Reklama

Reklama

Westworld - Labyrint

(série)
  • USA The Maze
Trailer 3
Sci-Fi / Thriller / Western / Drama / Mysteriózní
USA, 2016, 9 h 53 min (Minutáž: 54–86 min)

Hudba:

Ramin Djawadi

Hrají:

Anthony Hopkins, Ed Harris, Evan Rachel Wood, James Marsden, Thandiwe Newton, Jeffrey Wright, Tessa Thompson, Jimmi Simpson, Rodrigo Santoro (více)
(další profese)

Epizody(10)

Obsahy(1)

Vítejte ve světě, kde si můžete splnit všechny své touhy – jakékoliv touhy.  Svět Westworld se odehrává v době Divokého západu ve Spojených státech. Vy jako člověk si ve Westworldu můžete splnit své touhy – projíždět se na širých pláních USA, přestřelky, zabíjení, sexuální touhy a nebo jen přihlížet. Jako člověk ve Westworldu máte výhodu – jakýkoli zásah od stroje s vámi nic neudělá – jste nesmrtelní. Bohužel roboti jsou po posledních updatech divocí a vymykají se kontrolám. Správci robotů se s tím snaží něco dělat. Zároveň sledujeme příběh cizince, který ve Westworldu rozehrál svojí zvrácenou hru plnou krve a násilí. (Varan)

(více)

Videa (15)

Trailer 3

Recenze (116)

Marqta 

všechny recenze uživatele

----" There is no threshold that makes us greater than the sum of our parts, no inflection point at which we become fully alive. We can't define consciousness because consciousness does not exist. Humans fancy that there's something special about the way we perceive the world, and yet we live in loops, as tight and as closed as the hosts do, seldom questioning our choices, content, for the most part, to be told what to do next. No, my friend, you're not missing anything at all."---- ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Myšlenka je to svůdná a krásná, metafora krutá a pravdivá – a vlezlá a sžíravá. Westworld by měl pro jistotu vidět každý, ještě než podepíše první smlouvu, abychom se jako společnost mohli přestat plošně opíjet rohlíkem ohledně novodobého (sebe)zotročení lidí vehnaných do rutinních smyček nesmyslného zaměstnávání se mechanismy, které dbají, abychom se z nich nevytrhli a ne(o)žili. Výtvory jsou – pokud jde o lidskou podstatu, o nejhlubší přirozenou motivaci žít – čistší, lidštější než skuteční lidé dnes. Jednají v souladu s ryzími emocemi, prožívají své osudy způsobem, jehož skuteční lidé už nejsou ve svém vnějším světě schopni, neboť svou přirozenost, své city, své lidství potlačili a zaprodali, zapomněli a hluboko v sobě pohřbili ve světě, kde se nechali zotročit byznysem, penězi. Umělost je tedy nová přirozenost a svět-park umělých lidí na ty skutečné působí jako magnet, láká je zažít, jaké to je být volným, prožívajícím, syrovým člověkem. *** Lidé už nejsou cítícími bytostmi, ale chodícími kobkami svých duší, nežijí pro krásu, lásku, volnost, pro vzrušující vývoj a proměnu, a androidé jsou logicky lidštější, neboť zhmotňují zpeněžitelnou touhu, sen zotročených lidí po lidství, který se jim dá prodávat nazpátek -- tohle téma je staré jako sama myšlenka UI (ostatně jde o remake a původní Westworld je starý skoro půl století) a dokonale ztvárněné bylo mnohokrát, např. a za mě nejkrásněji v Bladerunnerovi. *** Tenhle seriál je však pozoruhodný – a mrazivý – v jiném ohledu. S jakým despektem tu všechny hlavní postavy smýšlejí o lidech, s jakým zklamáním a opovržením se o nich vyjadřují, je jedna věc. Druhá a výjimečnější je, jak ze samotného způsobu narace a didaktického eskalování pointy vyplývá, že se stejným despektem a beznadějí shlížejí na diváky, na lidi, sami tvůrci. Strhující úvodní díl Westworldu je v tomhle jiný než celý zbytek série. Ten vyloženě zve dychtivé a odvážné k dobrodružství. Vidí v divákovi partnera, který je schopen se měnit v průběhu vyprávění, aktuálně vstřebávat, co se dozvídá, přizpůsobovat se a spoluúčastnit se narace krok za krokem, odhalovat zvraty a být neustále na koni. První díl divákovi důvěřuje, že je schopen přijímat mentální revoluce, evoluce, převraty a puče a spoluhrát. První díl z Vás dělá spiklence, zve Vás do sedla a počítá s tím, že se za divoké jízdy udržíte a budete orientovat a pružně měnit směr. Slibuje, že plody narace budou Vaším spoluvýtvorem, že budete moci sledovat proměnu příběhu v aktuálním čase. Že čím lépe budete sledovat, a přizpůsobovat se, neboli slovy Westworldu: čím dále zajdete, tím dobrodružnější a nebezpečnější věci se budou dít (= stávat, i říkat). Ale tenhle slib, kterým si mě otevírák Westworldu okamžitě získal, se nesplní. Od druhého dílu už nejste partnerem. Zatímco z děl Ch. Nolana jsem zvyklá, že se co nejjednodušším způsobem sděluje převratná myšlenka, něco skutečně nového, co když se vysloví, mění naši realitu, náš svět v hlavách nás diváků, tady je to naopak. Od druhého dílu se mění narace na ten obvyklejší, tuctovější, bezpečnější typ: jednoduchá (byť geniální a klíčová, tak zároveň dekády stará) myšlenka se halí do záměrně příliš zamotané a zásadní informace vynechávající narace, kterou nemůžete sledovat jako partner-dobrodruh, ale které jste útrpně, pasivně vydáni napospas až do finále. Nechce se od Vás nic víc než se tím bděle pročekat, autoři Vás vláčí chycené na lasu za koněm, než Vám až na konci, kde Vás chtějí mít, vydají potřebné indicie a po lopatě k nim dořeknou i to poslední. Je to mistrně natočené, přiznávám tomu všechnu sílu, ale ty časté momenty, kdy nerozumíte, protože oni nechtějí, kdy musíte čekat bez dostatečných nápověd, až se Vám smysl sledovaného odhalí, mě cestou bolely do hloubi duše. Byla jsem připravená na spolujízdu, kterou sliboval první díl. Ale bolely mě hlavně proto, že to nejvíc prozrazuje o tvůrcích: jak málo věří v existenci evolučního diváka, který by jim stačil, kterému není potřeba názorně předvést, jak je zotročený a pasivní, a doslovně říct, že by se měl probudit, ale který by s nimi rovnou za běhu cestu za nový obzor utvářel. Tohle není iniciace, v jaké věří a pro něž se pouští do práce Ch. Nolan, tohle je zas jen typická detektivka starého typu, u níž si máte na konci nechat prostě vyložit, jak to celé bylo. *** Nicméně! Pořád zbývá velká naděje, že si tuhle divokou metakomunikaci a živý vztah s divákem tvůrci seriálu nechávají právě tak jako stvořitel Westworldu do chystaného nového příběhu – že druhá série bude v tomhle ohledu v narativní lince stejně nebezpečná jako nově slíbený nový příběh v parku: že diváci či hosté už dál nebudou chráněni před ranami, ale že vyprávění jim tentokrát bude moci vyrážet dech, ubližovat, brát jim jistoty a nutit je se v průběhu hry přizpůsobovat, měnit a rozvíjet, aby s jejich dosavadním světem představ nevzaly za své i holé životy. Že bude zvát dobrodruhy mezi námi na divoký hon po novém smyslu života, k němuž jsme se tu my všichni sešli právě tady a teď. Těším se velice, připravená na všechno, i nechat se po stotisící zklamat, tvůrci i diváky. Nic bezpečnějšího by nemělo smysl. *~ () (méně) (více)

