Režie:
Denis VilleneuveScénář:
Taylor SheridanKamera:
Roger DeakinsHudba:
Jóhann JóhannssonHrají:
Emily Blunt, Benicio Del Toro, Josh Brolin, Victor Garber, Jon Bernthal, Daniel Kaluuya, Jeffrey Donovan, Raoul Max Trujillo, Julio Cedillo, Hank Rogerson (více)Obsahy(2)
Idealistickou agentku FBI (Emily Blunt) pověří důstojník elitní vládní operační skupiny (Josh Brolin), aby v příhraniční oblasti mezi USA a Mexikem, kde neplatí žádné zákony, podpořila eskalující válku proti drogám. Tým vedený tajemným poradcem s pochybnou minulostí (Benicio Del Toro) se tajně vydává na cestu, během které je Kate nucena v zájmu přežití pochybovat o všem, v co dosud věřila. (Freeman Ent.)
(více)Videa (21)
Recenze (1 234)
Výborná kamera, fungujúca atmósféra, zaujímavé postavy a velice atraktívne universum, ale pokryvkávajúca dramatugia s odfláknutým finále, ktoré z celého filmu spravilo triviálny pilot k neexistujúcému seriálu. "A to je všetko? Really?" Žial (bo som tomu strašne fandil), ale nestrhol ma Villeneuve a po divnom Enemy, začínam pochybovať či je Hollywood miesto kde dokáže byť tento talentovaný chalan štastný. Najväčším kráľom tejto dvojhodinovky ostáva famózne temný Jóhann Jóhannsson. 70% ()
Výborně propracovaný film u kterého jsem byl celou dobu napnutý a ani chvilku jsem se nenudil. Scény z Mexika mi ihned připomněli můj oblíbený film Black Hawk Down. Dále zde byla výborně zvolená tajuplná atmosféra provázející celý film. K tomu pak důležitá hlavní myšlenka filmu, kdy se zlem se nelze vypořádat po dobrém a je zapotřebí menšího zla pro vyšší dobro. Hercům taktéž nemám co bych vytknul. Snad jen s výjimkou, když ve filmu vytýkají Emily Blunt, že se nemyje a nevypadá dobře, tak by přeci neměla vypadat před kamerou tak sexy. 89% ()
Je to už celá věčnost, ale přijde mi, jako by to bylo včera. Vzpomínám na pocit napětí a vzrušení u premiéry Vetřelce. Nemám na mysli běžnou lekačku nebo akční scénu, ale pocit, jako byste byli v tranzu ze setkání s něčím, co vysoce přesahuje běžné žánrové standardy a nově definuje v příslušném žánru pojem kvality. Od té doby jsem podobný pocit zažil ještě párkrát, pravděpodobně by mi ale k přesnému výčtu stačily prsty na rukou. Po dlouhé odmlce se mi to mrazení vrátilo až se Sicariem. Soundtrack patří k těm, na které se nezapomíná. Máte dojem, jako byste seděli na náloži plastické trhaviny, kde nevidíte na časový spínač, ale vnímáte neúprosný tikot ubíhajících sekund. K zátylku máte přiloženou hlaveň a do ticha cvakne odjištěná pojistka. V superlativech se dá mluvit o kameře, která se od nádherných panoramatických záběrů přírody umí rychle snést na vozovku, kde se divák stane součástí automobilové kolony nervózně očekávající úder ze zálohy. Střih kombinuje detaily a celky prokládané velkými panoramaty. Při sledování jsem měl neustále pocit přetlaku jako špunt v láhvi se šampusem. Režisér vytváří napětí i tím, že stejně jako svou hrdinku nechá i diváka tápat v nejistotě a informace dávkuje jen v nezbytné míře. Sicario je syrový, špinavý a morálně nejednoznačný thriller, který jen zdánlivě na první pohled odpovídá běžnému vzorci akčních filmů. Místo ušlechtilých ideálů se tady vyřizují osobní účty a hlavní slovo má cynický pragmatismus. Jak říká jeden z antihrdinů, pokud nedokážeme