Reklama

Reklama

Lucy je typická „blbá" blondýna, co se vždycky zamiluje do toho největšího ksindla v okolí. Ten poslední ji právě zapletl do obchodu s drogami, který řídí všehoschopný pan Jang (Choi Min Sik z kultovního Oldboye). Než se stačí pořádně rozkoukat, má v břiše zašitý balíček obsahující extrémně silnou syntetickou drogu, který má propašovat do Evropy, pokud chce přežít. Nešťastná náhoda nebo spíš brutalita strážců, kteří ji mají hlídat před odletem, zapříčiní, že se zásilka roztrhne a její obsah se začne vstřebávat do Lucyiina těla. Že se jedná o opravdu výjimečný „matroš", zjistí záhy, když bleskurychle zlikviduje všechny hlídače a uteče na svobodu. Ve všech směrech je najednou mnohem silnější, mnohem víc vnímá, rychleji uvažuje, dokonce si osvojuje nadlidské dovednosti. Může za to právě ta neznámá substance, která výrazně zvýšila procento využití její mozkové kapacity. Toto číslo navíc stále roste a Lucy si uvědomuje, že z daru by se mohla stát smrtelná hrozba. Vyhledá proto profesora Normana (Morgan Freeman), největšího odborníka na lidský mozek, aby jí zkusil pomoci. V patách má však Janga a jeho zabijáky, kteří nechtějí o svou kurýrku za žádnou cenu přijít. (CinemArt)

(více)

Videa (9)

Trailer 1

Recenze (1 551)

Fr 

všechny recenze uživatele

,,CO BY SE STALO, KDYBY MĚL NĚKDO PŘÍSTUP KE 100 % SVÉ MOZKOVÉ KAPACITY?"... /// Besson a JEHO Matrix. Solidní nápad. Ovšem místo toho, aby ho rozvinul do superfilmu, spokojí se s béčkem, kterým bez zbytečnejch keců a mezí ucházející akcí prosviští k myšlenkám, na který není (ještě) lidstvo připravený… Celkem zábavná ptákovina, stvořená pro těch 10 mozkovejch procent. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Nevěřím, že by blondýna mohla zlikvidovat mafii. 2.) Thx za titule ,,Bac“ a ,,Araziel“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ * ()

Ainy 

všechny recenze uživatele

Při shrnování dojmů z Lucy, se mi na tváři usadil úsměv. Možná úšklebek, nedokážu definovat. Je fajn, že fantazie scénáristů sci-fi filmů zdá se být bezbřehá a mohou nám nabízet kvalitní představy toho, co dosud nemáme šanci vědecky pochopit a popsat to. Kdo doopravdy ví, kam bychom došli s využitím stoprocentní kapacity našeho mozku. Nabyli bychom pak zvláštních superschopností a dokázali se dostat až za Velký třesk nebo k tomu, co nás vlastně všechny stvořilo? Kdybychom si šlehli modrého, krystalického prášku, třeba jo ;-) Bylo by super, po vzoru filmu, mít tu možnost dostat se až do přítomnosti samotného Všemohoucího a pochopit co ho vedlo k sepsání jeho první sedmiletky (Stvoření vesmíru, světa, rostlin atakdále, však to známe). Já si vážně nedokážu představit, kdyby se od prvopočátku rodili samí géniové, co by se s našim světem dělo a v jakém by byl stavu. Byly by války a chaos nebo bychom všichni existovali ve formě vzduchu, komunikující přes displeje superpočítačů? Každopádně jsem se bavila, ale ten konec zdál se mi useknutý příliš radikálně. Čekala jsem nějaké shrnutí toho všeho. ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Grandiózní horská dráha mozkem jurodivého fantasty, ve kterém je cokoli možné. Besson vždy byl famózní vypravěč, ale je na čase si uvědomit, že vážnost, racionalita a realita jsou ve výsledku pro každého barda svazující. Pro Bessona přišel zlom s "Pátým elementem", kde se odpoutal od okov a vyšel vstříc příběhům ležícím za hranicemi všeho omezujícího. I když se posledních dvacet let zdánlivě vracel na Zem, ono osvobozující prozření, že dokud je výsledek ve své logice koherentní, není se třeba omezovat racionalitou, v něm navždy přetrvalo. Projekty jako "96 hodin" nejsou chvilková probuzení z deliria, ale pouze důkazy, že když chce, dokáže vyprávět i "uvěřitelné" báchorky. Jenže to on povětšinou prostě nechce a je jen na každém divákovi, jestli na hru tohoto "nespolehlivého" vypravěče přistoupí (příznačně jediný, s kým můžeme ve světové kinematografii Bessona poměřovat, je Tsui Hark). Pozastavovat se u "Lucy" nad absurdní sci-fi new age premisou je to samé, jako koukat se na horskou dráhu, namísto toho, aby se člověk nechal přikšírovat do sedačky a užil si jízdu. Fakt, že Besson tuto fantasmagorii ani na chvíli neshodí, ale naopak své vyprávění předkládá s vážnou tváří a dovádí ho do vnitřně logického konce, není znakem šílenství, ale právě vypravěčské bravury. Nutno dodat, že vážná tvář vypravěče, v žádném případě neznamená, že vypráví vážný příběh. Naopak "Lucy" se pohybuje přesně na hraně strhující zábavy a campu, do něhož ale nikdy nesklouzne, a právě v tom spočívá její osobitost. Besson na diváky nikdy nepomrkával, pouze hleděl s otevřenýma očima, ve kterých bylo tak snadné a slastné se utopit. V kontextu jeho tvorby pak "Lucy" představuje něco jako "Pátý element" 2.0 s tím, že se od první verze liší převrácením výchozích prvků a poladěním vyprávěcích prostředků. Namísto osudu veškerého života se zde hraje o existenci jedné bytosti, která ale je sama o sobě universem. Namísto Willisova cynického reka, za nímž klopýtá personifikace dobra, je zde schematický policajt v pozici přívěsku všehomíra. A jestliže "Pátý element" část své zábavnosti stavěl na tom, že prolamoval prostor, když pomocí střihu proměňoval monology vzdálených postav v dialogy, "Lucy" baví tím, že moc nad prostorem, časem i lidmi a matérií, kterou doposud měli jen filmaři, dává do rukou své hrdince, ale také provázáním diegeze a externích vypravěcích elementů i hypertextových referencí. ()

