Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh dvou kamarádů, kteří provozují prosperující půjčovnu dronů, se odehrává v současné Praze. Majitel firmy přezdívaný Plech (Jiří Mádl), ve volném čase rapper, sní o velkých penězích a neochvějných jistotách. Chemik a vynikající letecký navigátor Pavel (Kryštof Hádek), který se právě vrátil ze zahraničí, sní o spravedlnosti a osobním angažmá v nápravě světa. Drony jsou pro bývalé spolužáky ze střední školy propustkou do mnoha oblastí lidského konání, kam by se jinak nepodívali. Mezi jejich klienty patří prezidentský kandidát i výtvarníci pořádající happeningy. Drony ve filmu monitorují elektrárny, nosí luxusní kabelky na přehlídce místo modelek nebo sprejují ze vzduchu Petřínskou rozhlednu. Když se však jeden z hrdinů rozhodne využít dron k něčemu úplně jinému, situace ve firmě se začne komplikovat. (Falcon)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (315)

Vančura 

všechny recenze uživatele

Vnímám ten film poněkud rozporuplně. Na jednu stranu mě vcelku bavil, duo Hádek & Mádl nemá chybu (Kubařová je ovšem trapná a překvapivě zde vypadá i nějak staře, na to, že jí bylo jen 32), podobně jako všechny ty scény s drony (které mě doteď nikdy nezajímaly), a je z toho znát, že scénář byl hodně promyšlený. Potěšila mě tam také Elizaveta Maximová v malé roli ruské písničkářky (a to jsem ji doteď moc nemusel). Na druhou stranu mi repliky některých postav přišly trapné (právnička, Pavlova sestra, prezidentský kandidát...) a děj mi přišel nevěrohodný, stejně jako vysvětlení Pavlovy motivace k jeho finálnímu činu - v Taxikářovi, jehož podobnost se Zelenkovým filmem je nepřehlédnutelná, do sebe všechno zapadalo a dávalo to dokonale smysl, ale v Modelářovi mi to přišlo na sebe naroubované poněkud násilně, a moje myšlenky utíkaly do úvah typu, kde na to Pavel bere peníze, když nemá žádný stálý zdroj obživy, a zda je vlastně psychicky příčetný a nakolik ho poznamenal ten izraelský traumatický zážitek s výbuchem a proč se po celý film chová tak zvláštně, a tak všelijak podobně. Ztraceni v Mnichově se mi líbili hodně a přišli mi myšlenkově obohacující, ale Modelář mi přijde asi příliš tezovitý, zkratkovitý a nevěrohodný, navíc mi tam silně vadil product placement (zcela stupidní scéna s politickým meetingem v centrále AAA Auto) a samotný titul Modelář podle mě nedává vzhledem k obsahu filmu moc smysl; na druhou stranu zcela chápu lidi, kteří ten film vynášejí do nebes, protože v českém kontextu je to rozhodně výjimečný počin, i se všemi negativy, které tam osobně mám tendenci vidět. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Petr Zelenka, velmi svérázný tvůrce, si bere na přetřes českou a zahraniční politiku, zvláště tu americkou. A apoliticky orientovaný divák vůbec netuší, o co mu vlastně jde, respektive, co chce svým počinem sdělit. Politicky orientovanému divákovi budou jeho vážně míněné postupy mnohdy k smíchu. Posuďte sami. Pavel (Kryštof Hádek), ústřední hrdina vyprávění, je chemik, modelář leteckých benzínových modelů, nabíjí elektrické koloběžky, občas přistihne svoji sestru (Helena Dvořáková) při souloži, jelikož u ní bydlí, a hlavně je vynikající navigátor dronů. A co je pro diváka nejpodstatnější, je ta skutečnost, že se začne značně nořit do vod špinavé politiky a jejich praktik, chce postavit před (český) soud George Bushe za zločiny proti lidskosti a na amerického politika Dicka Cheneyho (s tváří Jana Vondráčka) chce spáchat atentát. To je jen stručný výčet toho podstatnějšího z filmu, samozřejmě, že celý film je ve své struktuře poněkud obsáhlejší a složitější. Zahrnuje i nerealizovatelné předvolební sliby českých politiků. A také se váhá, co s vnadnou právničkou Veronikou Khek Kubařovou, která ke vší pánské uslintanosti náhle zmizí z filmu. Nechat ji oblečenou a jen přistoupit na její tvrzení, že nemá prsa a má velký zadek?! A také nezapomínejme, že hlavní hrdina má kamaráda, šišlajícího Jiřího Mádla, což je jeden z faktorů, co právě film vrhá do jeho nechtěné směšnosti. Námět je v naší filmové tvorbě opravdu unikátní. Od Zelenky ani nelze čekat něco, co by zapadalo do běžného rámce tvůrčího normálu. Jedni jsou z jeho tvorby nadšeni, druhé jeho prazvláštní výplody neoslovují. Já se držím někde uprostřed. Samotný námět má inteligentní proporce. Vše je ale poměrně polovičatě a nedotaženě řešené. Nedozvíme se, jak dopadly volby s politikem, co má na kontě komunistickou minulost coby nechvalně známý soudce z dob normalizace, kam se vlastně poděla jeho právní zástupkyně, jaký přesný účel má ve filmu plnit bohatý podnikatel a zároveň ženatý milenec sestry hlavního hrdiny (Jiří Štrébl). A tak je to celý film. Vždy to má potenciál, ovšem zakončení je neuspokojivé. Závěr filmu (atentát) už byl přehnaný a mimořádně absurdní. Kryštof Hádek odvedl skvělou hereckou práci. A Petr Zelenka si mě svými podivnými tvůrčími výplody (zatím) plně nepodmanil. 6/10 ()

