Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V dnešní době jsou nejcennějším zbožím informace. Film Kandidát ukazuje velkou moc médií, která manipulováním s událostmi mohou ovlivňovat celý svět. Příběh sleduje zákulisí politické kampaně kandidáta na prezidenta. Do volby hlavy státu zbývají 2 měsíce. Úspěšný a vlivný majitel reklamní agentury Adam Lambert přijímá lukrativní zakázku. Má realizovat prezidentskou kampaň pro zvláštního kandidáta - nevýrazného, maloměstského podnikatele. Cílem je pouze rozvířit politické vody a ubrat pár hlasů protistraně. Lambert je zvyklý bez skrupulí každým manipulovat a vždy dosáhnout svého. Jenže na večírku v klubu se nechá vyprovokovat a uzavře sázku se svým rivalem - Ivanem Mullerem, který pracuje pro jasného favorita celých voleb. Ve hře je přibližně sedm miliónů eur. Lambert vsadil všechen svůj majetek na jediného koně, neznámého kandidáta. Zapřísáhnul se, že z této nuly udělá nového prezidenta, a to rovnou v prvním kole prezidentských voleb... Kandidát zobrazuje, co se na politické scéně děje nebo velmi lehce udát může. Je cynickou analýzou společnosti, která se nechá manipulovat bohatými a mocnými. Ti, kteří tahají za nitky, vytvářejí svět, ve kterém mizí hranice mezi pravdou a iluzí či dobrem a zlem. (Bioscop)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (409)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Já podstatu filmu vnímám jako velmi povednou satiru na lidskou vyprázděnost politických elit. V záplvě všech těch gaunerů, lhářů a zlodějů pak stačí když přijde Venca z JZD a řekne "Já jsem Slovák jako vy" a rázem se stává žhavým kandidátem na nejvyšší posty v zemi. Tenhle tón hrál film skvěle. Horší to bylo s druhým tónem v podobě role reklamní agentury, její šéfa, to bylo křečovitý a prakticky tam nebylo ukázano nic z práce agentur, role medií je samozřejmě taky podstatná, ale tady ač se v obsahu zmiňuje rozhodně nedostávala prostor, který media maj v reálných volbách. Tohle považuju za nejslabší článek příběhu. Docela nečekaně dobře se zde vedlo humoru. Česko - slovenský dialog, tedy spíše slovenský monolog v mekáči dostal můj výtlem fakt po právu. Kdyby se povedlo líp vyhrát s koncem, moh být můj dojem z Kandidáta mnohem jasnější a tudíž lepší. ()

kingik odpad!

