Režie:
Matt ReevesKamera:
Michael SeresinHudba:
Michael GiacchinoHrají:
Andy Serkis, Woody Harrelson, Judy Greer, Steve Zahn, Gabriel Chavarria, Karin Konoval, Terry Notary, Sara Canning, Max Lloyd-Jones, Alessandro Juliani (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Válka o planetu opic začíná dva roky po událostech předchozího snímku Úsvit planety opic. Z inteligentního šimpanze Caesara (Andy Serkis) se stal nezpochybnitelný vůdce rozrůstajícího se společenství opic, a když se s ním nyní setkáváme, je mu okolnostmi vnucena nová role válečného generála. Situace opičího klanu vedeného Caesarem je totiž katastrofální. Jejich skupina ustoupila do lesů, kde se často utkávají v bitvách s lidskou armádou, vedenou nelítostným plukovníkem McCulloughem (Woody Harrelson). Ztráty opičího společenství jsou obrovské a Caesar cítí bolest z každé smrti. Potýká se s vlastními temnějšími instinkty a nastupuje na cestu pomsty, na níž se nevyhnutelně střetne s plukovníkem v epické bitvě, která určí, kdo se stane vůdčím druhem, jenž bude určovat další osud těch druhých, poražených. (CinemArt)
(více)Videa (13)
Recenze (811)
Old Man Caesar. Bál jsem se, že čistě válečná koncovka nebude pro ságu primátů a lidí dostatečně důstojná, ale opak je pravdou. Nejde totiž o akční jízdu, ale o multižánrového křížence, který mi vyrážel dech každou změnou ducha vyprávění. Od téměř hmatatelné tíhy údělu zkušeného vůdce, přes duševní souboj dvou silných osobností až po útěk, gradovaný svým napětím až k nesnesení. Poslední kapitola ze mě navíc doluje tolik emocí, až jsem byl překvapen, že je tam všechny právě pro Planetu opic mám. Díky všem, kteří nechali Matta Reevese zasáhnout i do scénáře, protože Válka převyšuje tematicky velice blízký Úsvit úplně ve všem. ()
Zklamání z minula bylo tak velké, že jsem se u trojky s pocitem jejich zbytečnosti vyhnul i trailerům. Jenže Reevese buď drželi pod sedativy, nebo mu nějaký odvážný producent opravdu uvěřil, a já se stěží bráním nadšení z pravděpodobně nejodvážnějších letního blockbusteru za několik posledních let. Ta úvodní akce je ještě hodně nucená, ale když pak celou další hodinu stopují v pomalém, ale filmařsky precizním a promyšleném tempu čtyři opičáci, jejichž CGI render je dokonalosti se neodbytně blížící realita, skrze zasněženou krajinu vojenskou jednotku, přičemž jsou hnáni tím nejlepším možným kinematografickým motorem, tedy touhou po pomstě, bylo mi jasné, že vše bude odpuštěno a jen jsem se modlil, ať to takhle šlape i nadále, protože Michael Giacchino diriguje minimalistické retro noty a kamera koketuje s přelomem šesté a sedmé dekády minulého století. A ono nejenom to. Woody Harrelson variuje tu nejlepší možnou kreaci khaki šílenství, které vyhřezlo ze srdce temnoty a po famózním dialogu s Cézarem film naskočí na temnou vlnu nevyzpytatelnosti chtěného dobra a vábení nejednoznačného zla, aby to dotáhlo až k epickému konci, který i v těch kýčovitých prolínačkách a patosu hrdinského sebeobětování pořád drží pochmurný ksicht, který se opírá o hrdiny, jenž už dávno nejsou zábavnými lidoopy, kteří umí vtipné posunky, nýbrž pevnými figurami, u kterých není o jejich nastupující evoluční nadvládě radno pochybovat. ()