Reklama

Litvicek 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Bylo krásné a zároveň brutální to sledovat. Když se zamyslím nad tím, že bych chtěl koupit Masturbátor 3 tisíce ale jeho umělá inteligence by mohla utrpět značnou újmu, začínám se bát, co by se mnou ve finále provedl jakmile by procitl.. K hodnocení. Není co obkecávat, úžasný příběh a ještě víc fascinující je sledovat všechny dějové linky napříč časem. Finále bylo hodně otevřené, tak uvidíme co druhá série. ()

Soweek 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Mno. Game of Thrones se nám pomalu blíží ke konci a HBO potřebuje další velký trhák, kterým si upevní svou pozici na trhu. Tím má být právě Westworld. Ač z uplně jiného prostředí, seriál v podstatě sází na stejné karty jako GOT. Jedná se o kvalitní konverzačku plnou zvratů doprovázenou násilím a nahotou. Zvratů tu je opravdu fůra. Jestli jste byli zvyklí na zvraty v GOT na konci každé serie, zde se jich dočkáte v podstatě v každém dílu. Tematika k tomu přímo vybízí. V prostředí plném "robotů" s dokonalou AI, kteří jsou z masa a kostí a tím pádem nerozeznatelní od obyčejných lidí se může stát v podstatě cokoliv. Největší výhoda je ale zároveň největší nevýhodou. Nikdy totiž nevíte jaký další člověk je v podstatě robotem, jen je naprogramován. aby o tom nevěděl, kdo umřel nebo neumřel ( protože mohl mít dvojníka robota ) a kdo umřel fyzicky, ale nechal si mysl nahrát do jiné postavy. V první serii je těchto zvratů spousta a trochu se obávám budoucí recyklace spíš než přínosu nových nápadů a zvratů. Seriálu po první serii rozhodně tleskám, ale mám trochu obavy, kam se bude jeho budoucnost kvalitativně v příštích seriích ubírat. Hrozí totiž, že se z toho vyklube nastavovaná fraška, případně další průser v podobě seriálu Lost, který nadnesl spoustu otázek, které v budoucnu nedávaly smysl nebo na ně nebyl schopný odpovědět. ()

Garch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

..."Když nejvíc trpíte, jste k nerozeznání". ... Jsme opravdu schopni dělat to nejhorší, když nebude hrozit nebezpečí ani trest? V čem se poznám já? (Zatím dva díly) ... Jako všichni ve Westworldu, i my jsme primárně naprogramováni geneticky. A následně prostředím. Zpracování seriálu není stoprocentní, ale zabrnká na strunu vědomí - můžeme se změnit?, můžeme se osvobodit ze stereotypu? ... // 10 epizod: Nahlédnutím do spleti časových smyček světa uvnitř parku můžeme přemýšlet o věčném opakování života venku. Spoiler/citace: "Utrpení vede k prozření. Muka. že svět není takovým, jaký ho chceme mýt". Klíčem je vývoj. Evoluce dává smysl opakování. ()

Galerie (128)

Zajímavosti (29)

  • Po titulkoch nasleduje ešte jedna scéna. (powda)
  • V úvodní epizodě se dozvíme, že původní robotické hostitele dokázalo prozradit jednoduché potřesení rukou. Jedná se o odkaz na film Westworld (1973), který posloužil jako inspirace pro vznik seriálu. (HellFire)
  • V této epizodě zazní orchestrální verze písně „Paint it black“ od kapely Rolling Stones a klavírní verze písně „Black hole sun“ od kapely Soundgarden. (Epistemolog)

Reklama

Reklama