všechny recenze uživatele

Dlouho trvající reklama s krátkou životností, respektive sračka na entou. Existence tohoto filmu je pro mě záhadou, asi jako jizva nad pravým okem postavy, kterou ztvárnil hláškující Michal Dlouhý. Byl z nemnoha atributů filmu, které byly snesitelné, zbytek byl protivný až do morku zkaženého politicko/mediálního zákulisí, které tento film ukazuje v jakési zkreslené až povrchně umělohmotné a především absolutně nehmotné "nahotě". Uvěřit tomu, co se pan Alfons Karásek, pardon, pan Jonáš Karásek snažil převést do 90.minut dlouhé reklamní kampaně natočené v reklamně klipovém stylu, je opravdu na pováženou. Nedovedu si představit, že by někdo tenhle film mohl brát vážně, a přitom to nevylučuji, přesto Karásek - politický poberta nevládne dostatečným nadhledem vyzrálého režiséra. Příběh neumí vyprávět jinak, než jen efektní cestou zpomalených a obsesivních záběrů, tolik podobným z reklam na luxusní výrobky, jen s tím rozdílem, že tento produkt tentokrát nelze pojmenovat, a neuměl to ani sám autor. Zvolený přístup k tématu je tedy takový, s jakým se v česko-slovenské kinematografii moc nesetkáte, o to horší, že už se ním ani jako divák setkat nechci. Bratislavská Petržalka, Tv Joj, mravně zkažený biskup, potetovaná "punk" asistentka ve firmě, Pavel Nový coby generál a pozůstatek "husácké" éry, kdy ve filmu je vidět fotka, na které stojí za Brežněvem a Husákem "zkopírovaný" snad z dob filmu "S tebou mě baví svět", nepostradatelný product placement (tam však bylo trochu ironického nadhledu) a mnoho dalších super hrůz, kterými je film doslova hloupým způsobem přehlcen. Adam Lambert, to není jen skutečně žijící zpěvák současnosti, to je také mocný šéf jisté reklamní agentury z Karáskova fiktivního světa, který dokáže na prezidentský post dotlačit i zcela bezvýznamného kandidáta. Krom toho, že je Lambert (Ivan Majeský) obklopen nevídaným luxusem, je to brilantní manipulátor, nechutný "lobbista" a od pohledu arogantní a nesympatický muž, se kterým byste nechtěli trávit jedinou minutu svého života. A vše, co ve filmu předvádí, je v globálu nabubřelý postoj a neodhaduji, komu by se taková postava, a to nebyl ve filmu jedinou postavou, co neměla divácké sympatie, mohla zamlouvat. A tenhle šéf jakéhosi efektního reklamního kolotoče, jinak nevidím jiný smysl, co jiného by tato ultrapíčovina mohla představovat, je mimoděk sledován a odposloucháván dvěma "špiony", kteří působí stylem "blbý a blbější". Jeden, ten starší, je Čech, co nic neumí a druhý je Slovák, co je technicky zdatný. Nevím, co tohle zvláštní spojení mělo představovat a vysvětlil jsem si to tak, že režisér chtěl ukázat, že vztahy mezi Čechy a Slováky ještě neochladly, proto tedy mezi dvojici "zvědů" panoval ryze kamarádský vztah, s celou řadou přátelsky popichovačných narážek, hlášek a jakýchsi zvláštních lingvistických přirovnání s ohledem na slovensko-českou kulturu jazyka. Netvrdím, že se zrovna nad tím dalo úspěšně bavit, ale vzhledem k příšernému pojetí celého filmu, tohle kabaretní spojení dvojice Dlouhý & Kubovčík představovalo pár scének, jež divák s úspěchem absorboval. Z diváckého hlediska bylo zajímavé i to, že do poslední chvíle se neví, kdo vlastně dvojici na sledování najal. Přetrapná pointa přijde v závěru. Možná na ni nepřijdete, jestli však čekáte něco převratného, tak raději si připravte bránici, abyste se nezakuckali, až tu vtipnost před vás tvůrci postaví. I když z nezbedné Bendice se může nejednomu diváku postavit. To ostatní snad raději ani nevidět. Adam Lambert vloží do kampaně příliš vysokou sázku (doloženo opět trapnou a málo pravděpodobnou scénou uzavření sázky o veškerý majetek s konkurentem), která by mu v případě neúspěchu mohla zlomit krk, z neznámého kandidáta na prezidenta Slovenské republiky se v šibeničním termínu stane idol voličů a vše dobré se obrátí ve špatné, když je na rázem favorizovaného kandidáta spáchán atentát(!). Ne, fakt nechápu, kde tvůrci berou inspiraci natočit za pěkné peníze něco tak příšerně divácky abstraktního a nezáživného. Režisér Karásek ve spojení s kvalitním kameramanem Juríčkem umí natočit technicky dokonalou reklamní koláž. Pro koho je však určena a kdo by byl ochoten uvěřit, že tohle je film, co nastaví politice mediální zrcadlo, to už jaksi neřeší. Nebudu blábolit, jestli máme na Hradě toho správného kandidáta, ale když Miloš Zeman ve filmu pronese svojí nezaměnitelnou dikcí větu ve smyslu "že takoví kandidáti by se měli střílet", je myslím každému jasné, že tenhle film je čistá fraška. A pro mě navíc sračka největšího (a)politického kalibru. Mé hodnocení: 0% () (méně) (více)

