Reklama

Reklama

Existuje jedna zajímavá teorie - teorie chaosu neboli efekt motýlích křídel... Napínavý thriller odehrávající se mezi minulostí, přítomností a budoucností. Mladý fyzik Evan Treborn (Ashton Kutcher) se vydává díky svým zápiskům z dětství na riskantní cestu do minulosti, aby ji změnil, napravil své chyby a setkal se s láskou svého života. Nebezpečný experiment se mu však vymkne z ruky a následky jsou hrůzostrašné... (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1 580)

Ainy 

všechny recenze uživatele

Takové vzpomínky, jaké měl Evan, bych chtěla změnit taky. Jenomže každá změna minulosti zákonitě přinese i nějakou tu negativní, nečekanou protireakci. A tak je to furt dokolečka dokola. Svým způsobem to je thriller jak vyšitý krvavou nitkou plný brutality, násilí a smutku. Přesto mi tam něco scházelo. Něco jako gradace napětí, hlubší psychologický profil jednotlivých postav apod. Film si sice udržel mou pozornost, ale jen kvůli zajímavému námětu. Celkový dojem vnímám takový rozpačitější. Každopádně bylo zajímavé vidět ty rozdíly minulosti, jak by vypadala tak nebo onak. Jednou vidíš sebe a své přátelé na vrcholu, podruhé na úplném dně. Na druhé zhlédnutí mě ale Motýlí efekt nenaláká. ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Efektní thriller postavený na originálním nápadu za milión. Hlavně v první polovině božská atmosféra a dobrá režie neznámých debutantů, ale přesto jen lepší tři hvězdičky. Nemůžu se zbavit pocitu, že Butterfly Effect je prvoplánová záležitost, v níž se za coolózním vizuálním kabátem nic zajímavého neskrývá a že kolovrátkovité posuny v čase jsou jen scenáristovým interním cvičením nápaditosti. Vypadá to sice zatraceně dobře, ale po chvíli jsem už pouze čekal, čím autor překvapí tentokrát, aniž bych z jeho hrátek s hlavním hrdinou bylo cítit opravdové zoufalství a zmar. Všechny ty posuny jdou až příliš easy a překážky, které autoři (mimochodem velmi dobrému) Kutcherovi házejí pod nohy nikdy nepůsobí dojmem, že teď už je to ale opravdu v řiti. Prostě chybí gilliamovská bezvýchodnost a tíživost, takový ten pocit znejistění známý z Dvanácti opic. V Butterfly effect jde všechno příliš hladce (a tytéž "hladké" emoce cítím i z filmu samotného), takže výsledek vypadá jako ideální efektní zábava pro generaci MTV, která film lehce stráví a stejně rychle jí vyšumí z hlavy. Dobrý film, ale za vším tím humbukem jsem nenašel nic opravdu zajímavého (škoda té nedotažené ústřední milostné linie - ta to mohla držet). ()

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

První třetinu si mráz udělal z mých zad autodráhu, zhruba v polovině jsem netušil, která bije a nečekané posuny v ději mně držely v napětí a na konci bylo v mém případě o dalšího spokojeného diváka navíc. Hutná atmosféra, výborná režie a hlavně zajímavý příběh dělají z The Butterfly Effect podívanou, která nenechá vydechnout. Potom se i logické díry ve scenáři a skutečnost, že téma časových paradoxů není nikterak objevné (a bylo zde již zpracováno v mnoha lepších provedeních), dají s klidným srdcem prominout. Tenhle film dokáže hodně zaujmout. A jen tak na okraj, Amy Smart je nádherná :o) ()

maxi6 

všechny recenze uživatele

Velice dobrý námět......dvě věci, ze kterých se může zbláznit i velký génius....nekonečnost vesmíru a schopnosti mozku. Ta druhá je ústředním motivem. Napadají mě hned dva filmy: Lola běží o život a Memento. V každém případě, pokud má film vracečky, působí neskonalé blaho na moje filmové chuťové pohárky. Opravdu lahůdka, barevné efekty a pokroucení obrazu, prostě žůžo. ()