balone 

všechny recenze uživatele

Nechápu, jak se mohl člověk jako Morgan Freeman, který uvádí vědecký pořad upsat k takovéto z vědeckého pohledu slátanině, mam rád sci-fi, ale takové, které si úplně něco nového vymyslí, nebo které rozšiřuje aktuální vědomosti a staví na nich. To, že člověk ovládá jen několik málo procent mozku je již vyvrácená teorie. Ale když si tohle odpustim, tak akční scény a některé schopnosti byly pěkné, proto alespoň ty svě hvězdy. Mimochodem ke konci se ani nebudu vyjadřovat. ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Tak nám Luc Besson konečně pořádně zmagořil a vytvořil něco, co je tak krásně jetě ujeté a plné hrozně bizarních momentů (naprosto geniální prostřihy, kdy se v průběhu dialogu "Lucy, stačí když to odneseš tady do těch dveří" prostříhává na lovící lvici a pod.) u kterých snad zamrzí jen to, že jich v celém filmu není víc (pozn. do diáře, zkontaktovat se s nějakým francouzským dealerem a propašovat příště k Bessonovi na plac víc houbiček). Děj je sice hrozná konina, ale upřímně, co do háje konina není?! Odmítám si tu hrát na někoho, kdo Lucy odhodí jako smysluprostou blbost a pak si tu v klidu adorovat v mnohém pitomější Marvelovky, například. Proč? Protože můřu zcela v poklidu adorovat obé a to nejen z důvodu že obě mají ultrasympatickou Scarlett Johansson na palubě, ale hlavně z důvodu zábavnosti. Béčko s hrdě vztyčenou hlavou, které nesklouzává k malodramatičnu ani zkratkovité tuposti, které mě nutí myslet na to, jak skvěle by fungoval středověký preqel s dialogy typu "Ty jsi čarodějnice!" "nejsem! Jen svůj mozek využívám na 46,6 procenta!" ()

Galerie (36)

Zajímavosti (24)

  • Premisa filmu vychází z populárního mýtu, že využíváme pouze 10% mozku. Ve skutečnosti využívá člověk mozek celý, ovšem ne najednou. (L_O_U_S)
  • Ve scéně, kdy Lucy (Scarlett Johansson) prožívá záchvat po vstřebání drogy, převaluje se po zdech a stropě. Nikdy ji však vlasy nepadají k podlaze dle fyzikálních zákonů, ale vždy ji padají po směru, jakým se převaluje. Je tedy poznat, že herečka stále leží na zádech a je otáčeno celou místností. (Shaleman)

Související novinky

Scarlett Johansson v Ghost in the Shell

Scarlett Johansson v Ghost in the Shell

06.01.2015

Když se v rozmezí čtvrt roku objevíte ve dvou akčních filmech, které vydělají 714 a 458 milionů dolarů, nabídky na další výbušné role se k vám jen pohrnou. A přesně to je případ Scarlett Johansson,… (více)

Filmy roku dle TOP uživatelů ČSFD.cz

Filmy roku dle TOP uživatelů ČSFD.cz

30.12.2014

Mezi za oceánem nejlépe hodnocenými filmy roku 2014 je hodně těch menších, nezávislých, které k nám ještě nedorazily - Inherent Vice, Birdman, Slídil, Whiplash, Hon na lišku, Kód Enigmy nebo Teorie… (více)

Reklama

Reklama