Nejlepší trilogie od Temného rytíře? Nepochybně! Finální díl trilogie je mnohem více depresivní drámou než akční podívanou, což trochu zamrzí ( Přece jen uzavření trilogie by si z mého pohledu zasloužilo nabušené akční inferno), ale výhodou je, že i bez "Války" opice fungují bezvadně. CGI je o pár levelů výš než vše ostatní, co jsme doposud viděli, emoce zde fungují víc než v kdejaké citové vydíračce a tempo filmu se žene kupředu rychleji než tažný kůň. Velkým plusem je i záporák Woody Harrelson, který zde padl náramně. Na konci brečelo celé kino, ženská za mnou zvažovala útěk, jelikož citový záchvat, který prožívala byl na ní už moc. Emocionální Zážitek. 90% ()
Rozpočet $150miliónov║Tržby USA $146,611,071║Tržby Celosvetovo $487,612,701▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $14,735,687║ Tržby za predaj DVD v USA $7,837,059║ Vojna medzi ľudmi a opicami je na prvý pohľad lákavá (aj podľa ukážky) ale nakoniec ide o psychologický boj, kto s koho sa skôr poddá, či zlomí. Vojnu tu máme na vedľajšej koľaji, takže akcie si tu moc neužijeme, na tomto sa tu veru nestavia. Ide skôr o dobre vystavanú drámu. Troška je škoda že malé dievčatko putujúce s opicami nie je až tak silne cítiť v deji, mohlo to tam mať silnejší podmaz. Trikovo opäť skvelá práca, je na čo pozerať, niektoré detaily až neskutočné. Prekvapí aj celkovo navodené pomalé tempo vyprávania s dlhými zábermi ale na film, ktorý ma cez dve hodiny to uletí ako voda. V celku spokojnosť aj keď prvý diel nebol pokorený. /videl v kine: 80%/ ()
Kdysi jsem zde měl hodně zdrcující kritiku, ale člověk míní, divák mění. Válka o planetu opic dnes vidím jako parádní ukončení dost možná nejlepší moderní trilogie. A tím ukončením vidím hlavně fakt, že hlavní hrdina umře, opice jsou v bezpečí a příběh došel svému závěru. Co by za něco podobného filmy v roce 2022 daly. Příběh Ceasara je tedy odvyprávěn. Je zde rovněž pár odkazů na nejstarší planetu opic (Cornelius, Nova), rovněž Ape-pokalypse potěší. Putování zimní krajinou tedy měly něco do sebe. Jednička načrtla zajímavé postavy, dvojka nám dodala úžasného Kobu a Trojka se už zase hezky soustředí na Ceasara a jeho cestu za pomstou. Celé je to správně westernově osudové a na konci samozřejmě dojemné. Souhlasím s názorem, že lépe to opravdu nešlo. Bojím se že jednou se na planetu opic budou chtít vrátit chamtiví producenti ale dopadne to mnohem hůře. Tahle trilogie měla prostě srdce! 80% ()
Galerie (93)
Zajímavosti (21)
- Výroba a autorizovaná distribuce filmu podpořila více než 15 000 pracovních míst. (BMW12)
- V úvodu filmu, kdy jsou titulky popisovány předešlé události, je vždy zvýrazněno slovo, kterým začíná každý z filmů nové série. Jsou jimi RISE - zrození, DAWN - úsvit a WAR - válka, která se nakonec změní v celý název filmu. (necisty)
- Scenáristi Mark Bomback a Matt Reeves získali dostatočný čas na prípravu. V rámci nej dostali k dispozícii aj kino u Foxov, preto veľkou časťou ich pracovného dňa bolo sledovanie filmov a diskusie o nich. Na programe mali Most cez rieku Kwai (1957), Apokalypsu (1979), Vyhnanca Joseyho Walesa (1976), Nezmieriteľných (1992), všetky filmy zo ságy o Planéte opíc, či Impérium vracia úder (1980). Snažili sa prísť na to, aký pocit by tento vojnový film mal vzbudzovať. (classic)
Reklama