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Takto by možno vyzeral film Tonyho Scotta, ak by sa rozhodol za svojho života natočiť politickú, respektíve spoločenskú satiru. Adam Lambert (nie ten americký gay spevák) je podľa svojho okolia k***t. Bohužiaľ majú pravdu a vy si to budete myslieť tiež. O to je odvážnejšie ho použiť ako hlavnú postavu príťažlivo vyzerajúceho filmu, pretože sympatický vám nebude a ani mu nebudete v jeho stávke držať palce. Podobne je to aj s ostatnými postavami, medzi ktorými vám najviac utkvie v pamati dvojica odposluchávačov, pripomínajúcich svojim správaním Shreka s oslíkom. Doporučoval by som s nimi radšej natočiť samostatný film, komédiu, pretože ich rozprávanie suchých vtipov miestami spomaľovalo rytmus filmu a napríklad veľmi vtipnú scénu v mekáči by som možno v prospech tempa kľudne vypustil. Problémom sa môže zdať aj motivácia hlavnej postavy čo sa týka samotnej stávky, čiže motora deja, vzhľadom na zvolený ironický štýl sa nad tým ale dlho zamýšľať nebudete a nakoniec to aj s miernym karikatúrnym vyznením Lamberta ladí. Film postupne ale uberá na reklamnej forme a začne sa sústrediť na dramatický vývoj deja. Kandidát je film, v ktorom forma veľa vypovedá o obsahu a v ktorom sa nájde množstvo trefných detailov, na ktoré si budete akoby náhodou spomínať ešte nejakú dobu po projekcii. No a teraz ma vážne zaujíma, koľko ľudí príde na najbližšie prezidentské voľby a aký typ kandidáta si vačšina vyberie. Aby sa nestalo, že pod ich vytlačenými menami budú volební komisári nachádzať perom napísané meno filmovej postavy, Petra Potôňa. To by bola vážne hustá irónia a vizitka našej buď ironickej povahy, alebo tuposti. ()

Havenohome 

všechny recenze uživatele

Človeka aj poteší, že na Slovensku začne točiť aj niekto iný ako utrpiteľskí elitárski umelci, čo dva krát za rok navštívia ústav pre problémovú mládež, potom sotia dvoch nehercov pred kameru, stlačia play a myslia si , že svojím "realistickým" pseudohumanizmom spasia svet. Bohužiaľ tento druhý protipól (filmy ako Kandidát) a ich snaha natočiť populárny žánrový film opäť raz nevyšla. Ešte by sa dalo prehltnúť, že je to celé jedno reklamné porno. Čaro réžie totižto spočíva v nastrihávaní makrodetailov ksichtov na fetišistické makrodetaily produktov prekladané nemotivovanými jazdami v celkoch zaberajúce kuchyne a kancelárie z dizajnových katalógov. Režisérovi, ktorý doteraz točil len krátke reklamy, však nepomáha ani scenár. Dialógy sú na pár miestach celkom dobre vygradované a sem-tam sa scenár snaží umne striedať dramatické pasáže s menej dramatickými, ale v celom príbehu je toľko logických lapsusov, toľko nedotiahnutej poučkovej strnulosti a remeselnej nedôslednosti, že je to až bolestivé. O prilepenom konci a zbytočnosti celej odpočúvacej línie ani nehovoriach. Najviac ma však otravuje vyznenie filmu. Pôsobí to, akoby to spískala partička frustrovaných "umelcov", ktorí si chcú ostro uťahovať z biedneho stavu súčasnej politickej kultúry. Narážky na sociálne istoty, na tendre a mediálne kauzy pôsobia však veľmi plytko a hlavne je ťažko určiť, kam mali byť smerované, keďže už samotné poňatie kandidáta je protirečivé. Na jednu stranu chce kritizovať súčasný spôsob vytvárania kandidátov populistickými politickými stranami za pomoci národniarskych symbolov, na druhú stranu však kandidáta heroizuje a chce, aby sme ho ako diváci milovali. Sú to teda len romantické bludy o skazenom politickom marketingu s konšpiračnou pointou o tom, že za všetkým sú zlí eštebáci. Film teda nie je ani len priemerná žánrová zábava, a už vôbec nie dielo s inšpiratívnym spoločenským presahom. Iba symptomaticky vypovedá o tom, ako sme všetci frustrovaní s Fica, ale nič proti tomu nevieme spraviť. Megaotravné sú aj inside jokes s populárnymi tvárami z kultúrnej brandže ako napríklad Baláž a Hubinák v televíznej ankete, ktoré nemajú absolútne žiadny zmysel a k smrti otravná je komická postava mladého afektované odpočúvača, ktorý akoby sem doplachtil z Krónerovho Lóve a jeho exploatačné rádobyvtipné jazykové okienka, ktorých motivácia je mi rovnakou záhadou ako plagát Liv Ullmann v jeho byte. Keď mi poskytne niekto rozumnú motiváciu, prečo má postava s mentalitou pubertálneho vtipálka v izbe megaplagát hereckej hviezdy autorského kina šesťdesiatych rokov, tak som ochotný pozrieť si Kandidáta znova a pohľadať v ňom ešte niečo na druhú hviezdičku, pretože ma mrzí, že sa ďalší slovenský film len mierne odliepa od spodnej hranice hodnotiacej škály. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Cynická črta o cynismu využívajícím ke svým záměrům lidí, kteří v sobě pořád živí naději, že bude líp, byť by byla sebevíce lichá, nebo dokonce mrtvá. Není to organický, plnokrevný film, postavy a jejich motivace jsou velkou měrou nevyjasněné, jejich hrubě načrtlé nesourodé rysy netrasují žádné uchopitelné osudy, s nimiž by se dalo sympatizovat či se vůči nim vymezovat, nedá se ve skutečnosti ani usoudit, která z postav reálně vidí do dění, dost možná žádná a všechno je to jen takové plácání, ale ani to není zřetelnou scelující výpovědí. Snímek nicméně nenudí a prozrazuje jak filmařský talent (zaujme kamera, střih, vystavění scén, ačkoli samotný scénář silnou stránkou není), tak určitou lidskou netrpělivost, nespokojenost a občanský apel, což je primárně sympatické. *~ ()

