračka, která stojí za podívání, protože si vyzkoušíte, co všechno jste schopní u filmu ignorovat aby se vám eventuelně líbil. Moje hranice byly tímto vytyčeny. 2/5 ()
Navzdory ohlasům kritiků z Rotten Tomatoes musím říct, že Transcendence z hlediska žánru dopadla velmi slušně. Čekala jsem zlomyslný počítačový systém snažící se zničit lidstvo a polovinu stopáže zasekanou akčními scénami, scénář se ale namísto cestou blockbusteru vydal cestou myšlenek a vysoce zajímavě zobrazil hlavní konflikt ve filmu, aniž by dal divákovi přímo najevo, kdo je v něm antagonistou. Ano, logických přeslapů je v Transcendence požehnaně, ale za tu originální stavbu centrálního příběhu a jako opozici proti kritickým ohlasům tentokrát těch 7/10 zaokrouhlují nahoru. ()
Galerie (97)
Zajímavosti (20)
- Do role Maxe (Paul Bettany) byli zvažování Ewan McGregor a Tom Hardy, oba však odmítli. (Besor)
- Na konferenci v úvodu filmu je záběr do publika, v němž sedí Elon Musk, který kromě firem SpaceX a Tesla Motors založil v roce 2015 i neziskovou organizaci OpenAI. Ta se zabývá právě umělou inteligencí a riziky s ní spojenými. Sám Musk považuje vznik skutečné umělé inteligence za největší existenciální riziko pro lidstvo. (Rejfa)
- Predstaviteľka Evelyn bola nakoniec vyberaná spomedzi troch herečiek – Emily Blunt, Rooney Mara a Rebecca Hall. Postavu nakoniec získala posledná menovaná. (Sufferer)
Reklama