Režie:
Cary Joji FukunagaKamera:
Linus SandgrenHudba:
Hans ZimmerHrají:
Daniel Craig, Léa Seydoux, Rami Malek, Lashana Lynch, Ralph Fiennes, Ben Whishaw, Ana de Armas, Naomie Harris, David Dencik, Rory Kinnear, Jeffrey Wright (více)VOD (3)
Obsahy(1)
James Bond, agent 007, skončil aktivní službu a užívá si zasloužený odpočinek na Jamajce. Klid však nemá dlouhého trvání – objeví se totiž jeho starý přítel Felix Leiter ze CIA a požádá ho o pomoc. Mise na záchranu uneseného vědce se ukáže být zrádnější, než se na začátku zdálo. Bond se během vyšetřování dostane na stopu nevyzpytatelného zločince, který disponuje nebezpečnou a velmi ničivou novou technologií. (Forum Film CZ)
(více)Videa (8)
Recenze (1 107)
V olbřímí stopáži se ukrývá jedna celovečerní bondovka, která má skvělou akci, funguje v emocionální rovině a obsahuje nejednu pasáž řadící se k tomu vůbec nejlepšímu (nejen) z Craigova období. Zádrhel je, že se v té stopáži nachází ještě celá jedna celovečerní bondovka. Zdlouhavá, plná vaty i přes koleno lamaných uzavírání linií po Mendesovy, se záporákem do počtu a v nic nosného neústících náznaků. Solidní loučení, ale nikoli památné. Bezezbytku platí, že méně by bylo více. Mnohem více. ()
Časy, kdy se na Bonda chodilo kvůli explozím, gadgetům a dekoltům jsou definitivně pryč. Daniel Craig převedl Bonda do časů, kdy hrdinové krvácí, cítí a mají vymezený čas. Není čas zemřít krásně uzavírá oblouk započatý Casinem a navzdory chaotickému padouchovi doručuje přesně to, co jsem čekal: překvapivě komorní a dojemné finále pro nejlepšího Bonda všech dob, Daniela Craiga ()
Jedno je jasný, takovýchto filmových koncertů za rok moc nezažijeme. Pár hodin po premiéře se ve mně pořád ještě ozývají dozvuky, a tak vím, že je tady něco moc dobře. Dostatečně bondovsky cool, dostatečně napínavý, vizuálně velkolepý a překvapivě ještě plný emocí. Navíc to krásně splňuje to, co si žádá dnešní doba, aniž by to diváka otrávilo. ()
Těžkotonážní bondovka. Dlouhá, dějově obsáhlá, patřičně robustní, se skvělým hereckým výkonem Craiga. Nelze se ubránit dojmu určité podobnosti s předešlou Spectre, především co se tempa a formální opulentnosti týče, avšak režijní kumšt a cit pro set-up scén Mendese střídá pracovitý Fukunaga, který se nezalekne předlouhé stopáže, další 00sedmičky na place, ani velkolepého vrstvení motivů důmyslně poskladané příběhové mozaiky. Tentokrát se do kina nepůjde na akčního Bonda, ale na hrdinu z masa a kostí, plného emocí a trápení. ()
Bond pro maminky. Špičková rozlučka Daniela Craiga s rolí agenta jejího veličenstva, bourající poslední pilíře, na kterých 007 stál. Ana De Armas je fantastická. Akce je ještě trochu pompéznější než posledně, zároveň umí být řádně zemitá. Naháněčka v norském lese je jako z jiného filmu. Stylová zabití i chytlavé dvojsmyslné hlášky, zároveň citové ždímání i dumání nad důvodem pro žití. Rami Malek (obsazený kvůli svému divnému ksichtu) hraje typického bondovského vykuka se zdravotním postižením a i když je upozaděný svoje si uhraje. No a zápletka s vybíravým virem ukazuje, že povídačky o původu Covidu mohly být vládou mnohem stylověji podány. A ptáte se jestli 007 skočí Bondovi do postele? Nechte se překvapit. P.S: Zimmmer si plní sen a je ve svém živlu! ()
Galerie (175)
Zajímavosti (60)
- Scénář k filmu upravil Paul Haggis, který se v minulosti podílel na Casinu Royale (2006) a Quantum of Solace (2008). Původní verzi scénáře k Bondovi 25 psali Neal Purvis a Robert Wade, kteří se alespoň částečně podíleli na všech Bondech od roku 1999. (Geralt z Rivie)
- Jedná se se svou délkou 163 minut o dosud nejdelší bondovku. (PlayEasy)
- Bondův kluzák v Není čas zemřít je pomyslným potomkem žlutého vrtulníčku ze Žiješ jen dvakrát (1967) a obojživelného Lotusu Espirit S1 ze Špiona, který mě miloval (1977) – dnes retro a úsměvných, na svou dobu však vizionářsky futuristických vozítek. Prostorově ekonomický kluzák se skládacími křídly v případě potřeby vydrží i pod vodou jako aerodynamická ponorka. Aby náhodou herci omylem neodplachtili z nákladního letadla, byl kluzák vytvořen primárně zvláštními efekty. Přesto ale filmaři pro natáčení s Craigem a Lashanou Lynch sestrojili alespoň maketu kokpitu. „Fakt jsem si je přál vyhodit z pravého letadla. Tak třeba příště,“ směje se režisér, který stojí i za návrhem designu kluzáku. „Nechtěl jsem, aby vypadal příliš jako dron, ale aby působil, lehce, dynamicky, efektivně,“ vysvětluje. „Zároveň jsem si dali záležet s věrohodným znázorněním technologie, která motoru umožňuje fungovat pod vodou. Idea je taková, že pádem nabere rychlost ve vzduchu a nahromaděnou kinetickou energii pak využije v turbíně pod vodou.“ (MatyM)
Reklama