Galerie (79)

Zajímavosti (27)

  • Po atentáte si v grafike televíznych správ môžete jasne všimnúť dátum 20.9.2012. O niekoľko scén neskôr ale Alena (Monika Hilmerová) vraví Lambertovi (Marek Majeský), že je máj. A na náhrobku Potôňa je uvedený rok smrti 2013. (Johnny.ARN)
  • Film nakrútili podľa knižnej predlohy napísanej Marošom Hečkom a Michalom Havranom. Obaja si v snímke dokonca zahrali aj malé úlohy a obaja sa tiež stretli v krátkej scénke pri operačnom stole, kde jeden hrá lekára a druhý obeť atentátu. Zaujímavosťou je, že Michal Havran hrá najdôležitejšiu postavu filmu, ktorá sa však objaví len minimálne. Knihu pôvodne písali ako scenár k budúcemu filmu, mala teda podobu, z ktorej bolo možné už hravo pripraviť skutočný scenár. Počas premiéry snímky sa na pulty kníhkupectiev dostala reedícia z vydavateľstva IKAR. (classic)
  • V scéne, kedy Adama Lamberta (Marek Majeský) navštívi v jeho kancelárii biskup, je najprv fľaša vodky takmer prázdna a notebook na stole sklopený. V ďalšej scéne je už ale fľaša poloprázdna a aj notebook na stole je otvorený. (diffside)

Související novinky

Duhová kulička 2015

Duhová kulička 2015

29.04.2015

Lidi dostanete do kina dvěma způsoby: buď natočíte skvělý film, nebo začnete dělat dobrý marketing. Na ZLÍN FILM FESTIVAL se už třináctým rokem valí Duhová kulička – dvoudenní konference ze světa… (více)

54. Zlín Film Festival startuje již 30. května 2014

54. Zlín Film Festival startuje již 30. května 2014

28.05.2014

Je to ideální datum, protože mimozlínšťané mohou využít k návštěvě Zlína především víkend. Nejedná se totiž jen o festival určený dětem a mládeži, zajímavé filmy z více než 55 zemí světa zde zcela… (více)

Reklama

Reklama