Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kapitánu Outlému ještě není ani padesát a už se stává dědečkem. Jeho dcera právě před maturitou porodila syna. Jakoby toho nebylo dost, to dítě navíc nemá otce. A tak se ho dědeček rozhodne vypátrat... Na samém začátku filmové komedie scenáristy Ivo Pelanta a režiséra Karla Kachyni stál jednostránkový divácký dopis. Paní, která pracovala jako sociální pracovnice, v něm vyprávěla příběh těhotné dívky, které pomáhala hledat u jednoho vojenského útvaru otce jejího dítěte. Základní dramatická situace z tohoto dopisu inspirovala scenáristu Ivo Pelanta. Posunul celý příběh do naší současnosti, vypracoval dívce rodinné zázemí, rozšířil téma o souběžnou padesátnickou krizi dívčina otce a doplnil o humorné situace z vojenského života české posádky před vstupem do NATO. V režii Karla Kachyni vznikla komedie z vojenského prostředí, která od své premiéry v roce 2001 vždy znovu dokáže potěšit jak mladé, tak starší diváky. (Česká televize)

(více)

Recenze (70)

Peabody 

všechny recenze uživatele

Karel Heřmánek a Karel Kachyňa v komedii s vážnými tóny, ideální pro KH, který, i když tady už trochu naznačuje do čeho sjel, tedy do povrchnější komiky , je ale vynikající. Trochu škoda castingu, okolní herci jsou o stupínek slabší. Myslím, že je to tady trochu podceněné, možná proto, že to neukazuje dost aktivisticky přechod armády k NATO ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Příjemné překvapení. Karla Heřmánka sice moc jako herce nemusím (změnilo se to trochu až Srncema), ale on tu podal skutečně zcela přirozený a přesvědčivý výkon, bez něj by byl film téměř poloviční. Skvěle mu vsak přitom sekundovali jednak jeho žena Naďa Konvalinková, a Marta Issová v roli utrápené, sotva odrostlé adolescentky-matky. Kbelské letiště kde se film natáčel znám, tak to bylo další malé plus v mém konečném rozhodování jinak nejlepší na filmu bylo jednoznačně to konečné odpočítávání vojáků-jdoucích do civilu 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 - civil!!! To jsem si ihned vzpomněl na sebe, a na mou skutečnou svobodu. Film byl také uváděn pod podtitulem "Cesta do hlubin duše výstrojního náčelníka". ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Kachyna to aspon rezisersky ustrazil na relativne dobrej urovni, pribehovo dobre, inteligentne. Fakt len dobova tuctova kinematografia, nic viac. Akurat Hermanka fuckt nemusim - no, nejak som ho prezil, srdcene ho mam v prdeli. Teda abych nedaval niekomu plane nadeje, tak v ignore liste. Hermankovo "herectvo" je pre mna ako silne osoleny caj : 60 % ()

Nonna 

všechny recenze uživatele

První pocit - co to je za hovadinu?.....ale přece jen, ještě kousek, ještě jak tohle skončí....a v půlce filmu už jsem se skvěle bavila. Kachyňa sice natočil film z pro něj dost netypického prostředí, ale typicky po svém pojal postavy. Žádná z postav není černobílá, je to film ze života a určitě je ještě mnohem bližší těm, kdo vojnu zažili na vlastní kůži. Karel Heřmánek ztvárnil svoji postavu vojenského velitele pátrajícího mezi svými svěřenci po otci svého vnoučete tak skvěle,až je ho člověku líto a je jen škoda, že ho těch hlavních rolí nepotkává víc, Jan Budař je až odporně nepříjemný a Martha Issová je klasicky civilní a zajímavá, v jedné z prvních větších rolí. Jediný, kdo mi opravdu vadí, je brýlatý ňouma (vojín Martiňák), který měl sekundovat Heřmánkovi v druhé hlavní roli. V porovnání s výše zmiňovanými herci působí nešťastně neumětelsky a celkový běh děje svými výstupy téměř brzdí. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

S mistrem Kachyněm to na sklonku jeho života vypadalo po umělecké stránce poměrně bídně, ale i mistr režisér se někdy utne. S Heřmánkem natočil v době minulé pár filmů, co mu přinesly pět minut české filmové slávy, a tak to s ním zkusil po letech znovu, a tentokrát v rámci televizní tvorby. Tentokrát už ovšem v komické poloze otce pátrajícího po otci dítěte své dcery. Po všech stránkách obyčejně napsané. Hlavně mě na příběhu nebavilo skoro nic. Televizní režie se pro Kachyňu stala od poloviny devadesátých let doménou, ale teprve až tady mně bylo líto, že jeden z našich nejlepších režisérů marní čas s takovou hovadskou krávovinou, pro něj zcela nedůstojnou. Herci do jednoho děs, až možná Heřmánek se nesmířil s podprůměrností. Bez něho by to bylo zralé na odpad. Pro mě jeden z nejubožejších výtvorů od režiséra, který dělal takové "osudové" filmy a pak se zahodil s blábolem od Pelanta, který nikdy nedokázal nic napsat tak, aby to vybočovalo z limitu uhozeného televizního formátu. Já osobně neznám od tohoto scénáristy nic zajímavého. 10% ()

Galerie (10)

Zajímavosti (2)

  • Karel Kachyňa chtěl do hlavní role obsadit Miroslava Donutila. V době, kdy o něm uvažoval, jej potkal v televizi na chodbě a řekl mu, že by s ním potřeboval mluvit a zamýšlel mu roli nabídnout. Donutil mu odvětil, že jestli nespěchá, tak on si odskočí natočit svůj díl televizního pořadu Věšák (od r. 1999), a pak se můžou sejít. Po natáčení se skutečně sešli a Kachyňa mu vysvětlil o čem by role měla být. Donutil však musel s lítostí odmítnout, neboť právě při natáčení Věšáku oznámil divákům, že s rolemi důstojínků končí, což stvrdil pověšením vojenské brigadýrky, ve které odehrál své tři vojenské role (Tankový prapor – 1991, Černí baroni – 1992 a Pelíšky – 1999), na symbolický televizní věšák. (cundak)
  • Film byl natáčen na letišti v Praze - Kbelích a Čáslavi, bydliště kpt. Outlého (Karel Heřmánek) je v Praze - Miškovicích. (rakovnik)

Reklama

Reklama