odnaučit 20 % Američanů píchat si, šňupat a polykat fet, drogy nezmizí a naším cílem musí být udržování co nejjednodušší struktury trhu. S jedním velkým dodavatelem se dají uzavírat zajímavé dohody. Snímek ukazuje smutnou nekonečnost boje mezi represivními složkami státu, které jsou vybavovány stále většími pravomocemi a rozpočty a které se naučily účinně vyhýbat kontrole, a na druhé straně organizovaný zločin, který není svázaný žádnými pravidly a je stále brutálnější. Je to svět, kde likvidace jedné zločinecké skupiny vede k posílení druhé. Pro mě jde zatím o nejsilnější filmový zážitek roku 2015, ke kterému mám jen dvě připomínky. Ozbrojeným přestřelkám v dlouhých tunelech prokopaných mezi Mexikem a Spojenými státy neholduje ani jedna ze stran konfliktu. Profesionálové mají dobře spočítané, že kulky odražené od horniny dokážou neuvěřitelně záludně měnit směr a cíl nachází často na vlastní straně. No a ti dva nešťastníci u auta naplněného drogami by asi těžko čekali během minuty trvající přestřelky, až se policie prostřílí až k nim. I přes výše uvedené výtky dávám bez váhání nejvyšší palbu. Tohle je film, který mně zasáhl do černého. Celkový dojem: 95 %. ()
Po velmi dlouhé době se fanoušci dočkali Benicia Del Tora. Konečně v dobré roli. I když hru zprvu rozehrávají Bluntová s Brolinem, vedení brzy převezme právě Del Toro a pak už je to jen o něm, alespoň já to tak bral. A můžu jen potvrdit, že jsem si to náležitě užil. Jako bych se ani nedíval na film, ale na okamžik opět stanul na horké mexické půdě. A že tu byla kurva hodně horká. Kurva realistický film. Jako by se ani nejednalo o fikci, ale vstup do reality. A ta pulsující hudba, co to bravurně podkreslovala. Jedním slovem vynikající. No jasně, chvála patří také kameře. Každý si všimne proč. To se prostě musí vidět! ()
Sicario predstavuje veľké, ak nie rovno obrovské sklamanie. Suprová Emily Blunt, strašne napínavá (a pritom úplne zbytočná a totálne neakčná) scéna s kolónou áut, mimoriadne odvážna scéna večere, pôsobivá atmosféra a skvelý úvod. Postupne sa ale všetko prepadne do nudy, rutiny a až príliš pomalého tempa. Postavy Brolina a Del Tora ma vôbec nezaujímali a z letargie ma prebral až pre hlavnú hrdinku veľmi krutý a nezaslúžený (ale možno o to realistickejší) záver. Akčných scén je tu minimum a to, čo tu je, je podpriemer (tú nekonečnú scénu v tuneloch mysleli vážne?!). ()
Galerie (112)
Zajímavosti (31)
- Skladba "The Beast" od Jóhanna Jóhannssona ze soundtracku k filmu má podobný začátek jako píseň "The Sense of Doubt" od Davida Bowieho, která zazněla ve filmu My děti ze stanice Zoo (1981). (Eratashi)
- Herci Benicio Del Toro (Alejandro), Jon Bernthal (Ted), Maximiliano Hernández (Silvio), Daniel Kaluuya (Reggie) a Josh Brolin (Matt) hráli také postavy, které jsou součástí fikčního světa Marvel Cinematic Universe (MCU), konkrétně postavy Sběratele, Punishera, agenta Sitwella, W'Kabiho a Thanose. Také Emily Blunt (Kate) byla původně obsazena do role Black Widow, ale z časových důvodů musela roli odmítnout a byla nahrazena Scarlett Johansson. (řánys250)
- Keď režisér Villeneuve diskutoval so skladateľom Jóhannssonom ohľadom hudby, chcel od neho, aby vytvoril zvuk hrozby. Ako príklad uviedol Spielbergove Čeľuste (1975). (Real Tom Hardy)
Reklama