Faidra 

všechny recenze uživatele

Jak ochránit lásku? Zabít ji. Jak zabít historii podle Raye Bradburyho? Zašlápnout motýla do bahna. Jak zabít divákovo kritické myšlení? Zabalit tisíckrát viděné do přiměřeně pohledného obalu a ovázat pentlí o lásce osudové jako pohled Medúzy a dotek... medúzy, ne motýla. Neobeznámena s filmografií Ashtona Kutchera (a bez potřeby zvedat si sebevědomí verbálními kopanci do lidí úspěšnějších než já) a hodnocením na ČSFD jsem se bez předsudků a a očekávání mrkla a po mrknutí na ČSFD přemýšlím, kolikadenní pracovní neschopnost mě bude stát spodní čelist, která mě po tom pádu až do sklepa mezi klíčící brambory docela bolí. Dávno jsem se smířila s tím, že moje inteligence neodpovídá rodovým dispozicím zmíněným v předchozím komentáři a dosahuje právě tak té sklepní úrovně, takže mě fakt, že můj intelekt při zadání úkolu: "Koukej přestat chrápat a odpověz, co dělá v čestné dvoustovce film, co se skládá z jakž takž slibné první půlhodinky a zbytku sestávajícího z pastelového pekla, zvratů tak předvídatelných, že by je předpověděl i cvrček v kómatu, časových paradoxů tak průhledných, že moje nejnemravnější blůzka proti nim vypadá jako oděv speciálně navržený pro řád feministických jeptišek, logiky tak postavená na hlavu, že z toho bolí oči i mě, kterou kdysi při hodině výrokové logiky chtěla profesorka matematiky zavraždit, protože i vězení na Ďábelských ostrovech bylo podle jejích slov příjemnější než snaha mě něco naučit, psychologie na úrovni někde mezi telenovelou a průměrnou fanfiction, splácanin, s kterými by si 12 opic hrálo vybíjenou a Donnie Darko by si s nimi otřel... krev z nosu, hrdiny tak necharismatického, že se slovo charisma při jeho spatření dalo na útěk a zastavilo se s prosíkem u Michala Davida, aby ho vzal pod svou ochranu, hrdinky s hloubkou rozšláplé banánové slupky, po které právě v temné uličce uklouzla něčím velmi ošklivým nakažená prostitutka, přitažlivostí panáka ze slámy a vnímavostí mého kocoura poté, co se v nestřežené chvíli dostal ke zdroji pivní pěny, konce, při kterém si už scénárista natolik nevěděl rady, že nám pokaždé nabízí úplně jiný," padl na kolena, sepjal ruce a začal prosit: "Nech mě, já jsem jen takový maličký a bezbranný a na tohle nestačím, kdyby šlo o to, do jaký hospody dneska půjdem a o to, že když usnem, tak se nesmíme zapomenout probudit a že po nádechu musí následovat výdech, to už bych nějak zvládnul, ale tohle ne, to je moc těžké, to je hrozné, mě z toho všechno bolí a bojím se a chci k mamince, búúúú, áááááá...," nijak nebolí. Stará moudrost totiž praví, že člověk si zvykne na všechno a tak jsem si na to, že hodnocení některých filmů jaksi nepoberu, na debilní české názvy nejen některých, ale asi už většiny zahraničních filmů, a na to, že z nejednoho zdánlivě osudového doteku se vyklube jen zašimrání motýlích křídel na tváři a zůstane z něj v nejlepším případě vzpomínka na jedinou píseň, už docela přivykla, protože co naděláme, all of the stars are fading away. Některé až moc rychle. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (38)

  • Během návštěvy psychiatra je mladý Evan (Ashton Kutcher) hypnotizován; v pozadí je možné si všimnout blikajícího světla. Nejednalo se o záměr, avšak dle režiséra šlo o zajímavé doplnění scény a "efekt" proto zůstal v závěrečném střihu. (Adrai)
  • Ashton Kutcher si před natáčením udělal průzkum mentálních poruch, studoval psychologii a vůbec se na roli důkladně připravoval. (don corleone)
  • Dům, který prodává Evanova matka (Melora Walters), je nabízen realitní společností "Century 21" (viz. cedule před domem); ta působí i v České republice. (Michalechal)

Související novinky

Nejlepší filmy desetiletí dle ČSFD.cz

Nejlepší filmy desetiletí dle ČSFD.cz

28.12.2010

Byl by hřích opomenout při příležitosti končícího prvního desetiletí nového milénia souhrn nejlepších filmů daného období. Zde vám přinášíme žebříček třiceti nejlepších celovečerních filmů dle… (více)

Další dotek osudu

Další dotek osudu

17.01.2006

Efekt motýlích křídel časové smyčky v nízkorozpočtovém (13 mil. dolarů) snímku Osudový dotek vzbudil před dvěma lety velmi kladné reakce publika a celosvětové tržby 96 mil. byly pro producenty více… (více)

Reklama

Reklama