Reklama

Marze 

všechny recenze uživatele

Film o snaze jednotlivce napravit svět a studie o dobrodincích lidstva vidících jak koně s klapkami na očích jedinou pravdu. Skvěle mimoňský romantický aktivista Hádek. vývojové spirále od moderní hračky přes profesní nástroj až po zbraň. Jeho pragmatickým protipólem je Mádl, kde jsem ho skoro nemohl poznat. Rap je současný hotový mor. Dříve to byl hodně okrajový styl. Všechny postavy se zajímají jen o politiku. Vytahovat Zeman, Čapoví hnízdo, prasata na střeše ministerstva apod. to už se mi zdá kolovrátkově tendenčně ubohé. Naštěstí scény často vyústí do vtipu. Film je na úrovni řemeslně, podprahově znepokojivý, chytrý. Závěr je napínavý. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Námět v našich luzích a hájích takřka nevídaný, výborný Hádek v roli zaťatého idealisty a pro úsměv Veroniky Kubařové šel bych světa kraj. Jenže celkově nevím, jak se k tomu postavit. Pokud by se film pohyboval výhradně v rovině aktivismus vs. pragmatismus, přičemž oba dva rozdílné směry by reprezentovali spolupracující kamarádi, tak by se to dalo nějak uchopit. Jenže prim tady hraje aktivistická role, která navíc působí úsměvně, což vůbec nezapadá do celkového konceptu. Navíc Zelenka nutí diváka přemýšlet, což se mu sice daří, jenomže člověk pak naráží na mraky nelogismů a nesmyslů. Prostě je to celý divný, ale ne tak hezky divný jako Knoflíkáři. Vzdor tomu všemu se mi to docela líbilo, ale chtěl jsem, aby se mi to líbilo víc. 60% ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Určitě velmi neotřelá látka v českých barvách, která má v sobě dva základní příběhový prvky, vztah dvou hlavních hrdinů a fakt, kam až může zajít smysl pro spravedlnost a taky to v jakým světě žijeme a na jakých hodnotách stavíme svou existenci. Oceňuji, že ač obě témata mě přišli silný vzájemně se nerušili a ke konci se hezky zasnoubily. Jediný co jsem moc nepobíral, že když jmenuji na český straně současnou vladu, proč americká administrativa je úplně z jiné doby. Na Kryštofa s Jirkou nemám moc co vytknout, jsou to talentovaný sympaťáci, jen doufám že Jiřík Madlů už si dá pokoj s těma šišlounama, začínám se o něj pomalu bát, aby mu to nezůstalo. Někde mezi 3 -4* , ale za odvahu dávám směrem nahoru. ()

Galerie (33)

Zajímavosti (22)

  • Závodní drony, které se ve filmu prohánějí závodní drahou v průmyslovém komplexu, jsou vyrobené na míru. (TheSlezy)
  • Hned v úvodu chytá Plech (Jiří Mádl) dron Matrice při přistání do rukou, což není úplně bezpečné a do jisté míry je to i zbytečné, když dron mohl přistát na rovném povrchu na zemi. (TheSlezy)
  • Lenka (Kristýna Frejová) říká: „Není každý jako Ratner,  ten šel nejspíš rovnou do Nebe. Michael Ratner (13. června 1943 – 11. května 2016) byl americký právník. Po většinu své kariéry byl prezidentem Centra pro ústavní práva (CCR), neziskové organizace pro řešení lidských práv se sídlem v New Yorku, a předsedou Evropského centra pro ústavní a lidská práva (ECCHR) se sídlem v Berlíně. (sator)

Související novinky

28. České lvy vyhrál Šarlatán

28. České lvy vyhrál Šarlatán

06.03.2021

Dnes večer byly v rámci svého 28. ročníku uděleny výroční ceny České filmové a televizní akademie (ČFTA), Český lev. Komorní ceremoniál se tradičně odehrál v pražském Rudolfinu, nicméně z důvodu… (více)

Reklama

Reklama